Annons:
Etikettvinter
Läst 1045 ggr
MariaG
11/30/10, 4:14 PM

Julbord

Vad ser ni framemot mest på julbordet? Är det något ni bara måste ha? Finns det något på erat julbord ni kan vara utan?

Hur mycket av maten gör ni själva?

Ni kanske har några bilder på era julbord, som ni isåfall kan visa upp här i tråden.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
MariaG
11/30/10, 4:18 PM
#1

Finns några saker jag inte kan vara utan. Brunkål, ägg, skinka, köttbullar och prinskorvar.

Är jag hos sambon´s familj har de revbensspjäll och lutfisk och det brukar jag inte ta.
De har även janson´s frestelse, men det tar jag :) Men är vi hos min familj blir det janson´s på mellandagarna istället.

Ska kolla sen om jag har någon bild.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

SaraC
11/30/10, 5:14 PM
#2

Jag har alltid firat med hela tjocka släkten och inte behövt göra någon egen mat. Det enda vi brukar göra är en skinka, men i år tror jag vi ska göra egen rödbetssallad också.

I år ska jag fira med enbart mamma, pappa, syster med familj och sambon. Får se om mamsen vill att jag gör något till julbordet och tar med.

Jag är supertråkig och äter inte så mycket av julmaten. Prinskorv, köttbullar, rödbetssallad och potatis bara. Så en macka med skinka och senap och en med leverpastej och smörgåsgurka Skrattande

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

LinaK
12/1/10, 11:33 AM
#3

Jag firar med min familj, så gör jag oftast ingen julmat själv. Hjälper till med maten istället.

Favoriterna är; Ägghalvor med majonäs och räkor, skinksmörgås, köttbullar, revbenspjället, prinskorv och rökt fisk, Och julmusten får man inte glömma. Och självklart ris ala malta (säger man så?)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Upp till toppen
Annons: