Annons:
Etiketterdjurnatur
Läst 1004 ggr
SaraC
2009-03-26 20:24

Naturens godis

Plockar ni bär eller frukt på sommaren? Vad gör ni med det ni plockar?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
SaraC
2009-03-26 20:28
#1

Jag plockar blåbär och äter till mjölk och har i pajer eller fryser in och har i smoothies. Hallon, jordgubbar, smultron och diverse trädgårdsbär gör jag samma sak med. Lingon gör jag bara sylt eller rårörda lingon av.

å sensommaren/hösten plockar jag äpplen och gör mos.

Men mycket att det jag plockar hamnar i magen på en gång eller så äter hunden upp det Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Alexej
2009-03-28 10:34
#2

Det finns inga blåbär här.

Men jag har ett stort grönsaksland som nu bara är jordgubbsland. Älskar att gå ut på morgonen i bara nattlinne och plockar. Sedan blir det jordgubbar hela dagen. Oskyldig

Har också mycket vinbär som jag fryser in.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
2009-03-29 17:01
#3

Plockar så gärna blåbär o äter med mjölk, smultron när man har turen att hitta..älskar frukt o bär:-)

AnneN
2009-03-31 00:17
#4

Jag äter i samma takt som jag plockar, men lyckas jag plocka och ta med hem så kan jag baka något.

För att jag inte ska stoppa alla bär direkt i munnen så brukar jag ta en rejäl bit kåda att tugga på, gott och betydligt hälsosammare än tuggummi.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mitralis
2009-04-07 13:15
#5

Pappa och jag brukade gå "Ätarrundan" när jag var liten. Det blev nån gång i veckan som vi jobbade oss igenom svartvinbär, rödvinbär, krusbär, körsbär, äpplen, morötter och jordgubbar. Härliga tider =)

Nu mera plockar jag smultron (äts direkt), blåbär, hallon och jordgubbar. Det har tyvärr blivit bladmögel på vinbären så dom äts direkt, eftersom dom går inte så bra att spara.

Jag fryser in och gör glass, pajer, långpannekakor och muffins på bären.



monicany
2009-04-07 22:07
#6

Här plockas det regält me blåbär som blir både paj å sylt. har också provat att göra jodgubbsmarmelad å de e jätte gott. av vinbären brukar min mamma å jag koka gele. som är så gott till kött på hösten,de e då man kan sitta å tänka tillbaka på sommaren som varit och den som ska komma.

Annons:
SaraC
2009-04-07 23:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Precis utplockad ur ugnen! Smulpaj med björnbär och hallon. Ska jag gotta i mig nu! Tillsammans med lite vaniljsås. Mums!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

botakt
2009-04-07 23:38
#8

Jag plockar hallon ,vinbär,jordgubbar och blåbär.  Kan frysa och baka på osv. Brukar plocka åt mormor som sommarjobb Skrattande

Ebba-A
2009-04-08 02:03
#9

Vi plockar blåbär i skogen, smultron på sommarlandet, jordgubbar i trädgårdslandet och hallon i familjens kompisars hallonodling :)

Värd på Choklad iFokus

Upp till toppen
Annons: