Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 1096 ggr
elinn
2009-04-08 13:24

Vad är sommar för dig?

Har du något speciellt som du förknippar med just sommar, något speciellt minne kanske eller något du bara brukar göra på sommaren?

För mig är sommar att kunna sitta ute och äta fruktost och få vara i stugan och inte behöva bry sig om tid eller en massa måsten. Jordgubbar är såklart också en del av sommaren.

// ElinN

Annons:
SaraC
2009-04-08 13:31
#1

Midsommar och lata dagar i stugan är riktig sommar för mig. Och att bada och sola på stranden/båt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

elinn
2009-04-08 13:45
#2

Att få börja plantera för balkongen och landet i stugan är en härlig känsla då man vet att det snart kommer finnas en massa fina blommor att se och lukta på.

// ElinN

[Vargnatt]
2009-04-08 14:27
#3

Jag har sedan flera år fått en speciell bild i huvudet när jag tänker sommar och det är när man sitter ute, med mjukglass och delar med hunden. Tycker säkert många är äckligt men för mig är det sommar :)

Och varma sommarkvällar man kan bada ute :)

Abico
2009-04-08 14:42
#4

Sommar för mig är att bila med husvagnen genom Europa. Tanken på att sitta i en småtrång bil och se autobahn sträcka ut sig framför oss, det väcker riktiga sommarkänslor ^^ Det är liksom inte sommar på riktigt riktigt innan man kört av färjan i Rostock en tidig morgon och lyckats krångla sig ut från färjeområdet.

För något år sedan gav vi oss av exta tidigt från nattens camping för att hinna ut på motorvägen. Frukost skulle vi äta senare. Efter bara en liten bit var det en rejäl bilkö. Det var ett par lastbilar som blockerade. Då skuttade vi ut i husvagnen, plockade fram frukost - som vi tog med oss in i bilen och sedan satt vi där och käkade frukost medan solen gick upp och ambulanser och brandbilar tutade förbi :) Vilka sommarminnen man har *s*

Hanna 

lingo-lovers
2009-04-08 18:08
#5

För mig när jag tänker på sommaren är trädgården & solen .

Självklart gillar jag ju ledigheten djuren, familjen och bada .

samt sitt en kväll och grilla.

glass gör till sommaren för mig.

Akerberg
2009-04-08 22:52
#6

Sommar för mig är lata dagar vid vår stuga. Hästarna utanför tomtgränsen som tuggar gräs och frustar så man hör dem. Varmt ska det vara naturligtvis, och blå himmel med sol!

Annons:
ThomasOlenas
2009-04-09 01:56
#7

Som för mig är bada, fotboll och vattenmelon ;)

//Thomas, Medarbetare på fotboll.ifokus

[trollduva]
2009-04-10 00:27
#8

lata dagar i solen,hästarna på sommarbete,och tornerspelGlad

elinn
2009-04-10 20:15
#9
#8 Tornerspel, utvckla gärna hur ni gör, var ni är m.m Tycker det verkarjätteintressant men har själv aldrig sett något.

Hm, något hände så jag får inte bort den feta stilen men det får gå ändå =)

// ElinN

Upp till toppen
Annons: