Annons:
Etikettermatdryck
Läst 1778 ggr
MariaG
5/22/11, 9:29 PM

Sugen på att grilla

Än har det inte blivit av att grilla något. Men är så sugen på det. Man kan grilla så mycker gott.

Vad gillar ni mest att grilla?
Har ni grillat än i år?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
DesK
5/22/11, 9:45 PM
#1

Vi grillar faktiskt året om Glad Mest blir det fläskfilé,  kotletter och biff eller entrecote. Hur många gånger vi har grillat efter senaste årsskiftet vet jag inte, men det är många gånger Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Mitralis
5/22/11, 9:50 PM
#2

Vi grillar också året om och det är väll mest fläskfilé, kotletter och entrecote här också, men jag har blivit bättre på att komma ihåg att grilla kyckling och fisk också. Fast idag blev det hamburgare Glad



[Nathalie62]
5/23/11, 7:58 PM
#3

Här blir det mest under sommarhalvåret, vi grillar allt so går :-), tycker det är så gott. Vi brukar ha bakpotatis till också.

Fridaaaa
5/30/11, 9:20 AM
#4

Har grillat några gånger, har blivit korv eller biffar/hamburgare. Dock har jag ätit grillat kött som pappa har grillatSkrattande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

SaraC
5/31/11, 5:13 PM
#5

Vi grillar mest under sommaren. Då blir det istället ganska ofta, minst en gång i veckan. Nu har vi grillat kanske 10 gånger, men sommaren är ju inte riktigt igång ännu.

Jag tycker att i princip allt är gott att grilla. Men det blir oftast en god köttbit, olika grönsaker och svamp. Ibland blir det lite färskpotatis till också.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

MariaG
6/6/11, 11:41 AM
#6

I helgen blev det grillat. Kotletter. Till det potatisgratäng och sallad med ett glas öl.

Var så gott.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
[Nathalie62]
6/6/11, 5:20 PM
#7

Vi har också grillat en hel del nu, blir nog ikväll också. Det är så gott!

MariaG
6/27/11, 11:27 AM
#8

Grillade ni något under midsommar?

SJälv blev det grillat, blev korv.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

DesK
6/27/11, 12:14 PM
#9

Japp vi testade att röka en skinkstek i klotgrillen, det blev supergott Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MariaG
6/27/11, 12:37 PM
#10

#9 Låter gott. Var det svårt att röka det?

/ Maria. med-arbetare på Sommar

DesK
6/27/11, 3:43 PM
#11

Nej det gick jättebra Glad Idag röker vi kalkonbröst på samma vis. Jag ska sammanställa ett recept för det är ju många som har klotgrillar som kan ha glädje av en beskrivning av hur man gör.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MariaG
6/27/11, 6:35 PM
#12

Ja, vi har ju klotgrill, så gärna ett recept.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

DesK
6/28/11, 2:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Att röka i klotgrill

En skinkstek eller kalkonbröstfilé
Salt
Chipotlechili
Ett syrligt äpple
Katrinplommon
Lök
Rökspån

Skär upp steken, men se till att den sitter ihop i ena långsidan.
Strimla katrinplommonen, skär äpplet i småbitar och hacka löken.
Klappa in kryddorna och lägg på frukten och löken.
Rulla ihop steken och bind om den med bindgarn.
Krydda även utsidan av steken.
Till skinksteken tog jag lök och äpple och till kalkonen tog jag katrinplommon och äpple men ingen lök.
Se till att få en fin glödbädd i klotgrillen.
Bryn steken runt om och lägg den sedan så långt från glödbädden det går. Se bild nedan.
Kasta på rökspån på glöden och sätt på locket, med ventilen lite öppen, annars dör glöden ut. Nu kommer det ryka rätt rejält, men det är som det ska. Vänd steken då och då tills den har mörk fin färg runt om. Båda mina stekar tog cirka en timme vardera att röka och de fick en mild fin röksmak.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
DesK
6/28/11, 2:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Så här ser det ut när rökspånen kastats på

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
6/28/11, 2:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Så här ser det ut när locket ligger på

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
6/28/11, 3:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Dags att äta!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: