Annons:
Etikettsommarsnack
Läst 1077 ggr
SaraC
2010-05-20 15:00

Sommartecken

Meteorologiskt är det sommar när dygnsmedeltemperaturen är stigande och ligger över 10 grader. Normalt brukar sommaren inträffa mellan början av maj och mitten av juni, beroende på vart i landet man befinner sig.

Nu är det ju redan sommar (åtminstone meterologiskt sett) på vissa håll i landet, men jag tänkte att vi ändå kunde ha en tråd där vi kan berätta om de tecken på att det är sommar som vi har sett och ser!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
SaraC
2010-05-20 15:01
#1

Först och främst, vädret! All snö är borta och det har varit en hel del härliga dagar med sol och värme.

Idag såg jag att liljekonvaljebladen kommit upp! Liljekonvaljer är verkligen sommar och skolavslutning för mig Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
2010-05-20 15:28
#2

ÅSKA! Det mullrar lite runt om. Sen är det varmt som sjutton 20 grader har vi, fast ingen sol. Men det är sådär kvavt Glad

Folk går i t-shirt och kortbyxor Flört

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Lavine
2010-05-23 00:25
#3

Egentligen åska, säger jag också. Men eftersom jag inte gillar åska och vill säga nåt positivt så säger jag att mitt bästa sommartecken just nu är att min markis är utfälld. Glad

Och efter värmeböljan á la juli som vi fick häruppe i norr förra veckan så har min hagtornshäck börjat grönska, och det är verkligen ett sommartecken för den brukar nätt och jämt vara grön till midsommar.

Upp till toppen
Annons: