Annons:
Etikettsemester-utomlands
Läst 1844 ggr
Siggebus
5/2/09, 11:01 AM

Solskydd?

Hallå Glad

Har en liten fråga angående solskydd. Själv ligger jag aldrig och solar -undviker det som pesten Tungan ute - men nu ska min dotter iväg till Spanien i mitten på maj och då började tankarna surra i skallen.

Hur är det egentligen med alla dessa olika sorters solkrämer? Kvittar det vilket märke man köper? Vissa är ju jättedyra medan andra bara …hm… dyra. Glad

Undrar även om det har betydelse för hur brun man blir beroende på vilken skyddsgrad man väljer? På en del står det ju att de blockerar strålarna.

Dottern har väldigt ljust skinn men blir brun när hon solat. Däremot blir hon först röd.

Annons:
Royalz
5/2/09, 11:40 AM
#1

Aco solkräm på apoteket är bra :) Jag använder 20 i solskyddsfaktor för jag blir också röd först och sen brun :)


Theon
5/2/09, 1:55 PM
#2

håller medo m att aco´s solskydd är en av de bästa

SaraC
5/2/09, 2:56 PM
#3

Jag skulle också gå till apoteket och köpa. De brukar ju även vara duktiga att hjälpa en om man frågar Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Liss
5/5/09, 2:20 AM
#4

Ja, gå till apoteket. Dem vet ju verkligen vad som verkligen skyddar på rätt sätt. Och blir hon röd först kan hon behöva lite högre skyddsfaktor. Man blir inte mindre brun för det, utan de hjälper en bara till att inte bränna sig/bli röd.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Siggebus
5/5/09, 9:47 AM
#5

Tack för tipsen alla, gick till apoteket och köpte ACO solskyddsfaktor 20. Glad

Tror det ska räcka bra och nu har hon faktiskt lyckats sola sig till en viss grundfärg också tack vare det strålande fina skånevädret som varit en tid. Hoppas bara det blir lite mer solglimtar innan resan ……

Det var ju länge sedan jag själv aktivt solade men kommer nu ihåg att jag, liksom dottern, har visssa delar på kroppen som är mer känsliga än andra så där får man ju vara lite mer försiktig. Glad

Upp till toppen
Annons: