Annons:
Etikettsemesterboende
Läst 1471 ggr
promenixan
2009-08-01 07:43

Var spenderar du sommaren?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När du var liten vart var du då på sommarlovet? och nu (om du inte fortfarande har sommarlov) var spenderar du semestern?

Hemma, utomlands, hos föräldrar, i sommarstuga, i båten, i husvagnen, i husbilen tex?

Finns säkert många fler förslag så jag gör ingen omröstning.

 Sajtvärd för mitt eget liv

Annons:
promenixan
2009-08-01 07:48
#1

När jag var liten och hade sommarlov var jag mest hemma på lovet, (småland) vi åkte ett par veckor till Öland varje år, men annars var vi mestadels hemma. Mellanstor familj och bara pappa som jobbade, gjorde att resurserna inte räckte till något annat.

Nu bor jag på västkusten och är mest hemma nu med, trodde jag skulle vara ute med båten en hel del men den har inte kommit i sjön än. Småturer i Sverige blir det och en sväng till Danmark, men inget solsemstrande på Mallorca eller så under svensk sommar för min del.

Husbil skulle jag vilja ha, men det får bli en senare fråga.

 Sajtvärd för mitt eget liv

AnneN
2009-08-01 16:04
#2

När jag var liten så var jag ofta hos min farmor i Kalix på loven, nu är jag vuxen och arbetslös så jag har inte råd att åka på någon semester.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

promenixan
2009-08-01 16:18
#3

#2 känner igen det där, var arbetslös till och från i flera år. De jobb jag fick var på sommaren, så jag var inte sommarledig på 7 år tror jag…suck. Dessutom är det INTE samma sak att vara arbetslös som att vara ledig, om nu någon tyckte det Flört

 Sajtvärd för mitt eget liv

AnneN
2009-08-01 16:19
#4

#3 näe att vara arbetslös är mer än ett heltidsjobb om man söker jobb aktivt!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LinaK
2009-08-02 15:04
#5

Jag tillbringade flera somrar på Västkusten, Vi bodde i en stuga precis mitt i smeten i Smögen. Det var UNDERBART! jag saknar det jätte mycket, det var några utav mina bästa somrar. Var där med farmor och farfar, som är två underbara människor.
Annars var vi i farmor och farfars lantställe som ligger utanför Tierp, mitt ute i vischan :) Där kan man säga att jag växte upp på somrarna, följde med dom som bebis ändå tills stället såldes. Där sprang jag och lekte, och gjorde slaktdjuren tama ;) Varje kväll följde farfar med mig och sa godnatt till kossorna och tjurarna.

Numer spenderar vi en vecka av sommaren uppe i Lappland, där min sambos föräldrar har stuga.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

promenixan
2009-08-02 20:14
#6

Låter riktigt mysigt med lantstället utanför Tierp, har aldrig varit så långt upp i Sverige.

 Sajtvärd för mitt eget liv

Annons:
LinaK
2009-08-02 21:29
#7

#6 Ja det var jätte härligt att vara där. Så jag är evigt tacksam mot min farmor och farfar som alltid hade mig med där, för jag har många fina minnen därifrån Skrattande Så du bor i Södra sverige med andra ord?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

promenixan
2009-08-02 21:58
#8

#7 japp 5-6 mil söder om Göteborg, inte så jättesydligt, men ändå Glad

 Sajtvärd för mitt eget liv

destroyed
2009-08-02 22:34
#9

Jag har mest varit hemma på landet på somrarna när jag har varit ledig neller annat:P

promenixan
2009-08-02 22:37
#10

#9 vart ligger ditt "hemma på landet" Glad

 Sajtvärd för mitt eget liv

Kristall
2009-08-02 22:41
#11

Hemma, samt i Österbotten hos min mormor. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

SaraC
2009-08-03 14:02
#12

När jag var liten var vi alltid uppe i sommarstugan och det är jag/vi ännu om somrarna. Den ligger bara 1 mil härifrån. Åkte vi bort på semester så var det husvagn som gällde, oftast tillsammans med sjuttioelva kusiner, mostrar och dylikt. Min farmor och farfar brukade ha husvagn på en camping i Leksand hela året, så där var vi också mycket. När jag blev lite äldre åkte vi även utomlands några gånger.

Nu blir det bara semester hemma, i stugan och i båten. Har hund som jag inte vill lämna och sticka utomlands. Men självklart ska det bli någon resa här i Sverige där vovve kan följa med, har bara inte riktigt blivit av än Tungan ute

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: