Annons:
Etikettsemesterboende
Läst 2398 ggr
Mitralis
8/31/09, 1:00 PM

Biten på utedass?

Jag har utedass i stugan och endel av mina vänner har fobi att gå på det. Dom tror att det ska hoppa upp ormar och råttor som biter dom.

Jag har gått på utedass många gånger och har möjligen blivit biten av mygg någon gång.

Har ni eller någon ni känner blivit biten av något annat än mygg och knott när ni gått på utedass?
Med utedass så menar jag inte en modern mulltoalettGlad



Annons:
MariaG
8/31/09, 2:46 PM
#1

vi har också utedass vid stugan, men aldrig att någon har blivit biten. Kanske något enstaka mygg, men inte ens det har hänt ofta. Många jag känner är tveksamma att gå på utedass, men varför skulle man vara det? Ingenting har hänt på detta utedass på 30 år. Så länge har det funnits.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

AnneN
8/31/09, 3:38 PM
#2

Svarade Annat.

Räknas getingar?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaraC
8/31/09, 5:01 PM
#3

Hihi, nä vad skulle ormarna och råttorna göra där i? Tungan ute

Nej, det är då aldrig någon som blivit biten på vårt dass under sisådär femtio års tid, vad jag vet. Har aldrig hört om någon som blivit det någon annanstans heller.

Råttor tror jag inte vi har vid stugan, men orm finns.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

niffen
8/31/09, 8:06 PM
#4

På vårat landställe har vi utedass där det finns orm, men det har aldrig varit någon som har blivit biten där, trots att ormarna är rätt så nära. Dom ligger dock helt stilla och solar på stenarna precis utanför.

Jag har råkat "kliva" på en igelkott däremot! Jag klev inte på den helt som tur är, utan snuddade den med foten när jag skulle kliva in på dasset…

Mygg och knott finns det gott om, dom kan bita en i rumpan om man har otur, men vi brukar vara rätt duktiga på att sätta på lock och stänga både dörren som man använder när man tömmer och själva ingången :)

Anders 50
8/31/09, 8:09 PM
#5

Vi hade bara utedass tills jag var ca. 15 år och jag hörde aldrig att nån blev biten av något.

Däremot har jag hört berättas att man kunde hitta på mycket kul saker för andra som satt på dasset.

I min ungdom så fanns det bara utedass på landsbygden.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Alexej
9/1/09, 10:19 PM
#6

Jag har utedass här. Går aldrig själv dit, har ju toalett i huset. Men mina sommarbesökare älskar att sitta där. Sedan är den bra att ha när vatten ta slut här. Tänkte måla och inreda den i marockanska färger nångång, typ mycket lila.

Ingen har blivit biten:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: