Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 1048 ggr
SaraC
9/14/09, 7:57 PM

Sommaren 09

Hur har er sommar varit? Kan ni inte berätta lite vad ni gjort, om ni besökt några trevliga resemål och så vidare.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
[Vargnatt]
9/14/09, 9:56 PM
#1

Jag och sambon har haft besök av min släkt från Kiruna, en del av den i alla fall. Mamma, mormor, morfar och min äldsta syster var här ungefär en vecka, trevligt att se dem :).

Sedan tog jag och sambon en endagssemster till Tomteland i Dalarna, var riktigt roligt! Jag är så barnslig när det gäller sånt där med tomtar, troll, älvor och så vidare så jag njöt verkligen där :).

Så har vi ju haft en grand danois här varannan vecka som Aramis fått busa riktigt ordentligt med. De har haft jättekul tillsammans :).

Det har varit en fin sommar ändå, om man tänker på upplevelser, även om vädret kunde varit bättre tycker jag.

SaraC
9/15/09, 12:22 AM
#2

Vi har inte gjort något särskilt egentligen. Byggt altan, åkt lite båt och myst hemma på gården. Har bara kunnat vara i stugan över dagarna eftersom vi fick ett hästmyrsbo på vinden. Jo, jag var med två kompisar ner till Skåne och hämtade en valp och en hund, runt två dygns tur och retur - det är det enda jag varit utanför Dalarna i år Flört

Men jag har inget emot att inte åka iväg på semester egentligen, trivs bra hemma. Hade gärna haft lite mer sol- och bad väder dock.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
9/15/09, 12:46 AM
#3

Har mest jobba hela sommaren känns det som Tungan ute Nej men två veckors semester hann vi med iaf.

Första semesterveckan åkte jag upp till min familj i Lindesberg och spenderade veckan där, träffade gamla kompisar och så.
Sen kom min sambo upp i slutet av veckan, och då åkte vi uppåt till Lappland där mina svärföräldrar har en stuga som dom ärvt. Där spenderade vi vecka 2, SÅ mycket är det där. Vi åkte uppe i fjällen och tittade på det vackra landskapet. En annan dag hälsade vi på lite släktingar till min sambo.. Sen var vi på paltfest, haha! Inte riktigt min smak direkt. Annars spelade vi minigolf och promenerade och hade det allmänt mysigt.

Så det har väl varit en sommar med inte alltför bra väder, men man ska ju itne klaga Flört

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

LinaK
9/21/09, 4:18 PM
#4

Ingen annan som har lust att berätta om sin sommar? Skrattande eller har ingen haft semester?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

MariaG
9/21/09, 9:07 PM
#5

Har inte gjort något speciellt i sommar. Mest varit hemma och i stugan. Åkte ut lite småturer med bilen. Var en dag i Borås.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

promenixan
9/21/09, 10:47 PM
#6

Jag har arbetat ganska mycket, i varjefall den varmaste delen av sommaren jobbade jag. Då hade jag runt 30 grader i köket och matsalen där jag arbetar, det var riktigt tufft.

På semestern var jag och maken på Nordens Ark och Borås Djurpark tex. Vi var en sväng till Småländska höglandet varifrån jag kommer och hälsade på min familj. Sen var vi på lite andra småturer.

Vi sjösatte vår båt sent, men bättre sent än aldrig. Några turer med den har vi tagit med, men den har mest använts av min man och hans fiskekompisar.

Jag fick inte så mycket varmt sommarväder på semestern, och det var lite trist. Men badade gjorde jag ändå, två gånger, och det var rekord. Har inte badat utomhus på säkert 5 år innan denna sommaren.

 Sajtvärd för mitt eget liv

Annons:
[per50]
9/30/09, 6:10 PM
#7

I sommar har vi varit mycket i stugan i Nensjö (höga kusten). Det är ett paradis för den som vill ha tystnad, det ända som stör tystnaden är fåglarna.

Och vädret har varit ganska fint, visst har det kommit regn, men det är bara bra för växligheten.

Upp till toppen
Annons: