Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 1791 ggr
LinaK
2009-08-25 22:48

Ändrar du ditt hem efter årstid?

Ja förändrar du ditt hem efter vad det är för årstid?

Byter gardiner,kuddar,krukor osv?

Eller du kanske är den som helt enkelt inte bryr dig? Skrattande

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
SaraC
2009-08-25 22:51
#1

Jag byter gardiner, dukar och handdukar till jul och ställer fram lite tomtar istället för annat som står framme. Det är det enda.

Gardiner, kuddar och sådant byter jag ut när jag tröttnat på dem och då blir de oftast liggande och aldrig mer använda.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
2009-08-25 22:53
#2

Gör lite som dig Eros, på julen byter jag ut det mesta.

Men sen har jag lite gardinmani Flört Byter gärna gardiner OFTA! Och inte kan jag hänga upp gardiner som redan hängt uppe en gång. Usch vilket slöseri man håller på med egentligen.

Men visst anpassar jag mitt hem lite efter årstid. på sommaren lite ljusare gardiner, till hösten lite mörkare gardiner och lite höstiga dukar.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SaraC
2009-08-25 22:55
#3

Hi hi vi kanske ska börja byta gardiner med varandra Flört

På Tradera är det många som säljer begagnade gardiner, lägg ut dem du tröttnat på där vettja!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
2009-08-25 22:57
#4

ha ha! Smaaart, det kan vi ju göra FlörtSkrattande Då gäller det ju bara att vi har samma stil.

Ja jag vet, dom köper ju gardiner som tokar där verkar det som. Grejen är den att gardinerna blir så håriga av kattjäklarna som sitter i fönstrena. Har inte riktigt orkat rolla av dem och såFlört Men jag får nog börja göra det. Har en hel garderov med bara gardiner typ.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SaraC
2009-08-25 23:29
#5

Hihi ja just det. Och samma mått!

Ja, men du jag känner igen mig. Kasserade nyss gardinerna i vardagsrummet efter att de blivit totalt misshandlade och inhårade.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

destroyed
2009-08-26 01:00
#6

Jag kör lite på eran stil men änsålänge så har jag alldeles förlite pengar och för liten bostad för att pynta ordentligt men lite utbyttt blir det ju efter hand. I somras har jag en vit spets duk på glasbordet och rosavita påslakan i sängen. Nu är det röda påslakan och en olivgrön duk som verkligen är skitsnygg!!!

Annons:
SaraC
2009-08-26 01:11
#7

Det låter fint!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

mona43
2009-08-26 11:48
#8

Byter gardiner

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

LinaK
2009-08-27 23:27
#9

Nu är "sommargardinerna" nedtagna och lite mer sensommar/höstgardiner är uppsatta. Blev riktigt bra faktiskt! Köpte nya gardiner i måndags när jag var på gekås/ullared Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

mona43
2009-08-28 00:44
#10

Skrattande Det är trevligt med lite nytt i hemmet, nya gardiner eller kanske någon ny krukväxt, grönväxter är så fina och lätta att variera också.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

LinaK
2009-08-28 12:22
#11

Ja precis, det behöver ju inte bli så dyrt heller, några krukor och kuddfodral och nya gardiner så blir hemmet som nytt igen. Men ibland är det skönt med lite förändring i hemmet. Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

promenixan
2009-08-28 12:41
#12

Jag är så där enformig att jag bara gillar vita gardiner, så det har jag i alla olika mönster, och dom alternerar jag emellan. Men inte som förr, då hade jag sommargardiner, höstgardiner osv.

Jag har vita gardiner med tomtar till jul, och faktiskt röda lingardiner, det är väldigt fint och det blir mysigt. Men sen åker några helvita gardiner upp igen haha

Jag köper blommande växter och byter på tv-rumsbordet och i köket, annars har jag nästan bara gröna växter och de står tills de dör, och det kan hända snabbare än vad man kan tro Flört

 Sajtvärd för mitt eget liv

SaraC
2009-08-28 18:42
#13

#12 Haha ja tack det känner jag igen. Det enda som överlever hos mig är zamiakalla, men de har fått flytta hem till mamma efter kattattacker.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
promenixan
2009-08-28 18:45
#14

#13 aha zamiakalla ska jag genast kolla vad det är, för här överlever bara apostlaliljan och några suckulenter.

 Sajtvärd för mitt eget liv

SaraC
2009-08-28 18:55
#15

#14 Så kallde garderobsblommor, överlever allt! De blommar inte men jag tycker att de är vackra.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

promenixan
2009-08-28 19:02
#16

Nej är det en sådan du menar? Det har jag dödat en, eller ja jag fick skära av allt dött och det som blev kvar var 4 kvistar i en vas. Är jag hopplös eller? Skäms 

(Så har jag förståss en mor som kan ta ett överkört skott utan rötter och få det till en blommande buske på 3 dagar… hmm.)

 Sajtvärd för mitt eget liv

SaraC
2009-08-28 19:06
#17

#16 Skötte du den hyfsat? Jag är en sån där som väldigt, väldigt sällan kommer ihåg att vattna. Mina stod i soliga fönster och blev jättestora och fina. En kompis skötte sina mer efter skötselråden och de flesta av hennes dog och de som inte gjorde det blev inte alls lika fina som mina. Så de vill bli missköta! Du måste fått ett dåligt exemplar Tungan ute

Haha, det var inte dåligt gjort av henne! Sådan mor sådan dotter Flört Men min mor är faktiskt fenomenal på växter.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

promenixan
2009-08-28 19:09
#18

Du har nog rätt, jag har förmodligen förvattnat alla blommor jag någonsin haft. Jag tror att jag tar hand om dem men de vill inte ha så mycket omvårdnad.

Får väl ta och plantera kvistarna i vasen och sen inte ge dem vatten på ½ år hehe

 Sajtvärd för mitt eget liv

SaraC
2009-08-28 19:12
#19

#18 Ja, när det gäller just dem. Andra blommor vill ju gärna ha mer vatten, därför alla andra blommor dör här Tungan ute Konstgjorda blommor är toppen!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

promenixan
2009-08-28 19:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Ja just det konstgjorda blommor, det är toppen, dessa trivs hos mig Skrattande

 Sajtvärd för mitt eget liv

Annons:
SaraC
2009-08-28 19:56
#21

Ja, lättskötta och alltid fina Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: