Annons:
Etiketterdjurnatur
Läst 3886 ggr
Alexej
2009-08-29 12:48

Vilka djur var värst i somras?

Jag har aldrig haft så många flugor hos mig som i år. Och jag gillar verkligen inte att slå ihjäl flugor. Men vad gör man?

Har överallt nu små bajsfläckar från flugorna. Hatar att slå ihjäl de. Blir ofta äklig slem/blod kvar eller "äggarna" blir kvar. Som djurvän vill jag att de dör riktigt och inte bara bli skadade. Såna klisterremsor tycker jag är värsta djurplågari därför kör jag bara med flugsmälla.

Fästingar däremot har det varit mindre i år hos mig. Och nästan inga myggor.

Hur var det för dig? Några tips mot flugor?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
SaraC
2009-08-29 16:24
#1

Katter Oskyldig Men det har du ju redan ett gäng så jag antar att du behöver något mer för att bli av med flugrackarna.

Vi har nät överallt där vi har öppet eftersom djuren kan smita annars, så vi får knappt in något. Men tvestjärtar har vi fått in flera stycken genom sovrumsfönstret. Uhuhu tycker inte om dem.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
2009-08-29 22:21
#2

Här hemma i Småland tycker jag inte det har varit så farligt, men om man måste säga något så är det väl flugor. Dom tycker jag har varit lite jobbiga.

Men i Lappland när vi var på semestern så tyckte jag att det var MYGGEN, helt klart. Dom bet mina ben sönder och samman Obestämd Så där hadfe jag en jobbig vecka. Och det var bara mig dom var på nästan.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

promenixan
2009-08-29 22:40
#3

Värsta djuren? Blinningar helt klart. Hemskt att bli stungen och jag fick ett märke på handleden som syntes i 2 veckor!

 Sajtvärd för mitt eget liv

MariaG
2009-08-30 00:18
#4

Flugorna har varit värst.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

SaraC
2009-08-30 00:21
#5

#3 Vad är en blinning? Skäms

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

promenixan
2009-08-30 00:28
#6

#5 Usch det är ett hemskt djur som ser ut som en stor fluga ungefär, de gör ett stort hål när de bits/sticks och det känns ordentligt. Ofta får man ett rött märke som en 5 krona. Mitt satt kvar i 2 veckor och kliade… usch och blä Skrikandes

 Sajtvärd för mitt eget liv

Annons:
SaraC
2009-08-30 00:33
#7

#6 Var tvungen att googla Tungan ute Blindbroms kallades de även. Usch de såg inte alls trevliga ut på bilderna.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

promenixan
2009-08-30 00:36
#8

Nä vackra är de inte haha

 Sajtvärd för mitt eget liv

Anders 50
2009-08-30 12:45
#9

Helt klart knotten!  De förstörde varenda fin sommarkväll och även på dagtid var de i farten.

Men det är smällar man får ta om man bor som man gör!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fillifjonkan
2009-08-30 12:48
#10

Absolut MYGGEN, har aldrig varit med om så fruktansvärt aggressiva mygg tidigare under mit 50 åriga liv

MCH Elis

[Vargnatt]
2009-08-30 21:23
#11

#6 Undra om det är sådana som verkligen terrat mig i sommar, har haft flera stora röda märken, speciellt på benen som kliat så jag blivit galen och inte försvunnit snabbt!

promenixan
2009-08-30 22:00
#12

#11 det var det säkert då. Jag trodde ett tag att jag blivit biten av en fästing, men de brukar ju inte trilla av själva alltför ofta. En vän sa till mig att det var ett typiskt blinningbett. Usch dom är gräsliga.

 Sajtvärd för mitt eget liv

Alexej
2009-08-30 22:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Bromsar är såna som gärna sätter sig på svett. Framförallt på hästar. De ger sig inte när man viftar bort de. Slår man ihjäl de blir det blodmärke.

Bild: Fotoakuten

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
SaraC
2009-08-31 16:57
#14

Vi har broms här med, men inga sådana där som promenixan pratade om. Eller, det är inga som jag tror att jag sett nån gång. Jobbigt envisa är de, ja!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

niffen
2009-08-31 20:11
#15

Mygg tror jag… Jag är extremt rädd för harskrankar också, och dom har stört mig många nätter när jag legat och skulle sova och hör en stor sån jäkel. Då måste jag sitta med lampan tänd mitt i natten bara för att lokalisera den och sen kanske våga gå fram och döda den… Jag kan absolut inte sova om jag hör något surr av en mygga eller fluga t.ex.

[Alexandrae]
2009-10-29 19:42
#16

Flugor! Såå äckliga! Slog ihjäl en och gissa vad som kommer ut ur den? Maskar! Skrikandes

[trollduva]
2009-10-29 22:43
#17

flugorna,bromsarna och bålgetingarna tyckte jag var värst i sommras

Upp till toppen
Annons: