Annons:
Etikettövrigt
Läst 969 ggr
LinaK
9/17/09, 9:36 PM

OT- Ge mig lite tips, jag är sjuk!

Gah, har ju självklart åkt på någon slags influensa eller vad det nu är. Febern stiger upp och ned med jämna mellan rum, så nu när den är lite lägre så passade jag på att sätta mig här Flört Så om jag inte är så aktiv de senaste dagarna, så vet ni anledningen.

Vad gör ni när halsen svider och ni knappt kan svälja? Vad gör ni när det går åt drygt 500 näsdukar om dagen (lite överdrivet men tja) för att snoret aldrig tar slut?
Ja alltså hur kurerar ni er? Ge mig lite bra tips!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
promenixan
9/18/09, 9:25 AM
#1

Jag kurerade mig med sömn och mycket vatten. Snyta sig får man göra tills det slutar, finns nog inget som sätter stopp tyvärr. Jag har precis blivit bra, så jag vet hur du har det Lina. Stackare!

Men du det vänder Flört

Kram!

 Sajtvärd för mitt eget liv

SaraC
9/18/09, 3:34 PM
#2

Finns några tabletter på apoteket som jag tycker är bra, mucoagin eller hur tusan de stavas Tungan ute Bedövar halsen. Annars drick, drick, drick hela tiden och håll dig varm. Jag brukar blanda en dryck på jucie från citrusfrukter, 1 vitlöksklyfta, honung och en liten stänkare, värm i micron men låt det inte koka, sörpla i dig så mycket du kan om dagarna Flört

Krya på dig nu!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
9/18/09, 8:04 PM
#3

#1 Ja inte är det kul att vara förkyld, MEN faktiskt så känner jag mig lite kryare idag. Inte haft någon feber, och halsen är det bättre med. Glad tack för ditt medlidande, det behövs när man är sjuker Flört man blir som en liten unge igen.
kram tillbaks!

#2 Usch jag hatar verkligen muccoangin, det bedövar ju hela halsen och käften. Så jag har faktiskt spytt av dom tabletterna sist jag åt dem, så aldrig mer Tungan ute
Haha, så du menar att man ska supa ned sig när man är sjuk Flört ahaaa, då hänger jag med!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

promenixan
9/18/09, 8:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Den här är så söt, så du borde bli gladare bara av att se på den Skrattande

Hoppas att febern håller sig borta!

 Sajtvärd för mitt eget liv

SaraC
9/18/09, 8:25 PM
#5

#3 Dom är ju goda, du är knasig! Ta strepsils eller något sådant då Tungan ute Skadar aldrig med en liten hutt när man har ont i halsen Flört

#4 Vilken söt bäbis Skrattande

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

promenixan
9/18/09, 8:33 PM
#6

#5 visst är det bra med en liten hutt, och om man inte vill bli "fuller" mitt på blanka förmiddagen kan man ju faktisk gurgla sig med sprit och spotta ut det. Jag har fin singelmalt Whiskey här hemma som jag gurglade mig med när jag hade influensa Glad

Javisst är bäbisen gullig! Skrattande

 Sajtvärd för mitt eget liv

Annons:
LinaK
9/18/09, 8:49 PM
#7

#4 ha ha!! Vilken gullig bäse Skrattande Tack för den!

#5 Nej fy f*n, vidriga rent ut sagt Flört Fast jag är bättre i halsen nu iaf så, var dom första dagarna som det var värst. Nu är det enbart förkylning. Jag får väl kolla igenom spritskåpet då om det finns någon hutt att ta, det kanske är tomt där Tungan ute

#6 Hörrududu, här ska vi inte slösa på fint virke! Ta det lugnt med ditt gurglande, om inte annat får du väl spotta tillbaka det i flaskan igen. Fast det kanske inte uppskattas av karln där hemma? FlörtTungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SaraC
9/18/09, 8:52 PM
#8

Ja, eller hur. Snacka om alkoholmissbruk promenixan Cool

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

promenixan
9/18/09, 8:57 PM
#9

Men hallå här alltså! Nu ska ni inte bli helt nervösa över att dropparna spills haha Jag har faktiskt fått flaskan av maken, och jag kan ju inte rå för att han köper exklusiv singelmalt att gurgla sig med Flört Det jag inte gurglar upp, det häller han i skärsår, så där är vi lika.

Min svärfar har lyckats att använda finwhiskyn till att torka bort is på hyttfönstret i båten, men han tyckte att den var ganska värdelös till det, så han slängde den Tungan ute

 Sajtvärd för mitt eget liv

SaraC
9/18/09, 9:11 PM
#10

Men vad är ni för en toss-familj? Flört

Fast whiskey spelar ingen roll i och för sig, det är ju superäckligt. Duger bättre till att torka bort is på båtar.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

promenixan
9/18/09, 9:17 PM
#11

#10 haha ja du ser Eros, vi är inte så tokiga i varjefall, det är ju bara äcklig whiskey Tungan ute

 Sajtvärd för mitt eget liv

SaraC
9/18/09, 9:20 PM
#12

Hihi nej egentligen inte, det lät lite dyrt bara Flört

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

promenixan
9/18/09, 9:23 PM
#13

#12 Vi är rika som troll. Mina smycken tvättar jag inte när de är smutsiga, jag slänger dem och köper nytt! Cool

Nej, nu får jag sluta, det är faktiskt synd om Lina. Flåt Lina Skäms

 Sajtvärd för mitt eget liv

Annons:
LinaK
9/18/09, 9:25 PM
#14

hahaha ni är så roliga att "lyssna" på, ni piggar ju upp mig fattar ni väl. Skrattande Lite humor har jag kvar även fast jag är sjuk.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SaraC
9/18/09, 9:25 PM
#15

#13 Fantomenringar eller?

Nej, det är inte kul att vara sjuk Rynkar på näsan

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

promenixan
9/18/09, 9:28 PM
#16

Fantomenringar Skrattande 

Föresten Lina, jag hörde någon sa att ostbågar är bra för halsen när man är sjuk, det blir lent i halsen. Himla bra medicin, gott och bra för halsen.

 Sajtvärd för mitt eget liv

Upp till toppen
Annons: