Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 995 ggr
LinaK
7/3/09, 4:47 PM

Är du rädd för åska?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
SaraC
7/3/09, 7:40 PM
#1

Nej, det är jag inte. Men blixtrar det ute så håller jag mig inne och stänger av datorn och så vidare Glad Vovven är däremot rädd för åskan, stackarn.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnneN
7/3/09, 9:00 PM
#2

Nej varken jag eller djuren är åskrädda, jag tycker däremot inte om att vara ute då det åskar (mest pga regnet) men sitter gärna på en inglasad balkong eller något annat som ger skydd mot regnet och tittar på blixtarna

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LinaK
7/3/09, 9:30 PM
#3

Jag tog alternativet "Lite", man har ju respekt för den och lite otäckt är det. En skräckblandad förtjusning. På ett sätt är det mysigt att bara stänga av alla apparater och lyssna efter mullret Tungan ute
Djuren är inte heller rädda för åskan som tur är, vore hemskt om dom så vore.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

grinar
7/4/09, 12:13 AM
#4

Jo här har vi respekt fär åskan.

destroyed
7/4/09, 11:50 AM
#5

Jo på kvällarna kan jag bli lite rädd men åskar det på dagarna så är det bara skönt!

mona43
7/4/09, 12:17 PM
#6

Jag är rädd när det blir ordentlig åska, men har alltid respekt för den.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Annons:
Royalz
7/4/09, 12:48 PM
#7

Usch, jag är livrädd för åskan..


sissie
7/4/09, 1:19 PM
#8

Jag älskar åska.Glad Så härligt att höra naturens krafter släppas lösa.

Hoppas dessutom att blixten ska slå ned i grannens fula björkar.Skrikandes

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

huskatt08
7/4/09, 4:52 PM
#9

Svarade Ja…har iaf stor respekt för åskan även om jag befinner mig i stan.

[Vargnatt]
7/5/09, 2:49 AM
#10

Nej inte rädd, tycker det är så mysigt med åska, sitta inne och titta på blixtar och höra mullret :)

SaraC
7/6/09, 12:50 PM
#11

Häromkvällen var det åskväder och jag kan inte komma ihåg när jag senast var med om ett så hemskt. Vovven var jätterädd och även matte ett tag när blixten slog ned i ett träd.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
7/6/09, 1:43 PM
#12

#11 Usch, stackare. Ja det är riktigt jobbigt för vissa djur när det är åskväder. Det smäller ju på rejält när det är precis ovanför, muller och blixtar samtidigt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SaraC
7/6/09, 1:48 PM
#13

#12 Ja, och vi bor alldeles vid ett berg dessutom. Tur det inte är sådant väder allt för ofta.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Hysteria
7/7/09, 2:30 AM
#14

lite,fast det kan vara mysigt också. men hunden min är livrädd. Så det är lite jobbigt.

Maja
7/7/09, 7:08 PM
#15

Rädd? Nej.
Respekt? Ja.

Jag gick hem från stallet förra veckan i något som till en början var lite duggregn. Sedan kom det en rejäl skur och mitt i allting slår en blixt ner ett par hundra meter framför mig. Där gick jag på en liten landsväg mellan massa stora fält. Aj, aj.. Men jag överlevde! ;)

Hysteria
7/10/09, 8:48 PM
#16

#15 vilken jävla tur du hade. Jag vet inte hur ofta någon blir träffad av blixten men det kan inte vara kul. Usch.

Maja
7/10/09, 10:51 PM
#17

#16 - Ja, usch.. Det var jättefint väder när jag åkte till stallet. Sol och varmt. Men mitt från ingenstans kom det världens åskväder! Förvånad

Men jaa, det var verkligen tur! =)

Hysteria
7/10/09, 10:55 PM
#18

#17 hur reagerar hästar på åska? det är väldigt inviduellt som med alla andra djur antar jag. var bara tvyngen att fråga.

Maja
7/10/09, 11:56 PM
#19

#18 - Ja, det är precis som du säger väldigt individuellt. :)

Nu har jag en ovanligt lugn häst så han rörde inte en min när det mullrade som tusan utomhus utan han tittade lite på himlen och fortsatte att äta gräs. Samma sak med de andra två hästarna i hagen.

Men jag vet de som blir jätterädda och springer fram och tillbaka så att de blir helt svettiga.

[Alexandrae]
7/15/09, 3:49 AM
#20

Är rädd när det dundrar riktigt ordentligt, typ rakt ovanför där man är, men annars, nej inte speciellt.

Annons:
Valmo
7/18/09, 5:46 PM
#21

Jag var rädd innan, men senast det var åska hoss oss så var jag inte alls rädd :) * stolt*

Valmo
7/18/09, 5:46 PM
#22

Jag var rädd innan, men senast det var åska hoss oss så var jag inte alls rädd :) * stolt*

promenixan
7/19/09, 9:07 PM
#23

Nej jag är inte rädd för åskan, tycker att det är mysigt. Är glad över att det åskar rejält ibland så man får skönare luft och slipper "klibbväder". Men jag aktar mig för att cykla eller gå med paraply när det åskar och blixtrar Flört

 Sajtvärd för mitt eget liv

[trollduva]
7/19/09, 9:22 PM
#24

för 3 år sedan slog blixten ner i mitt hus,sen dess blir jag lite små rädd när det åskar

[per50]
7/21/09, 3:45 PM
#25

Jag är inte rädd för åskan, men jag har respekt, man har ju sett vad den kan ställa till med.

promenixan
7/25/09, 12:10 AM
#26

Underligt egentligen att jag inte är rädd för åska, när man tänker på hur min mamma drog in mig och min syster under dubbelsängen och så skulle vi ligga där alla tre och glo tills det hade åskat klart, eller tills pappa kom hem haha

 Sajtvärd för mitt eget liv

Imasy
7/26/09, 2:20 PM
#27

Jag valde lite, men det är väl mer för vad åskan kan ställa till med, slå ner i hus och sådant, som i värsta fall gör att man skadar sig eller förlorar livet.

Men när det åskar brukar jag faktiskt ställa mig på balkongen och titta på den, tycker det är vackert och fascinerande på något vis :)

Annons:
[Alexandrae]
7/27/09, 12:29 AM
#28

Jag och min kompis åkte moppe igår i världens åskväder. Skitläskigt var det xD Och kunde inte stanna heller då det bara var raksträcka i typ 2 mil!

oliviaoakilles
7/30/09, 3:13 AM
#29

Asså jag är inte rädd för åskan så utan jag är bara rädd att den ska slå ner där jag är. Men annars är jag inte, så halvt. :p

Hoppas ni förstår va jag menar, jag och förklara :p

Bjornen
7/30/09, 2:49 PM
#30

Jag är inte rädd för åskan, me jag är rädd för följderna av åskan. Jag vill alltid finnas hemma om det är nära åskväder så man har full kontroll på elekrisk utrustning och annat som kan antända eller skadas.

promenixan
7/30/09, 4:22 PM
#31

Det har precis åskat rejält här, det kom en regnskur som riktigt dånade och sen åska. Det var härligt för nu kommer solen fram och allt känns rent och fräscht ute, om ni förstår hur jag menar.

 Sajtvärd för mitt eget liv

jessi_twini
8/11/09, 5:47 AM
#32

Nej jag är inte rädd för det. Jag älskar åska :D Tycker det är lugnande :)

LinaK
8/25/09, 10:50 PM
#33

Iår har det varit mycket åska hos oss, och i flera hus runt omkring har blixten slagit ned så att det har orsakat bränder och så.

Har ni andra märkt av att det har varit mer åska?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SaraC
8/25/09, 10:53 PM
#34

#33 Otäckt när det orsakar bränder, helst i hus!

Nja, jag vet inte. Det har ju regnat mycket och då brukar det ju automatiskt bli mer åska också. Det har varit många smällar där jag fått hjärtat i halsgropen och trott att blixten slagit ned alldeles utanför, men har inte hört eller sett om något i närheten. Å andra sidan blir det ju oftast inte uppmärksammat om det sker i skogen.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
MariaG
8/26/09, 12:57 AM
#35

Är inte speciellt rädd för åskan, tycker det är lite småmysigt. Bara att dra ut sladdar, och så tänder jag levande ljus och sitter och lyssnar.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Upp till toppen
Annons: