Annons:
Etiketterdjurnatur
Läst 1056 ggr
SaraC
1/27/10, 4:09 PM

Årets första frön?

Hörde att det börjar bli dax att kolla in årets frösortiment och börja fundera på vilka man tänkt sätta. Har ni funderat något på vilka växter och grödor ni tänkt sätta i år?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
Marsvinlove
1/27/10, 6:37 PM
#1

Vi bor på landet & odlar alla grönsakerna själv så det blir väl det vanliga: I växthusen: Gurka/djungelgurka, tomat/körsbärstomat, paprika (lila detta år), melon, ev chili. Sen på åkrarna/trädgårdslanden blir det: Sallad, kål, broccoli, dill, morötter, rödbetor, majs, ärtor & så mycket potatis i några olika sorter. Sen så tar vi hö på resten av åkrarna.

Rosenvial
2/2/10, 9:15 PM
#2

Jag bor i lägenhet så det får bli lite smått bara som tex engelska petunior så speciella,krasse alltid fint att ha hängandes i balkonglåderna.Sen blir det väl lite gräslök till sillen och persilja att frysa in till vintern och lite blåklint för att det är sommar.

LinaK
2/3/10, 6:56 PM
#3

Jag funderar på att sätta lite kryddor på balkongen, eller var dom nu trivs Obestämd Måste läsa på lite först tror jag. Sedan funderar jag på att odla krasse i mina blomlådor, tycker det är fint.
Sedan ska jag nog försöka att inte ha så mycket mer, vill ha någotsom är lättskött. Som man inte behöver vattna hela tiden, för då dör dom bara Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[trollduva]
2/3/10, 7:30 PM
#4

i år blir det

  • tomater
  • potatis
  • moröter
  • lök
  • luftlök
  • paprika
  • chili
  • gräslök
  • persilja
  • dom vanliga medeltida örterna
  • och så tänkte jag prova någon salads sort
Upp till toppen
Annons: