Annons:
Etikettövrigt
Läst 1922 ggr
LinaK
2009-10-15 18:44

OT - Ni som har gemensam tvättstuga med andra.

Har ni varit med om några konstigheter eller bråk?

Det brukar ju vara i tvättstugor som det är mest livat och som det startas bråk emellan grannar.

Tycker det är så "kul" att höra andra små historier.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
SaraC
2009-10-15 18:49
#1

Både här och där jag bodde förut var det lugnt.

Men morsan berättade nyligen om en arbetskompis till henne som fått en hög av sina gamla trosor stulna under sin tvättid Förvånad

Och just det, hos en kompis blev en granne avslöjad med att smyga sig in i tvättstugan och lukta på trosor. Han blottade sig för en kvinna också.

Mer skräckexempel kanske i och för sig Tungan ute

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
2009-10-15 18:55
#2

Ja jag har varit med om mycket svinerier. haha.

Detta hände i förra stället vi bodde på, det var min granne som hade uptäckt detta:
Hon och hennes karl skulle in i tvättstugan och tvätta, varav dom möts av en riktigt otäck skitlukt (ja alltså bajslukt). Då kollar dom bakom tvättmaskinerna (det är någon slags ränna som vattnet rinner ut i där) och där låg det en stor hög med skit. SÅ himla trevligt!! Men det roliga var att våran snobbiga vaktmästare (som jag ogillade skarpt , en riktig snobb) fick plocka rätt på det Tungan ute mohahaha.

Men det förekommer saker hela tiden, tvättider som blir stulna. Folk som inte kan acceptera tvättiderna. Skitigt uppepå tvättmaskinerna, fattar inte hur folk häller i tvättmedel egentligen. Jag får ALLTID städa tvättstugan innan jag ska tvätta, och då menar jag ALLTID. Nu ska jag nog skriva ett mail till bostadsföretaget :P

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

promenixan
2009-10-15 23:20
#3

jag har nog haft ganska mycket tur med tvättstugorna, vet bara att jag fått skäll för att jag tvättat på en söndag en gång, blivit av med tvättider har ju hänt. Sen har jag själv slängt ut halvfärdig tvätt, (ner i en tvättkorg alltså) pga att någon tvättade på min tid.

 Sajtvärd för mitt eget liv

AnneN
2009-10-16 15:15
#4

Enda jag varit med om är att fått kläder stulna då jag bott där andra kan ha tillgång till tvättstugan även om det är jag som bokat tid. Jag har då satt upp en lapp där jag skrivit något om extremt smittsam hudsjukdom och att jag uppskattar om jag får tillbaka kläderna och hoppas att den som "lånat" dem inte blivit smittad (påhittad sjukdom) och vips så efter några dagar så har kläderna legat i tvättstugan igen.

Där jag bor nu så kan endast den som har bokat tvättstugan komma in i den under tvättiden vilket jag tycker är toppen, då slipper man få kläderna stulna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LinaK
2010-01-18 00:02
#5

tjoho! Äntligen slipper jag tvättstugan, nu har vi fått en tvättmaskin! Äntligen :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

promenixan
2010-01-18 08:20
#6

Grattis Lina, det skulle jag också vilja ha. Det skulle underlätta betydligt. Speciellt som det börjar bli populärt bland tonårsgängen att sitta och glo i tvättstugan och ha sönder saker…suck.

 Sajtvärd för mitt eget liv

Annons:
LinaK
2010-01-18 11:55
#7

promenixan: Ja men precis! Tycker det är så himla tråkigt med tvättstugor. Visst att många sköter sig, men sedan finns det alltid dom som måste förstöra för andra Obestämd

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

promenixan
2010-01-18 15:15
#8

Javisst är det så. Dessutom är jag allergisk mot parfymer och använder alltid parfymfritt, men om personen som tvättat innan mig använt massor av parfymerat sköljmedel tex så luktar min tvätt… inte bra. Jag får huvudvärk, hosta och i värsta fall andnöd Rynkar på näsan

Nej jag vill ha egen maskin Skrikandes

 Sajtvärd för mitt eget liv

Upp till toppen
Annons: