Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 1741 ggr
SaraC
2009-11-24 20:28

Barfota?

Tittade på Bonde söker fru och lade märke till att hästbonden Tilde är barfota i princip hela tiden. Hur gör ni på sommaren, gillar ni att gå barfota?

Jag tycker det är supermysigt att gå barfota, men absolut inte överallt. Jag är lite rädd för att trampa på en ilsken geting eller orm. Barr och småsten är inte heller så mysigt att gå på, och om man inte ser upp kanske man hamnar i en komocka Tungan ute

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
moondancer
2009-11-24 21:51
#1

Är barfota så mycket man kan, att vara barfota är trevligt. Men tyvärr är det inte så lätt att vara det i en större stad, med krossat glas och asfalt överallt.

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

LinaK
2009-11-25 11:33
#2

Ibland är det skönt att gå barfota. Som i gräs kan det vara skönt, men kollar alltid noga var jag sätter fötterna någonstans Tungan ute

Annars hatar jag att bli smutsig om fötterna, tycker det är så obehagligt. Har en liten fobi för smutsiga och torra fötter Flört knäppt jag vet!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Anders 50
2009-11-25 17:37
#3

När jag var liten var det barfota som gällde på somrarna. Men aldrig i vuxen ålder. 

Har ett obehagligt minne från 10-12 års åldern. Vi höll på med slåttern och jag skulle springa tillbaks till förra åkern och hämta järnspettet som glömts där.

Plötsligt kändes något kallt under foten och jag tittade till efter mig, och då såg jag en orm som ringlade iväg, jag hade trampat på den!

Gissa om jag kollade var jag satte fötterna tills jag fick skor på! Och jag kan än i dag minnas den kalla känslan i hålfoten som det kändes då.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Upp till toppen
Annons: