Annons:
Etiketterdjurnatur
Läst 1633 ggr
Alexej
3/29/09, 10:27 PM

Är du rädd för ormar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har flera goda vänner som har hus i Stockholms skärgården-på Husarö.

Otroligt fint och vacker där men fullt av huggorm. Det förstör varje semester där för mig.

Nu åker jag inte ens längre dit, livsfarligt! Rynkar på näsan

Är du rädd för ormar?

Bild: Pixelio.de, D.Bleyenberg

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Alexej
3/29/09, 10:28 PM
#1

Livrädd!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Puma77
3/29/09, 10:44 PM
#2

Jag är inte rädd för ormar men tar ju inte upp dem heller. Gillar att se dem på avstånd och har givetvis respekt för dem.

 

//Pia

SaraC
3/30/09, 4:36 PM
#3

Nja, rädd är jag inte. Klart jag inte vill att djuren ska bli bitna, men det finns ju faror överallt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Alex
3/30/09, 11:40 PM
#4

Nä, kan inte påstå att jag är direkt rädd. Visst har jag respekt för huggormar, men då är jag mer rädd att djuren ska bli bitna. De kan ju dö av det, det är det inte så stor risk att jag gör.

Sen om det skulle börja handla om andra, farligare ormar, då skulle jag nog svara lite annorlunda. Flört Men jag går ju absolut inte runt och är orolig för att stöta på en orm.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

AnneN
3/31/09, 12:05 AM
#5

Inte alls rädd, men jag stör dem inte i onödan för jag respekterar alla djur.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Royalz
4/2/09, 7:52 PM
#6

Så där men semstrar ändå valde jag. Är livrädd för ormar men är gärna på landet ändå.


Annons:
Jenna-Gun
4/2/09, 8:28 PM
#7

Har bott här på landet, i 11 år Men har alrig sett en orm.

Så jag vet inte om jag är rädd dem.

kerstinjo
4/3/09, 1:31 PM
#8

Jag är inte rädd för ormar. Men vet jag att jag är på ett ormrikt ställe så håller jag ögonen öppna.

 Kerstin 

 

AndreasS
4/3/09, 2:36 PM
#9

Huggormen eller Vipera berus som dess vetenskapliga namn är, är mer rädd för oss än vad vi är för den.

Skulle man bli biten finns information här på vad man skall göra.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[Rebecka]
4/3/09, 3:07 PM
#10

usch e livrädd för dom

Mysan59
4/3/09, 5:17 PM
#11

Nej, men plockar inte upp nån direkt.

Förra året var det första gången jag såg en huggorm, vad jag vet.

Däremot hade min son en majsorm för många år sen och den tyckte jag var jättesöt!

NettanLindholm
4/3/09, 5:35 PM
#12

jag är LIVRÄDD för orman, men det är inget som förstör semstrar och sådär. Ser jag en orm skriker jag och typ tjuter, men jag stannar inte hemma bara för att det finns ormar. :)

Marija
4/3/09, 6:01 PM
#13

Ormar… usch… Inte livrädd kanske, men rädd, absolut. Det hindrar dock inte min semester Glad

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Annons:
Anders 50
4/3/09, 8:27 PM
#14

Väldigt otrevliga varelser!!      Men snokar är fina!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

agnes_S
4/3/09, 10:38 PM
#15

Jag är inte rädd, men respekt har jag såklart.

Anna
4/4/09, 12:07 PM
#16

Tycker de är lite obehagliga och oförutsägbara, men inte är inte direkt rädd.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Vemsan
4/4/09, 2:54 PM
#17

är livrädd och börjar skrika och springa så fort jag ser nåt som ser ut som en orm :S som tur är har jag inte stött på så många !

Hälsningar Vemsan

Sweelin
4/4/09, 3:18 PM
#18

Jag är rädd för dem, men har inte stöt på så många… Skulle nog hålla mej på land med öppen yta i så fallFlört

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Anema
6/11/09, 5:08 PM
#19

Är inte rädd, men jag undviker dem.. ;P

[Tassy]
6/11/09, 10:57 PM
#20

Svenska huggmaskar skrämmer mig inte nämnvärt, men i utlandet skulle jag nog vara livrädd för både ormar och andra små giftiga äckliga saker, brrr!

Annons:
botakt
6/12/09, 1:00 AM
#21

Nja inte för vanliga ofarliga slingerpinnar. Men för giftiga slingerpinnar är jag mer rädd för Glad

[per50]
6/12/09, 1:14 AM
#22

 Usch fy inga trevliga djur

Livzson
6/12/09, 5:57 PM
#23

Nej jag är inte rädd för dom. Bor mitt ute i skogen och sjön, så här finns det många ormar! Man vänjer sig med åren. Glad

// Lisa, medarbetare på Twilight

[Liinda]
6/24/09, 2:09 PM
#24

Nej vi har ormar i skolan som vi måste ta hand om så nej, men däremot kan jag bli riktigt rädd om det dyker upp en vild orm mitt framför fötterna

Saga85
6/24/09, 3:22 PM
#25

Nej, jag älskar ormar. Det var dock länge sen jag stötte på en huggorm, vilket är lite synd. Har varit på ett par misslyckade ormjaktspromenader i år, vill ju ut och fota.

[Liinda]
6/24/09, 3:24 PM
#26

Saga om du vill se huggormar så åk till skjulsta i Eskilstuna jag stötte på 3 stycken i samma område under loppet av en vecka, bebisar allihoppa

Saga85
6/24/09, 3:25 PM
#27

Lite långt att åka för att se huggorm för mig som bor på västkusten ;) Särskilt med tanke på att jag bor bredvid en skog som jag hört är ett bra herptilområde. Jag letar väl bara på fel platser.

Annons:
grinar
6/24/09, 9:20 PM
#28

Ja , jag är jätterädd för orm och för attt min hund ska bli biten. När jag tar mina turer i skogen stapar jag hårt när jag går.

mona43
6/25/09, 12:28 AM
#29

Är inte rädd, men har respekt för dem.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

emms
6/25/09, 3:31 AM
#30

Nej inte rädd direkt. Men får någon konstig reflex när jag ser någon. Typ rycker till ^^ det är något med deras rörelsemönster som lockar fram något i mig ^^

Emma

mona43
6/25/09, 2:51 PM
#31

#30 Våra förfäder långt tillbaka i tiden hade säkert sådana reflexer för att kunna överleva att bli attackerade av farliga djur. Vi har nog kvar lite av den reflexen

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

LinaK
6/25/09, 5:58 PM
#32

Ja jag är inte direkt modig om jag ser en orm ringla förbi. Så jag skulle aldrig i hela mitt liv gå nära en "vild" orm.Foten i munnen

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

HannaT
6/25/09, 7:13 PM
#33

Lite.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

emms
6/25/09, 8:57 PM
#34

#31 Jo det har jag också tänkt på :)

Även om man tänker att man inte ska rycka till gör man det ändå ^^

Emma

Annons:
mona43
6/25/09, 9:13 PM
#35

Jo det finns nog säkert där sedan urminnes tider, man har det som inbyggt i sej Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

moondancer
6/26/09, 2:22 AM
#36

Orm är inga problem för mig, jag har nästan för lite respekt för dom.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

[Theriss]
7/24/10, 5:32 PM
#37

Jag är inte rädd för ormar (har en själv) men vilda ormar går jag inte och plockar upp, speciellt inte huggormar. De är trots allt giftiga om än lite för de flesta. Men någon bra bild försöker jag alltid få om jag har kameran med mig.

[Maijah]
7/24/10, 6:55 PM
#38

Jag är inte direkt rädd, har hållt i tama ormar förut men jag skulle ju inte direkt slänga mig över en huggorm för att ge den en kram heller:p Lite otäcka kan de vara.

[trollduva]
7/25/10, 11:52 PM
#39

jag är inte rädd för dom men har respekt för huggormar

MariaG
7/27/10, 2:21 PM
#40

Är inte så värst rädd för dem, men vill ändå ha ett avstånd till dem.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

karin46
7/29/10, 7:09 PM
#41

Så länge jag kan minnas har jag gillat ormar, ödlor och groddjur. Vad gäller ormar är det inte så ofta man träffar på och kan studera dem.

Med tanke på att dessa djur är fridlysta så ska vi nog "se men inte röra" men nog har det hänt att jag flyttat bort dem från trafikerade vägar.

En gång har jag varit med och försökt döda en orm men det var i Australien i en trädgård där det fanns mindre barn. Ormen i fråga var en Tigersnake (1 av Australiens 2 absolut giftigaste ormar). Ormen i fråga lyckades komma undan men ingen av oss blev biten och dog.

Annons:
SaraC
7/31/10, 6:14 PM
#42

Som ni säger så ska man absolut visa ormarna den respekt de förtjänar och inte störa dem. Även om vi också flyttat någon orm någon gång, då har det handlat om huggormar på tomten eller ormar som legat mitt på vägen.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Kristall
8/3/10, 12:18 AM
#43

Jag har respekt för dem, som för alla djur, men rädd är jag inte.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[trumman]
8/20/10, 7:33 PM
#44

#43 Enig med dig till 100%

Eftersom jag alltid går barfota (utom mitt i vintern såklart) och är mycket ute i skog och mark så måste jag ha ögon och känselspröt på skaft efter huggorm.

Nu är det ju inte så farligt att bli biten av huggorm heller; de är inte fullt så giftiga och farliga som de har rykte om sig att vara, men ändå!

Respekt och kunande kommer man längst med.

Upp till toppen
Annons: