Annons:
Etikettövrigt
Läst 885 ggr
Tatsja
2009-06-17 09:46

OT: Snö

Vaknade igår morse och gräsmattan var alldeles vit. Flera millimeter låg som dun i rabatterna. Även trappan var alldeles vit.

Jag skojar inte. Det yr som dun ute. Även idag snöar det.

Det värsta är att man får in det och det gäller att hålla munnen stängd ute. Både Tatsja och jag går och nyser av detta dunsnö.

Detta händer oss varje år vid denna tid. Dammsugaren går nästan varm inne.

Men jag kan trösta er med att det inte är riktig snö, utan det är poppeldun. Inte roligt när man är pollenallergiker. Lovar det det bli mycket medicin mot det

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Bjornen
2009-06-17 09:54
#1

De dun som flyger är inte pollen utan frön. En som är känslig för pollen behöver inte vara känslig för fröna. Pollenkornen är mycket mindre och tränger lätt in djupt i andningsorganen.

Tatsja
2009-06-17 09:56
#2

Fast de sätter i mun och näsa och då nyser vi.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

LinaK
2009-06-17 14:35
#3

Usch ja, det ser verkligen ut som snö. När vi var på semester i Dalarna föra några veckor sedan var det samma sak. Var vitt i hela luften.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

moondancer
2009-06-19 23:50
#4

Dom fröna är sjukt irriterande, utsattes för någon månad sen. Luften var full, och det låg drivor på vissa ställen. Lite häftigt, men mest jobbigt då man hade någon mil att gå i skogen.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

[trollduva]
2009-06-22 00:51
#5

har popplar i trädgården och hela gräsmattan är vit,man kan knappt ha fönster och dörrar öppna för då har man det i hela huset oxå

Tatsja
2009-06-22 09:57
#6

Visst är det hemst. Kommer in överallt. Hela huset verkar ha snöat inne. Sen att de kommer in i mun och näsa är inte roligt. Jag och Tatsja går ute och nyser.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Annons:
Upp till toppen
Annons: