Annons:
Etiketternöjenaktiviteter
Läst 1415 ggr
SaraC
2009-06-09 15:28

Meta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag var yngre metade vi för jämnan uppe vid stugan. Minns en sommar när jag och gammelmorfar rodde ut och la oss i gungflyt en härlig sommarmorgon och fick över 30 fina abborrar. Samma sak dagen efter. Men sedan var det stopp.

Nu är jag för blödig för att meta faktiskt. Tycker det är synd att dra upp fisk när jag inte äter den. Förr gav vi en del till katterna men det mesta gick till kräftbete, men numer är det kräftpest i sjön.

Men jag tycker fortfarande det är lika härligt att sitta på bryggan eller i ekan och bara njuta. Det kan man ju göra utan metspö också Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
AnneN
2009-06-09 18:30
#1

Älskar att äta fisk, tycker det är roligt att fiska… men här kommer twisten… jag är livrädd för levande fiskar och det finns inget som kan få mig att röra en mask!

Så de få gånger jag är och fiskar (är extremt sällan) så får någon hjälpa mig att sätta mask på kroken och ta av fisken från kroken då jag fått napp.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

mona43
2009-06-10 00:09
#2

Att sitta vid en sjö och njuta av naturen med ett metspö framför sej är en av sommarens högdpunkter, njuta av tystnaden och se fiskmås och andra fåglar flyga omkring.

När jag var barn formligen bodde jag vid älven där hemma (Faxälven) gick där i timtal och metade. Katterna mötte mej halvvägs hem och var intresserade av vad lillmatte hade i påsen Glad 

Numera blir det mera sällan man metar, men brukar hänga med min son ibland.

Vilken härlig bild Eros.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

SaraC
2009-06-10 22:21
#3

#2 Tack!!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

mona43
2009-06-11 10:53
#4

En rofyld bild, man kan riktigt känna hur solen värmer i ansiktet på dem båda, och höra vågorna klucka mot bryggan, och kanske någon fisk som vakar i närheten och härliga sommardofterGlad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

SaraC
2009-06-11 11:20
#5

#4 Vad snällt skrivet! Det är jag och min gammelmorfar uppe i stugan.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

mona43
2009-06-11 16:00
#6

Jag gillar att titta på gamla bilder, men även nya såklart.Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
Livzson
2009-06-12 18:03
#7

Härlig bild. Glad

// Lisa, medarbetare på Twilight

Upp till toppen
Annons: