Annons:
Etiketterdjurnatur
Läst 985 ggr
mia2010
2010-07-24 20:59

Persen Doris

Förra söndagen fick jag för mej o gå in på blocket o titta lite på perser och hittade en annons där polisen hade omhändertagit 5perser och att dom sökte nytt hem, sakt o gjort så hörde jag av mej o den katten jag hade tittat på fanns kvar =) lycklig åkte jag och tittade på henne och efter några dagar kunde jag hämta henne =) men grejen är att vi vet ingenting om dena underbara katt mer än att två olika veterinärer har tittat på henne o kommit fram till att hon är dräktig men när och hur många det blir är ingen som vet el om hon ens har haft nån kull innan..men det märkliga är att hon har tre klor som växt runt och in i trampdynan och ingen har uppmärksammat detta inte äns veterinären! Hur kan man missa detta?! Inte konstigt att hon håller sej lugn…

Frågen är bara kan jag klippa av klorna o det läker av sej själv el måste hon in till en veterinär???

/Mia

Annons:
[Maijah]
2010-07-25 15:51
#1

Ja du kan klippa själv, om hon har ljusa klor ser man ju enkelt pulpan men om hon har mörka så får du ta en lampa elr nått och lysa underifrån så du ser var den är. Klipp en bit utanför pulpan -såklart inte i den - och jag skulle säga att du får klippa dessa 3 klor ofta ett tag så att pulpan drar sig tillbaka (så är det iaf me marsvinen;)

Men skulle du inte lagt denna tråd på Katter.I.Fokus egentligen?:p

mia2010
2010-07-25 16:50
#2

tack för svaret =) ja e ny på de här o upptäckte att ja lagt in ett inlägg på fel..så kan det gå ibland..

Mvh mia

[Maijah]
2010-07-25 21:22
#3

Ah ok, ja du är nog inte den första;) Hoppas det ordnar sig med din kisses klor och att allt går bra med dräktigheten =)

Upp till toppen
Annons: