Rejält åskväder behövs
Jag är sällan den som vill ha åska och regn men nu skulle det verkligen behövas för att rensa luften. Vi har dessutom katastrofalt dåligt med grundvatten så allt regn är välkommet för växtrikets skull.
Enligt prognos ska det åska och regna imorgon, återstår att se om det blir av.
Fler som behöver ett åskväder?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Usch nej, det behöver vi aldrig tycker jag. Däremot får det gärna regna.
Här hos mig (strax söder om Uppsala) kom det ett par rejäla skurar och åska igår.
Jag var på väg hem från affären och vart genomblöt. Hade jag inte varit så galet hungrig hade jag gärna stannat ute i regnet en stund till för det var så härligt.
Varit så brutalt kvavt här så det behövdes verkligen, känner med dig Cireea!
// Harley
Här i Västra Götaland har det regnat en del, så åska behövs inte, men mer regn är absolut nödvändigt med tanke på dom låga vattennivåerna.
/Désirée

Det kom lite regn och ett åskmuller igår.
Stolt ägare till tre La permer
#3 Håller med.
/Maria
Det kan gärna få komma sånt där stilregn på nätterna och uppehåll på dagarna. 😃
Åskväder hoppas jag att vi slipper, min ena hund är rädd. 🙁
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#6 Ja usch då förstår jag att man helst slipper!
Här är det så kvavt idag att det känns som om man går runt i en ugn. Annars är vädret toppen men man orkar inte mycket när det är så tryckande i luften. Är lite blåsvart längre bort på himlen så kan vara något på gång, förhoppningsvis åtminstone regn för det behövs verkligen.
Ja, regn behövs definitivt! 👍
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Trix hälsar att det får gärna regna på natten men att åskan kan hålla dig borta
Stolt ägare till tre La permer
Åskan kröp närmre idag men sedan vände vinden och det kom inte närmre än några mil utanför.. så inget regn blev det heller. Och här sitter jag med världens huvudvärk från all spänning i luften. Enligt klart.se finns det en chans för åska lite senare men återstå att se.
Märks nu att det börjar torka ordentligt i marken, gräset växer inget längre. Tidigare har vi klippt två gånger i veckan för att det växte som ogräs men nu har det stått stilla sedan förra veckan.