Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 885 ggr
SaraC
2009-05-14 16:56

Ska kvinnor få vara topless?

Män är ju topless både på stranden och lite överallt under varma dagar och det har ett tag pågått en diskussion kring hurvida kvinnor också ska ha rätt att vara topless på allmäna platser.

Vad tycker du? Ska kvinnor också få vara topless eller ska bara män få vara det? Eller ska ingen få vara det för att det ska bli rättvist?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Royalz
2009-05-15 10:09
#1

Jag tycker bara män ska få vara toppless på ofentliga platser. Hemma får man gå hur man vill.


Mitralis
2009-05-15 11:48
#2

Jag badar på en av Norrlands längsta stränder och här händer det att kvinnor solar topples och det verkar inte som att någon far illa eller mår dåligt av det.

I övrigt så tycker jag att män kan få vara utan tröja utomhus medans jag tror att det blir för stor kalabalik om kvinnor är topples på stan

Jag vill gärna att både män och kvinnor har tröjor på sig i butker och restauranger.



Bella-R
2009-05-19 01:56
#3

Kvinnor har ju hängande bröst, och visst är det en del av oss, men jag föredrar o se kvinnor med en toppöverdel när dom visar sig offentligt.. jag blir rent ut sagt äcklad av o se kvinnor sola topless.

Med män är det inte samma sak för dom har ju inga bröst.. inget hängande där inte.

Självklart ska det vara jämställdhet, men här tycker jag faktiskt att kvinnor kan dra på sig en toppöverdel o "offra sig" att ha lite vita lökar, så vi andra kan njuta av stranden utan att hela tiden behöva se dom smått äckliga brösten hoppa upp o ner i ögonvrån. Faktiskt.

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Mitralis
2009-05-19 02:00
#4

#3 Min bröst är väldigt fasta och fina och lagom stora. Får jag sola topless då?Flört
Jag har sett mängder med karlar som har större bröst än mej.



Bella-R
2009-05-19 02:14
#5

#4 Med hängande menade jag inte bara hängbröst, utan kvinnobröst rent allmänt.. ;) 100 kilos män som har bröst är oxå riktigt äckligt o se!

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Mitralis
2009-05-19 11:16
#6

#5 Ah, då förstår jag hur du menar Glad



Annons:
Tom
2009-05-20 22:46
#7

Är det ens förbjudet för kvinnor att vara topless på offentliga platser? 

Det brukar vara ganska självreglerande och jag tror inte att ett förbud eller inte skulle få kvinnor att gå mer med bara bröst än vad de gör idag.

Det är få kvinnor jag känner som skulle gå topless på offentliga platser oavsett om de får eller inte.

Mitralis
2009-05-20 23:44
#8

#7 Jag håller med dej att det är självreglerande. Jag har i alla fall inte sett någon ökning på inomhusbadet..

Har hittat några länkar.

Fritt fram för bara bröst i badhus

[Får bada topless på badhus](Får bada topless på badhus)



SaraC
2009-05-21 14:18
#9

Vet inte om det är förbjudet eller inte, men till exempel badhus kan ju välja att skicka ut damer utan överdelar. Var väl ett himla hallå om det i media för ett tag sedan.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Toaden
2009-05-22 13:13
#10

Det ska väl vara jämställt antar jag… Men man blir lite äcklad av det.

Sweelin
2009-05-22 23:29
#11

Haha? Annars kan ju också män börja gå med bikiniöverdel på stranden?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

agnes_S
2009-05-23 02:12
#12

Ser inget problem med kvinnor som är topless, faktiskt. Särskilt inte på badplatser. Känns lite konstigare på andra platser, men visst =) Däremot håller jag med #2 om att alla borde ha tröja/överdel i butiker, resturanger och dyl.

Träffade för ett tag sedan en tjej som badat topless på badhus för att provocera, gissa om de blev utslängda :P

vildarosen
2009-05-28 19:29
#13

Folk får göra som dom vill! men är det mycket barn i närheten så passar det inte säg att springa omkring halvnäck.. men i affärer osv borde det vara självklart att vara påklädd!!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: