Annons:
Etikettsemester-sverige
Läst 1241 ggr
bourdon
6/21/09, 7:13 PM

Tips

Vi är en småbarns familj som ska åka till Tomteland i sommar. Från Östersund till Dalarna går vår bilresa. Vad vi funderar på nu är vad vi mer kan hitta på med när vi ändå reser denna väg. Sommarland är också planerat men finns det något mer ni själva tycker vore värt att titta på och/eller göra? Barnen är under åtta år. Vore spännande om vi fick mycket tips så vi har några alternativ. Vi ska fiska och campa längs vår bilresa också. Tips om bra platser till detta tas gärna även det emot :-)

Annons:
LinaK
6/22/09, 12:10 PM
#1

Ni har ju Orsa Björnpark, det kan ju vara något. Vid sjön siljan är det väldigt fint på somrarna och det är fint att åka runt den så kan man stanna och fika. Det är vad jag kommer på just nu!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SaraC
6/22/09, 12:25 PM
#2

Några blandade förslag jag kommer på nu:

I Borlänge finns Kupolen, äventyrsbad, fina sjöar för bad och fiske mm. I Rättvik finns ett mysigt naturreservat som heter Styggforsen. På Sollerön finns bosättningar och gravar från vikingatiden. I Nusnäs kan man titta på Dalahästtillverkningen. I Falun finns Carl Larsson-gården och Falu gruva.

Leksand strand tycker jag är en mysig och bra familjecamping. Fin badstrand, poolområde, gångavstånd till Sommarland. Orsa camping är också mysig med en underbar strand.

Kolla in Dalarna.se

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

bourdon
6/22/09, 9:34 PM
#3

Men gud så bra! Vilka kanontips. Har nu suttit en stund och kollat upp dessa och har nu lyckats få in nästan alla. Jätteroligt, längtar, tack så mycket!!!

SaraC
6/23/09, 12:53 PM
#4

#3 Hoppas ni får en trevlig semester!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

bourdon
6/23/09, 6:10 PM
#5

Tusen tack, ska bli jätteroligt. Ser framimot det verkligen. Fler tips tas ju självklart emot. Kanske något längs vägen från Östersund innan man når Dalarna?

LinaK
6/23/09, 6:12 PM
#6

Jag brukar ju åka den vägen 2 gånger varje sommar, men inte kommer jag ihåg något bra ställe just för tillfälletGlad Men jag återkommer såfort jag kollat upp det.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: