Annons:
Etiketternöjenaktiviteter
Läst 16322 ggr
[Alexandrae]
7/16/09, 9:56 PM

Saker att göra när man har tråkigt

Nån som vill dela med sig av lite tips på saker man kan göra när man har tråkigt? På sommarlovet åker ju många bort och då brukar man ofta bli ensam kvar och, som sagt, ha tråkigt!

Annons:
SaraC
7/17/09, 4:26 PM
#1

Hänga på iFokus Flört

Läsa en bra bok, baka något gott, ta en mysig promenad, hyra/låna en hög bra filmer/tv-serier och mysa framför tv:n när vädret är sämre, ta en tur på cykeln och köpa en glass, åka och bada.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnneN
7/17/09, 5:38 PM
#2

Har man häst så är det hur skönt som helst att på morgonen packa en matsäck och sedan ta en heldags tur i skogen.

Har man hund kan man göra likadant packa det du och hunden behöver under dagen (glöm inte mycket vatten till hunden) och ta en heldag i skogen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Alexandrae]
7/18/09, 3:04 AM
#3

#2, du anar inte hur mkt jag önskar att jag hade egen häst… Dock så kanske jag blir medryttare snart igen, då har man ju nästan egen häst några dagar i veckan iaf :)

Tack för tips ;)

promenixan
7/19/09, 9:14 PM
#4

Skriv vykort från staden/byn du bor till alla du känner och önska dem en glad sommar, tala också om att du har fest om 3 dagar och att alla är välkomna.

Låna böcker om allt möjligt konstigt på Bibblan och bli expert på flugfiske eller makramé.

Gå ut och plocka blommor och leta sen upp dem i en blombok och läs om vad de heter och vad man kan använda dem till. Koka sen te och gör ansiktsmasker av allihop.

Bjud in dig till din "rika kusin" och bo där några veckor på kusinens beskostnad, (se till att kusinen har häst)

Inget av detta har jag testat själv, men tror säkert att det är helt möjligt att göra Flört

 Sajtvärd för mitt eget liv

Mitralis
7/19/09, 10:45 PM
#5

Börja göra julklapparGlad

Gör halsband, armband, ringar, fotlänkar, mobilsmycke, pärlband som du kan hänga mobil eller nycklar runt halsen med.
Det finns även färdiga smyckeskit med instruktioner och allt man behöver. Det brukar ofta finnas pärlor och kit på extrapris och om du går in på Pyssel i fokus eller Smyckestillverkning i fokus så kan du säkert få tips om billiga internetbutiker eller bara bra tips på vad du kan hitta på i övrigt.

Köp eller leta reda på lådor som du målar och sedan lägger smyckena eller annat småkrafs i. Du kan även göra decoupage.

Om du kan virka eller sticka så kan du börja göra dukar eller halsdukar som julklappar. Köp en Quick-knit om du inte kan sticka, man blir fast direkt.

Lägg puzzel.

Lägg pärlplattor.

Gå på museum.

Baka bullar och kakor.

Lös korsord och sudoku.

Städa och organisera. Man brukar ofta ramla på något trevligt som man kan sitta och minnas till.



SaraC
7/20/09, 1:43 PM
#6

Vilka bra förslag ni kommer med!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
emms
7/21/09, 4:24 AM
#7

Sova (A) Det är det jag gör mest på sommaren ;D

Emma

[Alexandrae]
7/21/09, 10:07 PM
#8

#7 haha samma här! Man måste ju passa på liksom ;)

Mitralis
7/21/09, 11:08 PM
#9

Idag var jag själv på både loppis och bioGlad



SaraC
7/22/09, 1:54 PM
#10

#9 Loppis är skoj!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

promenixan
7/24/09, 11:52 PM
#11

Jag kom på en sak till att göra, fotografera alla saker du har men inte använder och lägg in dem på någon sajt där du kan sälja av dem.

Så får du något att göra + att du tjänar en slant på det hela.

 Sajtvärd för mitt eget liv

LinaK
7/24/09, 11:59 PM
#12

Vilka bra tips man får här! Såfort jag har tråkigt ska jag läsa denna tråd Flört

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Mitralis
7/25/09, 10:39 AM
#13

För några år sedan så hörde jag på radio om en man som tog en karta ut telefonkatalogen och sedan tog han med sig kartan och en penna och fyllde i alla gator han gått.
När jag flyttade så gjorde jag samma sak och gick alla gator i mitt närområde.

Nu har jag flyttat igen. Inte så långt, men tillräckligt för att det ska vara en helt ny stadsdel. Skulle gå och hämta bilen igår och gick en massa smågator som jag aldrig gått förut istället för att ta "stora" vägen.
Det var spännande för jag hade ingen aning om vart jag var ett tagSkrattande



Annons:
Åsa S
7/25/09, 4:26 PM
#14

Plocka svamp!!

mona43
7/27/09, 9:04 PM
#15

Jag älskar loppis och att läsa, eller att baka något gott. Glad

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

promenixan
7/28/09, 12:18 AM
#16

Man kan åka karuseller på Liseberg, se på sälarna  och de andra djuren i Slottskogen, eller se på blommor i Botaniska trädgården, om man är i Göteborg.

 Sajtvärd för mitt eget liv

mona43
7/28/09, 12:22 AM
#17

Botaniska trädgården skulle jag vilja besöka Glad Slottskogen låter också fint.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

promenixan
7/28/09, 12:30 AM
#18

Botaniska är rena rama drömmen om man gillar växter av alla de slag. De har vackra träd också och om man betalar en slant så kan man gå in i växthuset med massor av annorlunda och roliga växter Skrattande När jag bodde i Göteborg var jag där under alla årstider. Det finns något fint där alltid.

Numer bor jag 6 mil från Götet så jag är där inte så ofta, vilket är synd för det är fantastiskt. Man kan naturligtvis både fika och ta en lättlunch i Botaniska.

Slottskogen är nästan ännu bättre, speciellt om man har hund, om man vill ha knytkalas eller bara slappa. Massor av stigar och promenadvägar, och alla trivs.

Nu kan man tro att jag jobbar för Göteborgs Stad, men se det gör jag inte alls, jag är bambatant i en skola hihi

 Sajtvärd för mitt eget liv

HannaT
7/28/09, 10:51 PM
#19

Lösa korsord! Skrattande

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

oliviaoakilles
7/30/09, 3:11 AM
#20

Ta sig en powernap ! :p

Annons:
Mitralis
8/12/09, 3:28 PM
#21

Alexandrae. Har du provat något av tipsen?



promenixan
8/12/09, 6:25 PM
#22

Jag har ett nytt tips. Börja med tunisisk virkning/krokning. Det har jag gjort och det är superkul! Tungan ute

 Sajtvärd för mitt eget liv

SaraC
8/12/09, 6:26 PM
#23

#22 Vad är det? Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

promenixan
8/12/09, 6:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Det är en slags virkning som man gör med en lång virknål. Man maskar på alla maskor på ena varvet och maskar av nästa. En gammal metod efter vad jag förstår. Inte alls svårt och väldigt kul.

Denna lilla påsen har jag gjort i den metoden. Det blir liksom rutigt mönster. Men man kan göra andra mönster också.

 Sajtvärd för mitt eget liv

SaraC
8/14/09, 7:03 PM
#25

#24 Vad kul det låter. Jättegullig liten påse! Kanske man skulle prova. Brukade sticka mycket förr men tröttnade.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

lillabloggen
6/24/12, 4:00 PM
#26

Man kan:

-ringa en kompis och åka och bada

-läsa en bra bok

-göra ett eget spa

-sola

-baka

-lyssna på musik

-shoppa nya kläder(vid regn)

-äta glass

-vara med familjen

-njuta på landet

-ta en joggingtur

Hoppas detta hjälpteCool

MariaG
6/27/12, 2:01 PM
#27

Här var många tips som kan vara kul att göra både när man har det tråkigt och regnar. Regnat mycket tyvärr. Då vill man gärna ha något kul att göra.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
Upp till toppen
Annons: