Annons:
Etiketttraditioner
Läst 1690 ggr
SaraC
3/26/09, 8:06 PM

Hur firar du midsommar?

Hur firar ni midsommar? Vart är ni? Vad gör ni? Vad äter ni?

Kanske ni inte firar alls?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
SaraC
3/26/09, 8:08 PM
#1

Jag firar i Torsång i Borlänge där jag bor. Det är full fart där på midsommar. Kyrkbåtar, spelmän, majstång och hela köret.

Vi har båtarna ilagda och är mest där och runt omkring. På förmiddagen bokar vi hela cafét och äter buffé med färskpotatis, sill och rubbet.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

essut50
4/3/09, 12:01 AM
#2

Jag ska jobba hela helgen, det är mitt eget val..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

AnneN
4/3/09, 12:12 AM
#3

Ingen aning om hur det kommer att se ut i år, men får jag välja så blir det jag sambon och hunden i en stuga vid vattnet, grilla över öppen eld och bara existera.

Då jag var liten så var det midsommarstång, de vuxna söp, dansa & sjunga, spela brännboll och hela paketet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Marija
4/3/09, 12:38 AM
#4

Vi brukar inte göra en så stor "grej" av midsommaren. Kanske blir middag på altanen med familjen eller så Glad

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

monicany
4/3/09, 10:02 AM
#5

Middsommar firas nog bäst i skärgårn, grillar å myser med goda vänner. Men skulle va kul att åka till dalarna å åka runt å se när de reser de olika stängerna i olika byarnaGlad

kerstinjo
4/3/09, 1:20 PM
#6

Då har min semester börjat och midsommar firas i Snickarstgan med alla ungar och alla hundar.

 Kerstin 

 

Annons:
[Rebecka]
4/3/09, 1:32 PM
#7

firar inte den direkt.. tar det som en helt vanlig dag med hästarna.. ibland ha d väl hänt att jag firat med mina  fosterföräldrar

Anna
4/4/09, 12:08 PM
#8

Ingen aning hur det blir i år… Vet nämligen inte var vi bor då, ska flytta i sommar ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

burmesee
4/4/09, 7:24 PM
#9

Förra året var jag i Nice, Frankrike, med min franska klass. Det var jätte trevligt att sitta på stenstranden och ha knytpiknick där alla dukade fram vad de hade hittat.
Dessutom dansade vi runt en "midsommarstång", ihopbyggd med hjälp av ett par pinnar och ett par blad, fransmännen tyckte förmodligen att vi var helknäppa! :D

Men de flesta somrar har vi en klassisk midsommar på vårt sommarställe med midsommarstång, andra familjer, silllunch, snaps visor och hela midsommar-kittet.

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

elinn
4/8/09, 1:31 PM
#10

Vi brukar vara i stugan i Hälsingland och äta och dricka gott. Men själva firandet med stång och krans på huvudet hoppar vi över.

// ElinN

Akerberg
4/8/09, 11:06 PM
#11

Vi brukar vara vid vår stuga. Min moster o hennes man (tidigare också kusinerna), vi, och några av grannarna. Vi äter, sen går vi tipspromenad och sen beroende på vilka som är med så blir det gitarr och sång.  Beroende på vädret är vi antingen ute eller i grannarnas grillhus. Fast förra året var vi så många så vi klämde in oss i en annan grannes garage, funkade kanon!

Tipspromenaden är viktigaste traditionen! Brukar vara jag som håller i den, men nu har vi delat upp det så grannen Ulla tar den på midsommar, och jag tar den till kräftskivan, eftersom vi är ungefär samma personer då också! Enda som skiljer är maten i princip

Mysan59
4/9/09, 10:13 PM
#12

Vi brukar bara vara hemma på tomten och grilla och äta en massa som vanligt, tillsammans med lite grannar kanske…

Inget märkvärdigt.

#11 Tipspromenad lät kul, det kanske man skulle prova.

Kiwanu
4/11/09, 7:25 PM
#13

Jag firar i sommarstugan med morfar :D

Annons:
Anna
6/18/09, 2:21 AM
#14

Puttar upp en aktuell tråd Glad

Just nu ser det ut som om jag och några vänner firar midsommar i en kompis hus på lördagen.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Vargnatt]
6/18/09, 1:32 PM
#15

Just nu verkar det som att två vänner kommer hit och grillar lite med med mig och sambon :)

LinaK
6/18/09, 1:40 PM
#16

Ska jobba hela helgen så det blir inget firande. Fast jag ska köpa lite jordgubbar och bjuda dom jag jobbar med =)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

BunnyLover
6/18/09, 7:51 PM
#17

Vi ska vara med våra kusiner och gå ner till ett ställe nära havet och vara där och äta jordgubbar :) Och sedan så går vi hem till oss och hoppar studsmatta och äta middag ^^

Anders 50
6/19/09, 12:14 AM
#18

Firar inte så våldsamt, lite extra gott att äta, men höjdpunkten blir premiären på våra egenodlade nypotatis.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Upp till toppen
Annons: