Annons:
Etiketternöjenaktiviteter
Läst 1193 ggr
giffan
7/17/12, 8:53 AM

Sommar=trav

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur många av er går på trav på sommaren?

Om ni inte gjort det så kan jag faktiskt rekomendera att göra det.

Dom flesta städer har en travbana nära sig, iaf inte allt för många res timmar bort. Och man brukar kunna ta buss ut till travbanorna, ibland finns det även direktbussar från centrum ut till banorna.

Så packa fika korgen, och gör en dagsutflykt, se dom fina djuren och umgås tillsammans en dag.

Travbanorna brukar vara barnvänliga, men lekplaster ponnyridning och massa andra aktiviteter för barn. Så egentligen är det ett ganska billigt nöje.

Om man sen lyckas med spelet så kan man ju ha några kronor med sig hem oxå.

Bilden visar en vy från fornaboda som ligger i Lindesberg. Det är en av många sommarbanor som endast kör lopp på sommaren.

En jätte härlig bana som verkligen bjuder in för att sitta i gräset och ha det härligt. Många har solstolar med sig och hundar barn och goda sommarluncher.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
MariaG
7/17/12, 5:30 PM
#1

Har faktiskt aldrig varit på trav innan. Kanske skulle göra det någongång.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

giffan
7/17/12, 6:48 PM
#2

#1 Det tycker jag du ska pröva. Man måste inte spela i spelboden för att ha roligt, man kan ju spela mot sina vänner, gissa vem som vinner lixom.

Jag brukar ta en hundring, spela en 10 typ i första loppet om jag ser någon häst jag tycker ser fin ut, eller har häftigt namn… SEn om jag vinner, tar jag det till lopp 2 osv..

När hundringen är slut, ja då spelar jag inget mera… och har jag tur så blir det mera pengar med hem.

Och blir det inte mera pengar med hem, ja då skippar jag chips och cola på vägen hem, för dom pengarna har jag ju redan spelat upp…

Härligt sommar nöjje

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

SaraC
7/18/12, 3:17 PM
#3

Vi brukar faktiskt vara på travet och käka middag som sommaravslutning med jobbet, under året turas vi om att tippa till helgerna så det har passat bra som avslut Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

giffan
7/18/12, 8:19 PM
#4

#3 Vilken bana är det som gäller då?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

SaraC
7/19/12, 9:15 AM
#5

#4 Romme Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

giffan
7/19/12, 11:27 PM
#6

#5 Ja det är en fin bana. Där har jag tältat någon gång. Varit på trav över en hel helg med barnen, så sov vi i tält. Härligt under träden och kunna vakna på morgonen och titta på provstarter.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Annons:
SaraC
7/25/12, 10:44 AM
#7

#6 Låter trevligt Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: