Annons:
Etiketterbadbadplatser
Läst 3844 ggr
SaraC
4/14/09, 11:55 PM

Årets första dopp

Någon som hunnit ta det redan? Om inte, när tror ni det blir? Är du en badkruka eller älskar du att bada och simma?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
SaraC
4/14/09, 11:56 PM
#1

Jag har inte badat utomhus än i år. Första doppet brukar bli i juni någon gång. Är inte någon badkruka, men har blivit betydligt fjompigare med åren Oskyldig

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

kerstinjo
4/15/09, 12:22 AM
#2

Så fort det är tillräckligt varmt så dras jag till vattnet. Spelar ingen roll om vattnet är kallt, är det bara tillräckligt varmt på land så fungerar vatten-magneten på mig.Skrattande

 Kerstin 

 

SaraC
4/15/09, 12:24 AM
#3

#2 Har du badat nu då, när det varit så fint ett par dagar? Skrattande

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

elinn
4/15/09, 9:51 AM
#4

Jag har verkligen inte tagit första doppen än. Det kommer nog inte bli förrän i juni när det blivit lite varmare både i luften och vattnet.

Är lite av en badkruka, ja hehe =)

Var förresten ner till sjön i stugan nu i påsk och där låg isen kvar fortfarande så inte är jag ett dugg sugen på att bada än iaf.

// ElinN

kerstinjo
4/15/09, 10:51 AM
#5

# 3 Nä du, det får Amos stå för än så länge.

 Kerstin 

 

SaraC
4/15/09, 4:50 PM
#6

#5 Passade du inte på att trycka ner dig bredvid honom i den där gamla korvlådan?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
kerstinjo
4/15/09, 5:48 PM
#7

*fnys* inte ens Marodören fattade hur han skulle få i hela kroppen, rumpan hamnade utanför. 

Men är det tillräckligt varmt så får jag väl knôka mig ner i Scanlådan.Glad

 Kerstin 

 

Royalz
4/15/09, 6:23 PM
#8

Jag har inte badat än (:

Men förra året badade jag i början på april! Efter det låg jag sjuk i 2 veckor^^


[Vargnatt]
4/15/09, 11:58 PM
#9

Nej än är det för kallt, hunden har däremot hoppat i några gånger redan :P

[trollduva]
4/16/09, 9:57 AM
#10

jag har inte badat i år än,första dopet blir väl någon gång i juni,när det är tillräkligt varmt i vattnetSkrattande

Royalz
4/16/09, 10:39 AM
#11

Kom på att förra året badade jag inte fören nångång i början på juli ^^ Det var bara för att jag var tvungen att tvätta mig när jag var på arvika festivalen (:

Fast jag doppade mig i april, men det gills inte tycker jag (a'


Akerberg
4/16/09, 6:40 PM
#12

Är en riktig badkruka! Förra året badade jag en gång, tror det var sista veckan i juli =P får se om det blir något dopp alls i år

Anna
4/16/09, 10:01 PM
#13

Jag har gått i med benen, men inte vågat doppa mig… än.. Skrattande

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Ebba-A
4/16/09, 11:03 PM
#14

Förra året badade jag första gången i mitten av april :) Iår har jag inte badat än.

Värd på Choklad iFokus

MariaG
4/19/09, 11:40 PM
#15

Jag har redan hunnit bada två gånger. Det var i påskas. +6 grader i vattnet.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Toaden
4/20/09, 8:22 PM
#16

Förra året var det iskallt men jag badade ändå i slutet av mars… Tungan ute Skulle badat i lördags men blåste så iskallt på land att jag tog det tragiska beslutet att vänta på varmare väder. Förvånad

EDIT: Ska kanske tillägga att efter min extrema badning förra året att jag blev förkyld i två veckor…

Love-
4/20/09, 8:32 PM
#17

har inte hunnit ta det än och kommer inte att ta något iheller

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

agnes_S
4/23/09, 2:14 AM
#18

Jag är en riktig badkruka, har inte varit i närheten av vatten än Skrattande

MariaG
4/23/09, 4:48 PM
#19

Jag har alltid varit den som badar tidigt och sent. Oftast tar jag första doppet i januari/februari. Men i år blev det inte så. Först hade jag nyss blivit opererad och hade stygn. Då fick jag inte bada. Efter det kunde jag heller inte, för då var isen för tjock. Försökte hacka igenom, men var omöjligt.

Det senaste på året jag brukar bada är november/december.

Jag älskar att kunna bada året runt. Och aldrig att jag har blivit sjuk av det heller. Ibland har det varit tunn is på sjön, och då har jag bara tagit en pinne och hackat sönder isen lätt.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

SaraC
4/26/09, 12:20 AM
#20

Brrr… Ryser bara av att höra er berätta om att ni redan badat Glad

Ni som badar tidigt/sent på året, brukar ni göra det i samband med bastubad eller liknande?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
MariaG
4/26/09, 2:14 AM
#21

#20 Oftast inte. Tar och doppar mig och sen traskar upp till stugan. Men där sätts kaminen på.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

jkjk
4/26/09, 5:17 PM
#22

Jag har nt heller badat ännu utomhus, Men jag har provat på att dopa fötterna i en badplats då var det jätte kalt, brrr! ;p så jag får nog vänta med att ta ett dop ialla fall ända tills juni!

bblomquist
4/27/09, 8:02 PM
#23

jag var i egypten i början av april, ja doppade mig där ? Haha!

Anna
5/5/09, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Nu har jag badat 2 gånger!

En gång i ån en bit bort från stallet, försökte slita med hästen ner i men hon totalvägrade, så fick bada själv ;) Riktigt skönt var det!

Och i söndags när jag var ute och gick med en kompis slängde jag mig i med kläder och allt, vilket jag ångrade lite när jag kom upp för då gick solen i moln och vinden tilltog, men i vattnet var det jätteskönt!

Bildbevis från i söndags, haha.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Liss
5/6/09, 2:06 AM
#25

Jag brukar faktiskt bada väldigt tidigt varje år, typ april eller maj. Men förra året och de här har jag inte gjort det :) Var vid en sjö med Ecko i april och han bada av glatta livet, men de var pisskallt och inget skönt ute heller så jag strunta i det :)

Och ecko vart jätte dålig i magen dagen efter, av de kalla vattnet med så :P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Lovizaa
5/7/09, 8:23 PM
#26

Min kompis ska bada den 8 maj (imorgon) har hon bestämt. :P

[Vargnatt]
5/7/09, 8:34 PM
#27

Har doppat benen men inte mer :P

Annons:
SaraC
7/1/09, 3:41 PM
#28

I söndags kväll var det meningen att jag skulle ta mitt första dopp, men vovven blev skogstokig när husse doppade sig så det kändes inte som någon idé att testa jag med Oskyldig Men var i till knäna i alla fall Tungan ute 

Hade gärna åkt och legat på stranden, men det hinns liksom inte med. Jobbade hela förra veckan och den här har jag och sambon snickrat på altanen.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnneN
7/1/09, 4:06 PM
#29

Passade på att ta årets första dopp då jag var i Malmö.

Även om de andra tyckte det var kallt så var det 18 grader i vattnet och varmt i luften, blåste lite men det var varma vindar (enligt mig).

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anna
7/1/09, 4:31 PM
#30

Jag har badat varje dag senaste veckan.. Shit vilken värmebölja!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

agnes_S
7/1/09, 6:05 PM
#31

Badade för första gången i år i torsdags, och sjhälvklart var det svinkallt XD

LinaK
7/6/09, 1:44 PM
#32

Funderar på att bada när jag åker upp ¨på semester i Lappland, MEN jag kommer förmodligen fega ur :P

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Maja
7/12/09, 12:43 AM
#33

Tog första doppet idag! =)

SaraC
7/16/09, 8:26 PM
#34

Igår tog jag äntligen första doppet, uppe i stugan. 20 grader stod det på termometern, men vet inte riktigt om jag litar på den kändes mer som 15 Cool

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
HannaT
7/17/09, 1:07 AM
#35

Jag badar INTE i sjö och hav, förrutom utomlands :P

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

promenixan
7/19/09, 9:24 PM
#36

Jag badade första gången för 2 veckor sedan, jag är en väldans badkruka… hade inte badat i varken sjö eller hav på säkert 5 år nu Skäms Men jag lovar att jag tvättar av mig emellanåt hemma….

 Sajtvärd för mitt eget liv

SaraC
7/19/09, 9:26 PM
#37

#36 Haha Tungan ute

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

destroyed
7/19/09, 9:29 PM
#38

Jag har badat flera gånger fast då endast i en pool.. vill inet bada i vattnet ännu dessutom så måste man åka en bit för att komma till en strand där man kan ha hunden

Upp till toppen
Annons: