Annons:
Etiketterdjurnatur
Läst 1720 ggr
SaraC
2010-07-31 18:16

Getingar

I år har vi mycket getingar, de gillar vädret vi har denna sommar.

Har ni haft några problem med getingar i år? Märker ni av att de är fler än vanligt?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
[Maijah]
2010-08-01 02:26
#1

Ja, de är verkligen många detta år. Har haft många innomhus som surrat runt :/ Inga större problem man jag älskar ju dem knappast så de skulle bra gärna få vara ute och flyga runt istället.

MariaG
2010-08-02 14:17
#2

Har märkt av dem mer. I stugan har de byggt 3 bon, varav ett på utedasset. Mindre kul. Gillar dem inte alls.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

LinaK
2010-08-07 13:47
#3

Jag tycker tvärtom, jag har inte haft ont av dom iår. Vilket är skönt :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

SaraC
2010-08-10 14:10
#4

Jag hade faktiskt inte sett en enda förrän förra veckan. Var hemma hos en kompis i helgen och där kryllade det av dem, de måste ha ett bo under trappan. Jag tycker getingar är obehagliga, helst när de smyger ner i saftglas och liknande eller blir så där slöa och kryper runt lite överallt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Maijah]
2010-08-10 18:56
#5

Sen några dagar tillbaka har det blivit ännu värre! Helt fullt med getingar och jag har fått mig ett stick också, de är aggressiva nu. Har säkert dödat runt 10 st utomhus på altanen idag och det kommer bara fler och fler. Det värsta är att de sätter sig på en också och kryper runt Rynkar på näsan

SaraC
2010-08-10 22:01
#6

#5 Usch vad jobbigt Rynkar på näsan Har ni något bo i närheten kanske?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Annons:
[Maijah]
2010-08-12 15:03
#7

#6 Ja :/ Vi har tagit bort ett redan i växthuset för ett tag sedan. Vi tror att det lever några i skorstenen också. Men ja lycka till att få bort det boet -.-

LinaK
2010-08-17 12:30
#8

Usch nej, inte alls roligt att ha getingbon på tomten.

Mina föräldrar hade ett getingbo i sopskåpet (alltså det som man har utomhus) de hade även ett i stuprännan, anticimex kom dit och tog bort det.

Sedan verkar dom dra sig till getingrädda personer, för sambon är livrädd för getingar och kring honom vill dom gärna vara Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

siem
2010-08-17 20:21
#9

Ja nu är de ju i sin desperata period, sticka nån innan sommarn är slut. Vi har aggressiva smågetingar på altanen hela dagarna o har fått stänga ventilen till badrummet för de kom in genom den o när jag hade duschat igår mötte mig 4 ilskna getingar utanför draperiet.

Vi har ett bålbo i vedboden som måste bort i veckan för vi ska ha in veden där o det går inte o närma sig. De kommer ju en o en visserligen, men antar att det är fullbebott därinne så man vill ju inte gärna tränga sig på hemma hos dem. Det brukar komma en till ytterlampan om natten o verkar som den jagar nattfjärilar.

Förut brukade jag "gilla" bålisarna, iaf när jag gick min vattenrunda sent på kvällen o det kom en o brummade som sällskap.

Men inte nu när jag blev utjagad i gräsmattan o han vaktade dörren så jag inte kom in igen vid 23 på kvällen.

SaraC
2010-08-26 13:12
#10

#9 Usch!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Upp till toppen
Annons: