Annons:
Etikettsemester-utomlands
Läst 1151 ggr
MariaG
1/6/13, 3:27 PM

Språk utomlands

Hur har ni det med språket när ni är utomlands? Går det bra med engelska eller hur är det med språket när ni är ute och reser?

Har det blivit några missförstånd p.g.a språket?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
Bamse 08
1/13/13, 12:31 PM
#1

Åker inte så ofta på semster utomlands till något annat land än England, då vi hälsar på släkt och vänner så där går det fin fint med att bara prata engelska. ;) Nnär vi var i Spanien gick det också bra med engleska. Sen kan man ju oftast några viktiga enkla ord på olika språk, t.ex. hej,hejdå,tack osv.

What doesn't kill you makes you stronger.

MariaG
1/13/13, 1:55 PM
#2

Inte ute så ofta och reser. Men när jag gjort det så har det fungerat bra med engelska. På vissa ställen har det dock varit svårt att förstå varandra pga språket. Inte alla som kan engelska.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Bjornen
1/18/13, 2:19 PM
#3

Dit jag åker är det bara  ryska eller möjligen ukrainska som gäller. Engelska är nog språk nummer 6, och väldigt få kan engelska. På internationella flygplatser kan en del något engelska.

MariaG
1/19/13, 11:42 AM
#4

#3 Talar du själv ryska?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Bjornen
1/19/13, 1:05 PM
#5

Min ryska är än så länge dålig, åtminstone å språka. Jag håller på att lära mig. Lite fackböcker börjar jag kunna läsa en del av.

SaraC
1/29/13, 12:01 PM
#6

Det blir engelska utomlands och det klarar jag mig bra på, har nog inte besökt nåt land där det inte gått att göra sig förstådd på engelska eller svenska.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
[julatopp7018]
1/29/13, 1:13 PM
#7

Engelska som gäller för mig när jag reser.

Upp till toppen
Annons: