Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 776 ggr
SaraC
10/19/09, 1:50 PM

Att "överleva" de mörka månaderna

Blir du deppig under hösten/vintern? Eller bara lite trött på mörker och kyla emellanåt? Du kanske tycker att allting är toppen den här tiden av året?

Vilka är era bästa tips när det gäller att undvika att bli deppig under hösten/vintern? Vad tycker ni bäst om att göra under den här tiden av året?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
LinaK
10/19/09, 2:06 PM
#1

Alltså jag kan säga att förr blev man alltid så deppig när hösten kom, allt blev så grått och trist. Dagarna kändes långa och tråkiga. Men nu tycker jag nog inte det, kan vara skönt med lite omväxling.

- Man kan sitta inomhus och spela lite roliga spel med nära & kära. -En solig höstdag kan man gå ut i skogen (är ju mycket fina färger på hösten) ta med sig varm choklad eller kaffe och en smörgås och bara njuta. (fast man får se till att ha varma kläder)
-Har man råd kan man ju åka till ett köpcentrum och unna sig något trevligt som man länge önskat sig.
-Man kan "förnya" sitt hem lite, byta ut dukar, gardiner och kuddöverdrag (det behöver inte vara nytt, elelr så köper man nytt om man har råd) Det kan pigga upp en.
- Mitt i veckan unnar man sig någon god mat som man annars kanske brukar unna sig på helgen.

Ja det var lite tips från mig Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Karinnh
10/22/09, 7:21 PM
#2

Jag är ingen höstmänniska blir varje år deppig och känner mig orkeslös och tråkig,försöker vara ute mycket i dagsljus,tänkandet blir trögt och kroppen går som i ide (skulle nog vara en björn) längtar redan till våren och ljuset,nov-dec är de värsta månaderna,tror att det är många som känner likadant….så nu är det bara att lida igenom den här tiden. Obestämd

SaraC
10/23/09, 4:10 PM
#3

#1 Bra tips!

#2 Usch då, det låter jobbigt. Hoppas du fick några nya idéer från Linas förslag.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

SaraC
10/25/09, 6:46 PM
#4

Mina tips

  • Se till att ha varma och funktionella kläder och skor, så slipper du gå runt och frysa hela tiden.
  • Ta vara på så mycket dagsljus du kan.
  • Leta bland roliga recept och laga en riktigt god middag tillsammans med någon du tycker om.
  • Åka skridskor! Superkul och mysigt. Packa lite varm choklad, goda mackor, klubbor och puck och knalla ned till närmsta rink. Finns också många fina långfärdsspår på sjöar, promenadvägar och dylikt.
  • Åk slalom, snowboard eller längdskidor! Eller pulka, stjärtlapp, madrass eller annat kul.
  • Packa matsäck och gör en utflykt. Ta en skogspromenad eller gå/åk till något mysigt ställe.
  • Baka pepparkakor, lussebullar eller något annat gott, tänd massor av ljus och bjud någon du tycker om på fika.
  • Bygg snögubbar, islyktor eller annat skoj. Ha snöbollskrig.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: