Annons:
Etikettermatdryck
Läst 1214 ggr
MariaG
7/31/12, 12:12 PM

Göra egen glass?

Är det någon som har en glass-maskin och gör egen glass?

Låter rätt kul, men osäker om den kommer användas mycket. Vore kul att veta vad andra tycker om detta.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
Mitralis
7/31/12, 12:17 PM
#1

Jag har en glassmaskin som jag nästan aldrig använder. Inte för att det inte blir gott, men för att jag oftast inte har någon att bjuda då vi oftast träffas på stan.

Glassen bli i alla fall extremt god och jag rekommenderar i alla fall varmt att  prova Glad



MariaG
7/31/12, 12:23 PM
#2

#1 Följer det med något recept eller nått när man köper maskinen? Kan man själv bestämma mängden glass den ska göra?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Mitralis
7/31/12, 12:25 PM
#3

Till min så följde det med recept och alla var för 4 pers. Har för mej att det var 1 äggula, så det kan bli lite svårt att dela receptet på två Obestämd



MariaG
7/31/12, 12:45 PM
#4

Då får man bjuda in någon på en glass-stund Glad Jag och sambon äter inte mängder av glass, så då får vi bjuda in någon. :) Om vi nu skulle köpa en alltså.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Mitralis
7/31/12, 12:48 PM
#5

Om man är två så går nog allt ner för 4 port bli 3, tycker jag Skrattande. Men min sambo äter inte sötsaker eller glass så ofta så det blir ändå för mycket för en person. Man kan ju frysa ner det som blir över i en burk. Men tjusningen är ju att den är så där härligt krämig och nygjord.



[Moa-]
7/31/12, 12:51 PM
#6

Mitralis; kyler din maskin glassen eller måste du ha plats i frysen för maskinen? =)

Annons:
MariaG
7/31/12, 12:55 PM
#7

Kan tänka mig att det blir riktigt gott.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

SaraC
7/31/12, 2:25 PM
#8

Har en sådan här som jag fått i present. Det blir supergod glass Skrattande

Det enda negativa är att det blir så lite glass. En laddning är lagomt till 2 personer.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

giffan
7/31/12, 11:15 PM
#10

Hade en glass maskin en gång. Men det va så krångligt att göra glass i den. Först skulle alla ingridienser kokas, svalna och sen kunde man röra ihop det i maskinen. Som hade frys block i botten, så va det riktigt varmt så blev der lixom aldrig fruset…

Så jag bytte den mot en annan maskin med min granne… minns inte vad det va…

Nu är det här några årsen, så dom nya kanske är mkt bättre och ska jag ha någon vill jag ha en stor går MKT glass här!

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

SaraC
7/31/12, 11:37 PM
#11

#9 Bra idé! Flört

#10 I den jag har ska skålen vara fryst (har mina skålar i frysen hela tiden så det är bara att ta fram när man ska göra), så mixar man bara ihop ingredienserna och häller blandningen i skålen, sätter på locket och sätter sladden i väggen. Klart på 10-15 minuter. De maskinerna som man kan göra större mängder glass i tror jag fungerar lite annorlunda dock, men de är säkert också smidiga!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

nadilda
8/2/12, 4:57 PM
#12

Vi har en glass-maskin och gör glass väldigt ofta, idag ska vi göra jordgubbs-sorbe :-)

Upp till toppen
Annons: