Annons:
Etikettermatdryck
Läst 1120 ggr
MariaG
7/18/12, 5:55 PM

Hemglass

Brukar ni köpa glass från hemglass-bilen? Någon favorit?

Jag brukar inte köpa så mycket glass. Men idag blev det ett köp därifrån. 3 st olika strutar.

Annars brukar jag köpa lite när den kommer vid stugan. Fast inte alltid den kör där tyvärr.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
MariaG
7/21/12, 1:48 PM
#1

Har en glass kvar i frysen. Hoppas det blir fint väder en stund snart, vore gott att kunna sitta ute och äta.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

SaraC
7/21/12, 2:34 PM
#2

Nja, brukar ibland köpa glass från affären. Antingen paket eller pinnar/strutar. Nu på sommaren tycker jag det är supergott med isglass som till exempel Piggelin.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Jimmy.L]
7/21/12, 9:20 PM
#3

Mixpaket brukar det bli från glassbilen.

cBrodin
7/25/12, 4:57 PM
#4

Vi köpte mycket från den när jag var yngre. Så ville testa för ett tag sen att köpa fån den igen då den stannar 25m från huset. Men blev besviken, många glassar har samma namn men är helt omgjorda i reseptet. Så egentligen är det väl inget fel på glassen, men förväntar man sig en smak och får en annan så blir det fel. Så köper aldrig från den mer, köper när jag är i affären istället, föredrar GB.

[Älskamig]
7/28/12, 11:28 PM
#5

Har varit med om en uppväxt där vi har lärt oss att glassbilen bara har dyra glassar. Det kanske den i och för sig har, men så fort någon man känner har glass i från glassbilen så blir det mer lyxglass än den ifrån affären - som är trött tråkig. Obestämd

Upp till toppen
Annons: