Annons:
Etiketterdjurnatur
Läst 3276 ggr
Mitralis
2009-08-26 12:37

Fjärilsholk

Undrar om det är någon som har en fjärilsholk.
Hur är den placerad?
Är det några fjärilar i den?



Annons:
SaraC
2009-08-27 00:03
#1

Jag vet inte ens vad det är, men antar att det är något som fjärilar ska "bo" i Oskyldig

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Mitralis
2009-08-27 13:01
#2

Här har jag en länk till några fjärilsholkar. Mina är inte lika arbetade, men principen är den sammaGlad



SaraC
2009-08-27 13:59
#3

Vad gulligt! Har du några fjärilar i dina då?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
2009-08-27 14:36
#4

Vad fint =) Har aldrig hört talas om detta. Humlor vet jag ju att man kan göra ett litet bo åt, men inte fjärilar, undrar som Eros om du har några fjärilar i ditt hus? Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Mitralis
2009-08-27 15:50
#5

Nu har jag hittat min holkGlad Den finns på Nordljus under Trädgård, längst ner. Den var på extrapris så då tänkte jag att jag skulle passa på. Dom i länken som jag la in i #2 är ju lite finare, men mycket dyrare.

Jag har nyss köpt den och jag har den i stugan så jag har inte kunnat kolla så mycket på aktiviteten i den. Har inte sett någon hittills i alla fall.

Tänkte höra om det var någon som hade några tips om hur jag ska få dit några fjärilar.

Den sitter ca 1,4m högt upp vid luktärter och vattentunna. Såg något liknande på någon bild så jag chansar att det kan gå. Vet dock inte om det är tillräckligt vindskyddatObestämd



LinaK
2009-08-27 15:58
#6

Wow, vilken härlig sida du länkade till! Så fina saker.

Nu ska jag kolla lite där också om det finns nått fint man kan tänkas köpa.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
Mitralis
2009-08-27 16:09
#7

#6 Jag var in i butiken och handlade. Blev nästan för mycket för mej med alla fina/roliga saker som jag vill haGlad

Har hört att det ska bli inplanerade busstopp där framöver. Men jag vet inte med vilket bussbolag det är.



MariaG
2009-08-27 22:05
#8

Vad mycket fina saker de har. Kommer att handla där framöver.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

mona43
2009-08-28 19:10
#9

En verkligen fin sida, fjärilsholken är fin och dekorativ, kul om fjärilarna kommer dit. Blev förtjust i vattenbadet med slända för 119 kr Glad Där fanns många fina prydnader för trädgården också.

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

Upp till toppen
Annons: