Oliver
Jag har alltid varit ett fan av oliver. Förr åt jag mest burkoliver men sedan jag fått testa färska marinerade oliver har jag lite svårt för att gå tillbaka till oliver på burk. För ärligt talat, det är ju inte alls lika gott!
I helgen hade vi foodtrucks och lite annat kul här i stan, där fanns bland annat ett stånd med färska oliver i olika sorters marinader. Vi fick med oss lite olika sorter hem och dom smakar himmelskt!
Tycker ni om oliver? Har ni någon favoritmarinad?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2020-09-09 12:09 av Cireea
Jag har alltid älskat vitlöksoliver men testade oliver marinerade i chili och dom var fantastiska. Lite hetta men inte så det var outhärdligt.
Jag älskar också oliver 😊 De absolut godaste oliverna jag har ätit var på en av Jamie Olivers restauranger i London. Jättegröna, stora och supergoda 😋 Tyvärr tog jag inte reda på vad det var för sort.
/Désirée
Jag gillar Oliver. Men de jag hittar i butikerna är oftast så himla salta.
Har ätit goda chili och vitlöksmarinerade i Grekland. Dom var också färska.
Jag tycker oxå om oliver , både svarta och gröna , mina söner har lärt mig att äta dessa oliver .
Nu kan jag inte sluta äta dem.
Mums!
Helst dem marinerade i olika örter och vitlök. 😊👍
Kalamata oliver är goda.
HH 🙂
#2 Åh har du varit på en av hans restauranger, vad avis jag blir! 😍
#3 Ja det är ju helt klart ett bekymmer, förstår precis vad du menar.
Har du någon asiatisk eller mellanöstern butik i närheten? Vi hittade en butik med varor från mellanöstern och deras oliver (färska) var urgoda!
#4 Haha jag förstår precis vad du menar. När man väl insett hur gott det är med marinerade oliver så kan man inte sluta.
Jag hade velat testa marinera egna, men var tusan kan man hitta oliver som är färska och "orörda"? 🤔
#5 Ja vi har några asiatiska butiker. Och några mellanöstern också.
Får kika i dom när jag vågar åka buss igen. Tack för tipset :)
#7 Hoppas dom har något som är bättre! Vanliga butiker har sällan riktigt bra oliver, det mesta är för salt eller för surt för mig.
#5 Jamie Olivers restaurang var höjdpunkten på den resan. Detta var några år sedan, så vet inte hur det är idag, men då var det superfint och megagott.
Här hemma hittar jag skapligt bra oliver i orientbutiker.
/Désirée
#9 Det kan jag tro, hade också velat gå på en av hans restauranger. Vad åt ni för gott när ni var där?
Tyvärr kommer jag inte ihåg allt som vi åt, det är dryga 10 år sedan som vi var där. Allt var dock mycket gott och vällagat. Ska se om jag kan hitta foton på min externa HD
/Désirée
#11 Håller tummarna för lite bilder! 😍

Jag gillar inte alls oliver.Har försökt så många gånger med olika sorter men icke.
Stolt ägare till tre La permer