Annons:
Etikettermatdryck
Läst 1168 ggr
LinaK
2010-08-17 12:39

Mycket glass i sommar?

Har det blivit mycket glassätande för er i sommar?
Fått någon ny favorit kanske?

GB-glass kommer ju alltid med några nyheter varje sommar, någon som testat någon?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
[Maijah]
2010-08-17 14:18
#1

Näe, försöker äta nyttig. Men lite glass har det ändå blivit såklart, hur ska man överleva i sommarhettan annars?Flört

Jag har alltid älskat Magnum Almond och det kommer jag antagligen alltid att göra. Helt underbar glass! :) Den behöver man inte ändra på, den är perfekt som den är.

Testade nya Magnum Gold, man tror att den ska vara något alldeles extra men det är den inte. Blev lite besviken… och sen känns det inte bra att äta den där guldfärgade, lite glittriga chokladen, man undrar ju vad den är framställd av? Nä ingen höjdarglass, tyvärr.

LinaK
2010-08-17 17:52
#2

#1 Gillar också Magnum Almond, den är god och man vet alltid att den är god också Flört

Har också testat magnum gold, men den gillade jag inte alls. Alldeles för sliskig.

Har även testat ben & jerry peanut butter, men den var inte heller någon hit. Också lite för sliskig för min smak.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Maijah]
2010-08-17 21:48
#3

#2 Ja den är super!;)

Ja sliskig värre, Magnum Gold, det håller jag med om. Testade också B&J Peanutbutter, den var ganska äcklig & sliskig enligt mig, "jordnöts- krämen" tog över hela glassen och gjorde mig illamående. Åt inte änns upp hela :p

En annan favorit är den vanliga GB Glassen Sandwich, den originella med choklad-deg/kaka (elr hur man nu ska beskriva det;) och vaniljglass inuti :) Den varianten som är låglaktos och med jordgubb är också go :) Det finns andra varianter också men de har jag inte testat..

MariaG
2010-08-18 10:31
#4

Brukar själv inte äta så mycket glass, vare sig på sommaren eller vintern. Men visst kan det bli nån pinn-glass emellanåt.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

SaraC
2010-08-18 14:41
#5

Jag älskar glass, men får tyvärr ont i magen om jag äter för mycket Rynkar på näsan Men en pinnglass eller liknande brukar gå bra, och så isglass förstås det kan jag äta mer av.

Det har inte blivit mycket glass alls i sommar. Men jag har faktiskt också testat just Magnum Gold och Ben & Jerrys nya, tyckte precis som er. Ben & Jerrys andra de har, kommer inte på vad den heter, är dock god tycker jag. Annars testar jag sällan nyheter, kör på de gamla godingarna jag vet att jag tycker om Cool

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Chestnut
2010-09-04 17:13
#6

Har blivit ovanlgit lite glass i år. Någon magnum strawberry white, smakat lite B&J och sorbet.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Upp till toppen
Annons: