Annons:
Etikettsemester-sverige
Läst 2117 ggr
SaraC
9/17/09, 5:06 PM

Ditt semestertips! [Sverige]

Vart tycker du man ska åka på semester i Sverige? Ge ett exempel på ett trevligt resmål med en liten beskrivning, tala till exempel om vad man kan göra/se där.

Ett resmål per inlägg. Har du fler än ett resmål att tipsa om så gör flera inlägg.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
LinaK
9/29/09, 1:40 AM
#1

Jag kan väl rekomendera att man åker till Lappland faktiskt. Tycker det är ganska så underskattat. Många åker söderut men glömmer faktiskt den vackra naturen som finns uppåt i vårat vackra land.

Åk gärna upp i Fjällen, ni kommer bli stumma av det vackra landskapet. Man känner sig så fri och avslappnad. Sedan kan man åka på E12 (tror det är den vägen) till Mo i Rana som ligger i Norge, vägen dit är otrolig. Så fantastiskt vackert. Med små byar längst med vägen. Nästan lite overkligt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SaraC
9/29/09, 5:18 PM
#2

#1 Håller med!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
9/29/09, 6:54 PM
#3

Glad#2 Ja precis. Många undrar varför vi åker upp till Lappland varje sommar "usch vad hemskt, jag skulle få Lappsjuka", men det är verkligen fint där uppåt

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[per50]
9/30/09, 6:04 PM
#4

Jag rekommenderar höga kusten.

julklappen
2/9/12, 12:44 AM
#5

Nyköping är fint på sommrarna.(det ligger i sörmland ) Det finns både en fin hamn där och Nyköpingshus, det brukar va rätt kul att gå och se på "Gästabudet"  och mycket mer på sommaren.

julklappen
2/9/12, 12:50 AM
#6

Man kan åka till Söderköping och köpa och äta en jättestor Hink med glass.(för de som älskar glass) och det finns ett jättestort Berg (det finns en trappa som leder upp till Berget där)  en bit därifrån som man kan köpa en Hink med glass i och man kan också sitta vid hamnen där och fika eller äta på en restaurang och på samma gång se när båtar slussas.

Annons:
julklappen
2/9/12, 12:56 AM
#7

I Järvsö finns ett Stort Berg som man kan åka(det går bilväg dit upp) uppför.Där kan man sitta ,fika och ha en underbar utsikt över hela Järvsö.Det finns även en fin Skidbacke som används på vintern men som man kan gå uppför(ta med sig lite fika och sitta där uppe när man väl kommer upp_dit upp får man gå om man orkar?) på sommaren.Det finns en väldigt fin Campingplats också och Hela Järvsö är så liten och fin.

MariaG
2/11/12, 2:47 PM
#8

Här i min del av Småland kan jag rekomendera High Chapparall, en wester-stad (finns en artikel om just det). Finns camping och stugor. Inne i anläggningen kan man vaska guld, åka ett tåg och mycket mer.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

[Jimmy.L]
3/13/12, 4:28 PM
#9

Stockholms skärgård är trevligt att besöka på sommaren har många favoriter i skärgården.

Arholma med dansbanan där man på kvällarna tar sig en öl eller läsk och ser solen gå ner, eller vandra till batteri arholma och se det allmänheten var förbjuden att vara vid under kalla kriget.

Norröra där man hittar snickargården känd från vi på saltkråkan och ta en fika bevid huset.

Rögrund liten men trevlig ö med utkikstorn mitt på ön och en betong krokodil vid en udde, god hemlagad mat som serveras på ön.

Landsort med fyren och den fina byn och konst lite här o var på ön.

julklappen
3/13/12, 9:18 PM
#10

I Katrineholm finns det ett fint badställe (Julö) och en Caming som ligger strax intill.Har hört atyt man kan hyra Kanot där också, det finns ett fikaställe där också. Man kan spela Golf där med.

Upp till toppen
Annons: