Sommar iFokus

Sommar

Etikettervintertraditioner
Läst 105 ggr
Cireea
1

När börjar ni julpynta?

Den eviga debatten om när julpyntet ska upp utan att det är för tidigt. Har läst lite trådar på Facebook dom senaste dagarna där det nästan blivit blodigt allvar när det här diskuterats.

När börjar ni julpynta?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Karmatarerskanise
0

I början av oktober börjar jag så smått

DesK
0

Själva julpyntet kommer fram successivt här. Sedan har jag vissa ljuskransar uppe året om, med lite olika dekoration efter årstid.

/Désirée

Herveaux
0

Jag…ehm…äger faktiskt inget julpynt men hade tänkt pyssla ihop lite eget i år, ev köpa något beroende på ekonomin. Men det får bli senare i nov men mer troligt i början av dec.
Hade julpyntet legat redo i förrådet hade jag nog börjat pynta runt sista helgen i november.

// Harley

Sindri
2

Inget juligt före 1 advent! Inte ens musik. Strängt hållen av dottern 😉
Jo, undantaget är pepparkakorna som hon bakar dagen innan.

JMW
2

Vid första advent brukar jag börja lite. Inga tomtar och juldukar och sånt. Mer adventsbelysning och kanske lite röda dukar och sånt.
Själva julpyntandet blir väl kanske två veckor före jul.

Idag satte dock jag och maken upp två ljusslingor utomhus. Det lyser upp mörkret och jag vet inte om jag är hemma när det blir dags. Så jag vill njuta lite av det i förväg.

Caeli
3

Elljusstake och stjärna till första advent. Allt annat så sent som möjligt och absolut inga tomtar förrän dagarna före jul. Tröttnar så fort…

flocken
1

Lite har redan åkt fram. Filtar, kuddar till soffan,lite ljuslyktor.
Planeringen pågår för fullt. Älskar julen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
2

Fredag före första advent åker julgardiner och adventsstjärnorna upp-Sen julpyntas det lite i taget.

När barnen bodde hemma pyntade jag tidigast den 19 december och ut åkte allt senast den 14 januari.
Har ett barn som fyller 18/12 och en som fyller 15/1.

jag ville att de skulle få ha sina födelsedagar julfria.

Stolt ägare till tre La permer

monstermash
1

Jag pyntar till första advent, men om andra vill börja tidigare är inget jag bryr mig om. Däremot har jag noterat att i stort sett alla som börjar tidigt vill ha ut julen igen innan nyår, medan de som pyntar senare har kvar julpyntet in i januari…

Cireea
2

#9 Det har jag också märkt!

I år har jag sett mycket julpynt betydligt tidigare än andra år. Tror många behöver lite mysig och positiv känsla med tanke på hur året varit..

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2020-11-22 22:11 av Cireea