Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 862 ggr
julklappen
2012-02-09 00:30

Någon här som kommer ihåg?

Jag minns de sköna sommardagarna när jag var liten: Barnen,s dag, mor och far som sådde blommor,Gurka,Tomater,potatis m.m. Jag minns även de sköna sommardagarna: cyckeltur på småvägar (som inte finns i dag, de flesta vägarna är nu assfalterade) till en klasskamrat, fiskade med syskon i en lånad roddbåt,fikade saft,kaffe och kakor i trädgården(den var rätt stor) tillsamans med far och en syster. Sommaren ÄR underbar. Är det någon här som minns sin sommar/sina sommardagar när han7hon var yngre eller liten?

Annons:
MariaG
2012-02-13 00:12
#1

Ja, man minns Glad 

Man minns skolavslutningarna. Då visste man att man hade en skön sommar att hitta på en massa.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

LinaK
2012-02-13 15:36
#2

Ja visst minns man, minns massor med saker från somrarna när jag var liten. Tillbringade största delen av somrarna vid farmor och farfars lantställe, kossor i hagarna, cykling på grusvägar varma sommarkvällar.
Sen brukade vi vara någon vecka i Smögen också, där minns jag på kvällarna så gick vi ner på Smögenbryggan och köpte mjukglass och tog med oss hem och åt till dom färska jordgubbarna Glad

Hemma minns jag hur mamma odlade gurka, tomater, morötter och allt sådant som man nu för tiden uppskattar jätte mycket när det är färskt. Plus jordgubbarna som det aldrig blev så mycket utav då fåglarna käkade upp det mesta. Sen minns jag att man fick en kopp med lite strösocker i som man doppade rabarber i och åt.

Så jag har många minnen från min barndoms sommardagar.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Upp till toppen
Annons: