Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 961 ggr
[Pappsing]
2012-07-08 13:36

Vad gör du helst på sommaren?

Vad tycker du bäst om att göra på sommaren?

Kanske dra ner till stranden, om det är en fin dag?
Du kanske hellre är en sådan, som ligger i hängmattan med en bra bok och låååångt sugrar, som är nerstucket i en kanna gott isthe, som står på marken, så du slipper anstränga dig det minsta?
Eller är du en av dem, som försöker vara så aktiv du kan under sommaren, för att hinna med allt det du inte hinner göra när du jobbar?

Själv är jag en sådan, som gillar att vara ute, men ändå ta det lugnt.
Visst, jag cyklar minst en mil varje dag, men det gör jag hela året.
Annars tycker jag om att sitta på balkongen, njuta av luften och bara ta det lugnt.

…vår dotter är 4 månader, så vi kan inte vara ute så mycket i solen med henne….vi är det inte alls, men nästa år kanske vi blir mer aktiva….:P

Så det blir en del hemma med frugan och dottern…

Men vad gör du helst på sommaren?

Annons:
MariaG
2012-07-08 13:46
#1

Tar nog det mest lugnt. Men vissa dagar vill man verkligen ut och hitta på något.

Blir mycket badande och fiskande. Blir mer grillande på sommaren också. Gillar grillad mat.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

SaraC
2012-07-11 15:13
#2

Tycker om att pyssla i trädgården, promenera med hunden eller bara sitta ute och mysa. Är det fint väder vill jag gärna vara vara ute med båten, i stugan eller på en badstrand!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Pappsing]
2012-07-11 16:36
#3

#2 skrivet av SaraC

Vad är det för båt du har?

MissInAction
2012-07-15 12:16
#4

Helst så är jag ute i naturen. Antingen i sommarstugan, ligger i en fäbod, eller vandringar, båtturer, kanotturer eller bara små promenader. 
Nu bor jag ju i Uppsala och det är lite långt till allt det där Rynkar på näsan men desto närmare till fina naturskyddsområden och Linné-stigar, är jag brukar promenera. Så det gör jag gärna när jag är "aktiv".

Annars gillar jag att sitta på balkongen och läsa på sommarkvällar, ända tills jag inte kan se något längre - då myser jag!! Glad

Jag älskar ju att bada också, men det måste vara ljust vatten eller att jag har sällskap, annars går det inte. Och det har inte blivit så ofta på senare år. Samma med grillning - på tok för sällan…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

giffan
2012-07-17 08:56
#5

#4 Å vad härligt att du bor i uppsala, där är jag uppvuxen. Finns ju så många bra ställen där på sommaren. Hela Hågadalen… om du bor åt det hållet. Och så mycket härligt vatten att bada i… underbart.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

MissInAction
2012-07-17 20:02
#6

#5 Jodå, jag bor nu i Gottsunda, så det är nära naturen :) Är i Göteborg den här veckan :D Min favoritstad, där jag har bott.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
RedMonsters
2012-07-21 01:01
#7

Åka till mitt hemland och parta loss då jag sällan festar i Sverige. Och självklart alla tävlingar med hunden :)

Medarbetare på brukshundraser.

SaraC
2012-07-26 22:53
#8

#3 En snipa, fast det är inte min Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: