Annons:
Etiketterdjurnatur
Läst 1478 ggr
SaraC
6/1/10, 10:12 PM

Fästingar

Nu är väl de små rackarna i full gång kan jag tänka! Har ni plockat några Fästingar än? (På er själva, någon annan eller husdjur)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
SaraC
6/1/10, 10:12 PM
#1

Inga Fästingar i sikte här ännu!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
6/2/10, 3:41 PM
#2

En på hunden. Uscha mig! Inga mer som tur är, men det lär väl komma.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[trollduva]
6/2/10, 8:56 PM
#3

ingen på mig,7 st på katten och 5 på den ena hästen och tre på den andra

SaraC
6/12/10, 10:57 PM
#4

Hittade årets första på hunden idag, bläää.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[trollduva]
6/13/10, 12:00 AM
#5

har haft en själv nu oxå*örk*Skrikandes

[Vargnatt]
6/13/10, 12:35 PM
#6

Några få på hunden och en på katten, inga på mig eller sambon. Verkar som att de halsband jag satt på djuren fungerar ganska bra i alla fall, förra året hade jag plockat mycket mer vid den här tiden när de var utan.

Annons:
AnnaFagerell
6/22/10, 7:52 PM
#7

Inga på djuren som är behandlade… och faktiskt inga på oss heller =)

Medarbetare på djurskydd.ifokus

[Maijah]
6/25/10, 11:52 AM
#8

Katten får jättelätt Fästingar *usch*.

siem
7/5/10, 7:33 PM
#9

Haft Fästingar här på man, barn o katt sen i april. Mannen fick borrelia förra veckan, men lindrig variant som tur var, med sånt där ringformat märke.

Antal Fästingar på katten har jag tappat räkningen, mannen o barnen har kanske haft 5 st per person.

SaraC
7/6/10, 11:45 PM
#10

#9 Usch, det var inte några det! Håller du dig själv inne eller tycker inte fästingarna om dig?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

siem
7/9/10, 11:29 PM
#11

Jag misstänker att jag är en väldigt äcklig person för en fästing. Jag är lika mkt ute som resten av familjen men under hela livet har jag haft totalt 3 Fästingar på mig, så får nog dra slutsatsen att jag luktar illa haha.

SaraC
7/21/10, 3:27 PM
#12

#11 Haha, ja du måste vara det! Tänk om du kunde lista ut vad det är som gör att de inte gillar dig, då kanske du blir rik på något nytt medel mot Fästingar Flört

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Theriss]
7/24/10, 5:29 PM
#13

Har haft en som satt på mitt huvud, fy fasen vad det var räligt!!! Kunde ju inte plocka den själv så fick vänta flera timmar innan nån kunde ta den *blää* Hunden fick x antal innan medlet hon har börjat få full effekt. Startade lite sent med det också. Men hon har knappt haft nån som kryper ens sen juni =) Annars brukar jag inte få Fästingar, och de få jag haft genom åren har oftast varit gåvor från hundarna ;)

Annons:
LinaK
8/5/10, 1:32 AM
#14

Usch för dom rackarna. Har plockat många på hundarna. Ogillar dom verkligen.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Upp till toppen
Annons: