Annons:
Etikettsemester-utomlands
Läst 1339 ggr
SaraC
9/17/09, 5:07 PM

Ditt semestertips! [Utomlands]

Vart tycker du man ska åka på semester utanför Sveriges gränser? Ge ett exempel på ett trevligt resmål med en liten beskrivning, tala till exempel om vad man kan göra/se där.

Ett resmål per inlägg. Har du fler än ett resmål att tipsa om så gör flera inlägg.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
MariaG
9/17/09, 8:42 PM
#1

Prag är en stad jag gillade att vara i. Rätt billigt var det, och en hel del att titta på. Maten var god och billig, likaså ölen som var himla god.

Vad ska man titta på? Jo, vad man inte får missa är Karlsbron, känd fin bro men med mkt turister och många försäljare.

På torget i den gamla stadsdelen står klocktornet. Tornet är från 1500-talet och är ett astrologiskt klocktorn. Varje hel timme snurrar sakta de 12 apostlarna som visar sig i en lucka på tornet.

Judiska Kvarteren får man heller inte missa. Som mest har 160 000 judar bott i dessa kvarter. Inte heller ska man missa Judiska kyrkogården. 80000 människor tros ligga där.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

promenixan
9/18/09, 8:19 PM
#2

Danmark ligger inte långt bort, men kan vara nog så exotiskt. Har man inte varit i Lökken så ska man absolut dit och gå på den kilometerlånga stranden med nästan vit sand. Det känns som medelhavet Glad

Skagern är ju inte att förakta heller, det är otroligt vackert. Alla hus är så fina att bara det är värt ett besök. Själva ljuset i Skagern som alla pratar om kunde inte jag se haha Men nog är det vackert så det förslår, men ganska dyrt.

Sen är ju danskarna ett trevligt folk, glada och öppna, och det är faktiskt inte helt omöjligt att förstå sig på danska Glad

 Sajtvärd för mitt eget liv

Upp till toppen
Annons: