Sommar iFokus

Sommar

Etikettövrigt
Läst 2909 ggr
Cireea
7

Babbeltråd (1)

Ibland är det skönt att bara kunna skriva av sig utan att behöva starta en helt egen tråd om det. Då har du kommit till rätt plats! I babbeltråden får du skriva om vad som helst, hur litet eller stort det är. 😃

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2022-06-20 21:18 av Cireea
Cireea
8
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland är det skönt när hundarna själv väljer att vara passiva. Det är ännu bättre när dom kan mysa tillsammans😃

Soligajag1
2

Jag håller med dig , härligt med en "babbeltråd"  , mysiga vovvar ! Jag måste ha skämt bort mina kissar , dem ska ligga bredvid mig jämnt 😉

Här myser dem ihop , oftast såhär , 🙂🤗

HH 🙂

Cireea
4

#2 Vilka fina! 😍 Katter är väldigt härliga även om jag föredrar hundar. 
Saknar dock mina katter så jag hoppas kunna skaffa en ny kommande år. 

Är det honor eller hanar du har? Eller en av varje?

Soligajag1
1

#3 Tack. Dem är bröder , Knatte o Tjatte , fyller 11 år den 1 Juli . Blandras , norsk skogskatt + huskatt , 😀😻😻❤️

HH 🙂

Cireea
3

#4 Underbara! 
Du glömde en tredje brorsa, då hade trion varit komplett! 😂

Soligajag1
0

#5 Så rätt så 🙂 Först ville min son att en skulle heta Fnatte , , men det gick inte , för min dotters kille kallades det 😂

Så det blev Knatte o Tjatte , igår va jag ute en stund med Knatte , , så glad han blev + en liten pojke i lekparken . Det finns en grillplats där med , vi brukar grilla där , ( Mimer hade grillkväll för ca 2 veckor sen, bjöd på korv med bröd, dryck o kaffe o kaka ) Mysigt! 🙂

HH 🙂

Cireea
3

#6 Vad härligt! 😊

Idag är det JÄTTEKVAVT här, dom har lovat åska och det dundrar på bra… på andra ställen. Här är det varken regn eller åska, men stora ovädersmoln drar över himlen. Jag hoppas på en ordentlig urrensning.

MonicaLagerquist
3

☀️Jag älskar värmen. ☀️

Stolt ägare till tre La permer

Soligajag1
2

#8 Samma här Monica 🙂 

Jag Älskar också värmen , men tycker att det är skönt med en sådan mellandag som idag !! 

Kissarna njuter med ! 🐱👍

HH 🙂

Cireea
6

Jag har haft en tenta idag och klarade den! 🥳

Soligajag1
3

#10 Grattis ! Så kul för dig! Då är du säkert extra glad idag ! Kram 😀❤️

HH 🙂

Cireea
5

#11 Tack!
Ja, idag är en bra dag! 😃

Soligajag1
2

# 12 Jag fick en elgrill av svägerskan , så snällt , 😀 Det blir att grilla nån dag ,

HH 🙂

Cireea
4

#13 Jag gillar inte elgrill, det blir inte samma känsla och smak 😕
Men bra alternativ om man inte har något annat såklart. 

Hoppas du gillar den bättre!

Soligajag1
2

https://kampanj.mittmedia.se/medley-vasteras/nu-oppnar-det-nya-logarangsbadet/ Godmorgon !! Lördag och det är 22 + här i Västerås / Västmanland ! Så härligt ! Nu öppnar Lögarängsbadet , det finns allt där !! 😀👍 Sitter i lekparken o njuter av sol ☀️ och kaffe + vatten ! Ny grillade köttbullar ! Mums! 😀👍

HH 🙂

Soligajag1
1

#14 Inte jag heller egentligen , men man får inte ha något annat på balkongen ! Får duga . . 😀😀👍

HH 🙂

Cireea
3

#15 Ser jättegott ut!

#16 Ja, då passar elgrill såklart.

Soligajag1
0

#17 Tackar !! 😀❤️👍

HH 🙂

Cireea
0

Usch, hittade första fästingen på ena hunden igår.. aldrig ens sett en förr 🤮 Nu märks det allt att vi inte är uppe i norr längre.

Soligajag1
0

Godmorgon !! 🙂 

#19  Usch för fästingar 🤮  Tur  man inte har blivit drabbad av detta . 

Idag ska jag ha en mysig dag med pappa min.  Tar med kakorna jag bakade igår. Då blir han såå glad!!  ❤️

HH 🙂

Cireea
2

#20 Vad kul, ha det så mysigt!

flocken
1

Bara 25 grader ute nu. Varit olidligt idag med 32 grader. Öppet överallt i huset, tittar på film o äter godis. Barnen ligger i sängarna. Mannen jobbar natt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Cireea
2

Man blir inte så sugen på att äta när det är varmt ute.. 😐

Soligajag1
0

Nej , det blir man inte ! Det blir en enkel sallad nu , ikväll vill jag ha varm mat. 😀❤️

HH 🙂

Cireea
4

Det som är bra med distanskurser på universitetet är att man bestämmer rätt mycket själv när man ska studera. På så vis är det väldigt flexibelt och extra skönt nu under sommaren då man gärna njuter utomhus på dagen. ☀️

Trots det längtar jag efter mitt uppehåll på 2 veckor i augusti, övergång mellan sommartermin och hösttermin. 😃 Ska bli skönt med lite ledigt efter att ha studerat hela våren och sommaren.

MariaG
3

Nu jobbar man bara inatt, sen går man på semester. Ska bli skönt. Ikväll ska vi (alla på jobbet) till Isaberg och åka rodel o sen blir det middag. Efter det blir det att åka direkt till jobbet.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

monstermash
2

Synd att det är så få aktiva här inne. Kanske kan var en idé att skicka ett massmejl till medlemmarna och påminna om att sajten är aktiv eller göra reklam på andra ifokussajter? 🙂

Soligajag1
0

# 27 Det är väl för att det är somnar ! Då gör man annat , jag satt ute i solen hela dagen igår , sen va jag mör! 😀😜👍☀️ Idag Söndag den 14 Juli , tvättstugan 7-10 , så skönt o fixa det på morgonen ! Sen ut i solen o softa . . Nu en kopp kaffe o ge kissarna mat , 😀☕️🌺❤️ Ha en mysig Söndag , allihopa!

HH 🙂

flocken
1

Idag hemfärd från stugan. Haft en underbar vecka verkligen vilat. Imorgon fyller mannen 38 år. Vi ska även in med dexter till djurkliniken igen. Hans ben blir inte bättre. Haltar fortfarande svårt. På kvällen får vi besök.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Cireea
2

#27 Ja, det var en bra idé 👍
Ska fila på ett massmail till alla medlemmar. Vet inte riktigt vilka sajter jag borde göra reklam på? 🤔

monstermash
2

#28 Ja såklart, men det hänger ju betydligt fler än typ fem-tio personer på iFokus under sommaren så att locka hit redan aktiva medlemmar skadar ju inte :) 

#30 Ingen aning… Jag hade frågat sajtvärden på de största och mest aktiva sajterna för att nå så många som möjligt…

Soligajag1
1

#30  Hejsan ! Du får gärna göra reklam på Poesi  sajten , nu är det dags för mig att trampa iväg till jobbet ! 

Hoppas det går bra för dig med  massmailen!! 👍

HH 🙂

MonicaLagerquist
2

☔️ Ogillar detta väder. Rätt som det regnar kommer det en skvätt. ☔️

Soligajag1
1

#33 Jag hade tur , , det regnade inte när jag cyklade till jobbet , eller hemåt !  Nu vila i soffan 🙂

HH 🙂

Cireea
2

Valpen har dragit av ledbandet i framtassen så nu är det vila vila vila som gäller. Hon har haft skena och lindat i en vecka på veterinärens begäran, hoppas det här fungerar. Annars blir det operation och då blir hon stel i tassleden, hon är ju bara fem månader så jag vill inte att hon ska begränsas  😢

Cireea
1

Vad gör alla där ute? Har ni en fin torsdag? 

Själv har jag en superkass dag, känner mig extremt nedstämd. 😕 Ibland kommer dagar när jag känner sig så misslyckad och "efter" i livet, idag är en sån dag. Min 25-års dag kryper närmre och allt jag ser är det jag inte lyckats med i livet än. 😕 Vill dra täcket över huvudet men valpen har inte tid för en sån dag så det var bara att masa sig upp. 

Hoppas ni andra har en betydligt bättre dag än mig!

Soligajag1
0

#36 Så tråkigt för dig! 😣 Brukar du ta kontakt med någon terapeut , ? Jag gjorde det efter skilsmässan ( men det är många år sen) Tycker det är bra att det finns yrkesmänniskor som hjälper om man mår dåligt . Du är en fin och duktig tjej!! Va nöjd över dig själv! 😀❤️🌺 Kram // Soligajag1

HH 🙂

Cireea
2

#37 Nej, jag ser inte vad det ska göra för gott faktiskt.🙂
Tack för fina ord 🌺

monstermash
2

Å andra sidan, hur många har faktiskt lyckats med särskilt mycket innan dem fyller 25? De flesta bildar familj, träffar sin livspartner, köper drömhuset, får drömjobbet och ens avslutar sin utbildning osv när dem närmar sig 30.

Cireea
0

Alldeles för många i min närhet 😟

flocken
2

Här är man alldeles för trött, dygnet runt. Blir aldrig pigg. Sen att jag har xtremt ont i kroppen just nu gör inte saken bättre. Ut i skogen med 6 dagishundar +valpen. Funderar på efterrätt till kalaset på lördag. Provbakat 2 saker men blir inte bra. Vi blir ca 25 st. Står still

…………………………………..

Soligajag1
0

#41  Inte så konstigt , du kämpar och jobbar med hundarna  trots att du har ont i kroppen.  Sen orkar du med ett kalas . DET är verkligen beundransvärt tycker jag! 🙂👍 

Lycka till med baket! 🙂

Idag Torsdag ska jag slappa under dagen och eftermiddagen , sen stor handla med min svägerska .  Så skönt att få det gjort . 👍

HH 🙂

Cireea
1

#41 Usch så jobbigt, ta hand om dig 😕

Idag har jag slängt upp dörren och satt valpen i långlina. Det var lääängesen sist med tanke på skadan men nu får hon äntligen börja röra på sig. Hon har verkligen saknat att få traska på ute i sin egen värld. 😃

flocken
0

#42 ibland vet jag inte hur jag orkar. Men man får kämpa på. Nu har jag iaf bestämt mig för efterrätt. Glasstårta. Marängbotten. Där emellan en "glass" på hårdvispad grädde, kvarg, hallon o florsocker. In i frysen. Klart. #43 hur gammal är valpen nu? Min blir 14 v imorgon fredag. Vägde i lördags 11,1 kg. Har gått upp ca 1,5 kg /v nu en tag. Lättlärd som tusan. Idag bar han in morgon tidningen

…………………………………..

Cireea
1

#44 Vår valp har hunnit bli 7,5 månader ungefär och väger runt 20kg. Smart som tusan men så envis 😂. Hon är väldigt verbal också, gillar att vara uppstudsig och bråka när man inte tar fram maten i tid 😎

Vad var det för ras du skaffat nu igen? 🤔

flocken
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#45 han är bc/aussie. Men generna måste hoppat en generation. Bc:n finns inte. Varesig i utseende eller beteende. Mött aussie ägare o även de säger att han är en aussie. Känns så mkt äldre än vad han är. Oftast 🙈

…………………………………..

Cireea
0

#46 Vilken goding 😍
Hur går det med rumsrenheten? Tycker hanar är, rent generellt, lite klurigare att få rumsrena.

flocken
0

#47 han har gjort inne 4 gr. Så duktig. I början sov han i en kompostgaller hage. 9 v gammal blev han svårt påverkad av värmen. Kräkningar o på natten diarré. Då väckte han mig mitt i natten. Bar ut han o då bajsa. Så duktig. Nu har vi bara galler för sovrumsdörren. Går själv in o lägger sig på kvällen. Kommer upp för kiss sen lägger sig igen. Nu låter han jätte lugn o enkel. Jo till 80%. Resten blir man gråhårig. När han badar i vattenskålen, drar in gamla krukor m jord i o lägger i vattnet som är överallt. När han rusar igenom hela huset med toaborsten i munnen.. Ramlar i lerdiken o kommer upp med lerinpackning. Dagen efter kan jag ropa på honom o han avbryter lek med alla hundar eller ett gäng barn.

…………………………………..

Cireea
0

#48 Det är ju jättebra, vad duktig han är! 😃
Alltså, valp är inte alltid en dans på rosor. Den här hunden är betydligt svårare än min första, som var en ängel i jämförelse. Hon retar gallfeber på mig nästan varje dag, bångstyrig och envis som hon är. Sen har vi många mysiga stunder då allt känns underbart, men nog testar hon ens tålamod alltid..

monstermash
1

Uuuups! Det går bara att rösta på bidrag 1-11 i röstningstråden (fototävlingen) men det är 13 bidrag. 

Ni får göra en ny tråd om ni vill, jag hinner inte, så jag tillägger bara att man får kommentera för att rösta på de två bidragen. 🙂

MonicaLagerquist
2

Är det idag det blir höst. Masten åkte av båten i går och på lördag kommer kranen och lyfter upp nästan alla båtar i hamnen.

Shortsen utbytta till långbyxor,

Jag är en datummänniska. 1 maj shorts på 1 oktober långbyxor på.

Soligajag1
0

1 Oktober , , jisses vad tiden går , här är det bara +4 grader nu klockan 08:34 , men det ska bli en fin dag idag , går runt lite ute idag , känner efter om jag mår bättre , från förkylningen . 🙂🤔

#5 Härligt . Jag har 3 kvarts byxor på.  Datummänniska , kul 😉

HH 🙂

Cireea
2

Nog märks det att hösten är här…på vissa håll har det också kommit snö idag! 😮 Jag hoppas vi slipper det en lång stund framöver.

flocken
1

Idag är det höst på riktigt. Hade det inte blåst skulle det vara skönt. Fullt hus idag m 9 dagishundar o min sigge. Sjukt barn idag. Se om han vill följa med mig o hundarna ut imorgon. Har ett bra ställe där de kan springa lösa.

…………………………………..

Cireea
1

Jag vill inte att sommaren ska vara slut 😭
Känns inte alls som jag fått njuta av den i år..

flocken
0

#55 jag håller med dig. Hade väntat mig en semester med långpromenader med dexter. Härliga kvällar på bryggan o sena kvällsdopp. Dexter skadade sig. Blev fast med honom då han inte fick elldr kunde gå. Flera vet besök innan beslut om avlivning. Jag blev sjuk o fick akut remiss till länssjukhuset. Inga bad för mig. Så blev inte som vi ville.

…………………………………..

Cireea
0

#56 Låter som att vi haft snarlika situationer, med skadad hund som helt enkelt förändrade planerna. 😕

flocken
1

#57 verkligen. Hoppas att nästa sommar blir bättre. Valpen blir 1 år midsommarafton.

…………………………………..

Cireea
1

#58 Det hoppas jag också 🙂 
Vad mysigt, då får ni fira ordentligt.

flocken
1

Åh, en sån där dag där allt strular. Små saker blir tillslut stora o för mkt. Man orkar inte. Hundflocken är till 99% perfekt. Men idag är de den där sista %en. Man får stanna upp o andas, andas. Räkna till tusen. O börja om.

…………………………………..

Cireea
0

#60 Så frustrerande! 
Tycker såna dagar kommer alldeles för ofta dessutom 😕

Vi har det struligt med valpen… beteenden som kommit fram som inte är acceptabla. Min syster har hund från samma person (dock inte från samma kull utan han är ett par år nu) och han har också struligt beteende. Min hund är dock värre.. som om personen avlat vidare på en dålig linje (för det är något allvarligt fel) och nu har det eskalerat ytterligare… 😢

flocken
0

#61 vad jobbigt det låter. Det är en sån hund jag gärna hade träffat. Jag som älskar hjälpa o jobbat med "problem" hundar /omplaceringar i 15 år. Även att man dagar som dessa ifrågasätter sin kunskap

…………………………………..

Cireea
0

#62 Har du lust att bolla lite i PM? Eller ge dina tankar kring det?  
Jag berättar gärna om situationen, för den börjar kännas otroligt hopplös.

flocken
0

#63 absolut. Bara hör av dig. Å självklart misslyckades jag med kladdkakan oxå. Blev inge gofika ikväll.

…………………………………..

monstermash
0

#56 & #57 Här är ytterligare en som inte var i närheten av sommaren jag hade tänkt mig! 

#61 Låter fruktansvärt. Hoppas det går att få ordning på det.

Jag har en understimulerad unghund och är sjuk, igen, utan hundvakt. Yey..

Cireea
0

#65 Jag hoppas också det. Vi jobbar på det och hoppas på förbättring. 

Hade en form av uppgift igår i kursen jag läser där en text publicerades 08:55 på läroplattformen. Man hade sedan 4 timmar på sig att analysera den på något sätt  och skicka in analysen. Uppgiften kommer vid fler tillfällen men jag bet ihop och gjorde den med en gång, orkade inte sitta och vänta på nästa tillfälle. 

Så nu har jag helg och inväntar tentan nästa vecka 🙂

flocken
2

Äntligen helg o väntar in en väninna. Vin, tjej prat o ostbricka. Vaknade med ont i nacken. Har jag otur blir det kiropraktorn på måndag

…………………………………..

Cireea
1

#67 Mysigt med lite vin och ost! 
Hoppas det ger med sig 🌺

flocken
2

#68 detta behövdes verkligen. Inga barn o inga karlar. Blev även grillad kyckling, melon, vindruvor o chips. Så nu sitter vi här med vin, valp o tittar på filmen mamma Mia nr 2

…………………………………..

Cireea
1

#69 Låter underbart! 😍 
Njut!

flocken
2

Tänk att han kan se så snygg ut o nästa sekund se ut som en åsna.

…………………………………..

Soligajag1
0

# 71 Han är för go ’ din vovve 😀 🐕 nästan så jag går till en kennel o köper en vovve ! 😀🥰😊 Jag beundrar din hund verkligen!

HH 🙂

Cireea
1

#71 Vilken sötnos! 😍

flocken
1

Han är väldigt lyhörd och lättlärd. Han bara kan saker. Så kärleksfull och vill vara nära nära. Snart 6 mån.

…………………………………..

Soligajag1
0

# Förstår !! Så mysig och härlig !! 😀🐕🥰

HH 🙂

MariaG
1

Nu är det "jul-lov". Är ledig fram till den 7/1. Inte helt fel.
Precis kommit hem från aw, var trevligt. Lite vin och julklapps-spel.

flocken
1

Ledigt här med. Behövs. Haft 4 dagar ledigt i dec. Kroppen är slut o har nu hostat i 4 v. Ibland suger det att vara egenföretagare. Valpen blir 6 mån imorgon. Mitt lilla snöre

…………………………………..

Soligajag1
0

# 76 Så skönt för dig ! Alltid trevligt med AW 😀 Hoppas du får en avkopplande ledighet ! 😀🌹 #77 Härligt för dig att du får ledigt nu . Ha det skönt ! 😀❤️

HH 🙂

Cireea
1

Jag är egentligen inte ledig över huvudtaget, har däremot redan gjort klart uppgiften som vi ska jobba med över jul och nyår så jag tar mig ledigt.

MariaG
1

Ledigheten börjar med förkylning :(

JMW
1

Nu som först såg jag den här tråden. Kanske ska skriva lite här då. 😉

Cireea
1

#81 Lätt att missa 😃

Cireea
1

Posten har "levererat" vårt paket med hundmat. Enligt dom. 
Vi har då inte tagit emot något paket och vi var hemma hela dagen och kvällen igår. 

Blir ett ordentligt snack med dom på måndag kan jag lova.

JMW
0

#83 Jisses, på dem bara!

Cireea
0

#84 Ja men det är så jäkla klassiskt.. 
Jag undrar hur dom lyckats få vår signatur? Och vilket nummer ringde dom då det påstods att dom skulle ringa en timme innan leverans.. 🤔

Cireea
1

Uppdatering: paketet hamnade några kvarter bort. En snäll man ringde och berättade att paketen hamnat hos honom. Kan säga att adresserna inte ens var lite lika.. 😐

Cireea
0

I veckan ska vi åka upp till Norrland, kommer bli märkligt att byta ut regn och plusgrader mot minus och lite snö.

flocken
1

Äntligen börjar man bli frisk. Varit sjuk sen mitten av november. Hosta, lunginflammation, feber, bronkit och Avslitna muskler mellan revbenen. Idag har jag nästan gått 1 mil. Äntligen. Känns som våren är på väg. Fåglarna kvittrar, det blommor på buskar o man ser knoppar och små vårblommor.

…………………………………..

JMW
1

#88 Åh en sån massa härliga hundar. En brun labbe skulle jag vilja ha när vi åter skaffar hund.

flocken
0

#89 han är jätte fin. Men har själv lite svårt för både labbe o Golden. Inte min typ. Dagiset är alltid öppet för besökare.

…………………………………..

Cireea
0

#88 Brun labbe ❤️

#89 Vill också ha en brun labrador! 😃

JMW
0

Vår senaste hund, Elsa, var en svart labbe men jag har alltid drömt om en brun. Jag älskar rasen även om jag haft en hel massa andra innan det.

flocken
0

O jag är helt oförstående av kärleken till labbe. Skulle kunna säga x antal saker som är tråkiga med rasen. Jag har nog aldrig under alla mina aktiva hundhår träffat en vettig. Men beror ju på vad man vill ha 😃

…………………………………..

Cireea
1

Vår labbemix som vi har nu är underbar. Världens goaste och finaste tjej ❤️
Jag har insett att den dagen hon går bort så kommer jag aldrig få träffa någon som henne igen.

JMW
1

Förstår inte hur man kan vara oförstående… Kärleken till en labbe kan vara nog så stor och fin som till någon annan.

Alla raser har sin charm. Alla människor tycker olika.  Det finns tråkiga saker med alla raser om det nu ska vara så.

flocken
1

#95 jag ser tyvärr inte det fina i en labbe. Vår dagis labbe är jätte go. Men skulle aldrig köpa mig en själv. Kärlek var fel sagt. Kärlek finns självklart. ❤️Men bara Inget som tilltalar mig.

…………………………………..

MariaG
0

Allt känns bara så tråkigt och tufft nu. Arbetslös sen 1,5 vecka, kaninen dog idag, ont i foten så jag kan knappt, stressad av att försöka hitta jobb och rent stressad över mkt i livet. Känns bara så tungt nu.

Cireea
0

#97 Jag vet att det kanske inte är mycket till tröst men det kommer ordna sig. Stressa inte🌺Jag förstår känslan av motgångar och hopplöshet, hoppas det snart vänder för dig ❤️

MariaG
0

#98 Kommer att lugna sig för eller senare, men bara så motigt allt nu. Känns som man skulle behöva åka iväg ensam och bara fokusera på sig själv, att se till att man mår bra själv.
Har iallafall en hamster här hemma som piggar upp en, även om han börjar komma upp i åldern.

flocken
2

Idag fick jag min diabetes diagnos. Behandling igång direkt och nästa vecka till diabetes mottagningen. Det med att livet känns tufft. Jo jag vet. Snart kan jag inte räkna upp alla mina livslånga sjukdomar. Men bara kämpa vidare. O man får ha skit dagar

…………………………………..

Cireea
2

#100 Så trist!
Men skönt att ha fått det på diagnos i alla fall så man kan få behandling.

Cireea
1

Vi hämtade hem en äldre herre i onsdags ❤️

MariaG
1

#102 Vad söt. Har det gått bra?

Cireea
1

#103 Det har gått jättebra hittills 🌺
Han tog flytten med ro och verkar komma till ordning nu efter ett par nätter. Igår började han leka med en tennisboll under kvällen, kändes fint att se. 

Vår tik är väl lite skeptisk, vilket är förståeligt med tanke på det hon gått igenom tidigare med hundar i hemmet. Inte bara en utan två gånger har hon fått leva med en hund som skadat henne och "tryckt undan" henne från vardagen. 

Jag hoppas såklart att hon ska inse att Capser är jättesnäll, han har varit så försiktig och fin mot henne hittills så jag tror det lossnar tillslut ❤️

flocken
0

Så himla fin. Ser så snäll ut

…………………………………..

Cireea
1

#105 Han är såååå go 😭❤️
Men… försummad av tidigare ägare tyvärr. 😢

Klippte hans klor idag, dom var under all kritik, extremt långa. Ett par hade börjat böja sig inåt mot tassen. Pälsen är smutsig, tovig och fet.

Han åt skitfoder, verkligen sånt där billigt ica basic-typ foder. Mer skitgodis än egentligt foder, det kastade vi direkt. Hans avföring har varit lösaktig, enorm mängd och vidrig. Han har nu fått börja äta annat foder, vi bytte rakt av till vår tiks foder. Avföringen har börjat bli bättre redan.

Han är lite överviktig, inte mycket men lite. Inte konstigt med tanke på fodret och att han "äter allt" som dom sa. Med tanke på hans ålder är det extra viktigt att få ner honom. Han flåsar väldigt mycket på grund av detta, och säkert på grund av dålig kondition på det också. 

Sen har vi plockat över 40 Fästingar från honom, närmare 50 nu skulle jag tro, på dom här två dagarna 🤮. Vissa har varit sprickfärdiga.

Vi ska åka in för en hälsokontroll har vi bestämt.. 
Vi har också bokat tid så han får bli lite klippt och badad, det förtjänar han.

flocken
1

#106 alltför vanligt tyvärr. Det värsta jag varit med om var 2 äldre labradorer jag hade på pensionat. De var 10+. Lite tjocka o otränade. Men tyckte de andades tungt. Men enl ägaren var det pga att de var otränade o när de gick upp i varv. Men, deras halsband satt så tajt så det hade blivit märken runt halsen. När jag fick bort halsbanden andades de normalt. Jag hämtade en kanin idag från sämre förhållanden. Hälsokontroll och kastrering på tisdag

…………………………………..

Cireea
0

#107 Man blir så ledsen😢
Man har ett enormt ansvar som djurägare, men vissa verkar inte förstå vikten av det ansvar man tar på sig.

Soligajag1
0

Hejsan , Va hos en kompis igår , vi grillade och hade det trevligt , tur med vädret ☀️🌹☕️ Hon har en så häftig duva som kommer o hälsar på och får mat . Kolla in den .

HH 🙂

flocken
1

#108 ja o själv är man hyper pedantisk. Litar inte på många att vara djurvakt åt mina djur

…………………………………..

Soligajag1
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8

Hejsan!
Nu har tiden runnit iväg , redan den 22 Oktober . 😊
Mörkt och regnigt ute,
Ser fram emot våran tjejkväll på stan och käka på en mysig restaurang. Nästa vecka , fredagen d 30:e . 😊👍🌺

Nojon Moni , heter den.
Soligajag1 🌞🌺

HH 🙂

Cireea
1

#111 Härliga bilder, maten såg supergod ut.

Soligajag1
0

#112:
Tackar ! 😊❤️
Önskar dig en trevlig helg! ❤️

HH 🙂

Cireea
1

#113 Detsamma🥰

Soligajag1
1

#114:
Tackar !
Huvudvärken kom , ajaj. . 😏 tog ett piller + svart kaffe ☕️Vilade 2 timmar .
Min fina kompis handlade åt mig. 😊❤️ Så snällt av honom.
3 st Zoega =59:- , kanon pris ! 👍

Nu dricker jag kaffe ☕️
Njuter och vilar .
Lagade en omelett !
Sitter i denna fina bänk ute i naturen. 💐🌺❤️Fick
Låna bilden av en vän på Facebook.

HH 🙂

• Redigerat 2020-10-23 19:37 av Soligajag1
MariaG
1

Inte varit så aktiv här på ett tag, men nu ska jag ta tag i det och hänga med mer här :)
Hoppas allt är bra med er här.

Cireea
0

#116 Välkommen tillbaka 😄 Det är bra med mig!
Hur är det med dig?

MariaG
0

#117 Det är ok med mig, varit så trött och nere ett tag. Fortfarande inte helt ok än, men kämpar på.

MariaG
0

Varit och pratat med min gamla chef. Ska börja jobba där igen, 3 månader till att börja med, med start på måndag. Skönt att få lite rutiner igen.
Får hoppas att min lille hamster (född 16 september) kan ändra sina sovtider lite så man hinner se honom.

Cireea
0

#119 Härligt!

MonicaLagerquist
0

Ny vecka nya chanser.
Vad jag saknar att inte ha en solresa att se fram emot.

Cireea
0

#121 Nu har jag inte rest mycket i mitt liv, men jag kan verkligen känna igen mig i det du skriver. När vi åkte till Cypern i november 2018 var det såååå skönt månaderna innan det att bara gå och längta. Man visste att varmare breddgrader och mer sol var på ingång.

MonicaLagerquist
0

#122 Vi har ju inte rest tidigare men de sista fyra fem åren har vim rest en del.Man vänjer sig snabbt,Vår plan var ju att ta en två veckors och sen ett par en veckors per år. Men det är väl bara att vänta

Cireea
0

#123 Ja, förhoppningsvis återgår mycket till lite mer normalitet under nästa år.

MonicaLagerquist
0

Nu har jag påbörjat nästa års odlig.
Eller rättare sagt jag har beställt lite nya tomatfrön.

Cireea
0

#125 Vad mysigt!
Jag vill sätta upp ett mindre växthus men har inte kommit till skott än.

MonicaLagerquist
0

Jag har haft mitt ena i snart 30 år.Är så nöjd.

MonicaLagerquist
0

Nu tycker jag att brevbäraren kan få komma med tomatfröna som jag har beställt.

Cireea
0

#128 När bör man sätta sina tomatfrön?
Har gjort mig ett försök att odla tomater en gång men tyckte inte plantorna blev bra alls.

JMW
0

Jag har för mig att man brukar så tomatfrön i februari.
Jag har aldrig gjort det själv. Jag köper plantor.

MonicaLagerquist
0

Jag gör det enligt tradition vecka 8.Det hör samman med att jag för många år sen odlade och sådde tillsammans med grannen som då var lärare och hade sportlov vecka 8 då sådde vi tillsammans och drack ett glas likör.

MonicaLagerquist
0

Idag har jag sått årets första frön.Chili och sallad.

MonicaLagerquist
1

Minus fem gradet kallt och snö.Inget jag vill ha nu.

Cireea
1

Nu är det lite ministorm här, blåser och snön yrar. Usch, jag som var så glad över vårvädret som kommit.

MonicaLagerquist
1

Om 51 dagar är det första maj då börjar jag med shorts.

MonicaLagerquist
1

#134 Ja det är ett riktigt äckelväder ute.Skippar promenaden idag.

MonicaLagerquist
1

Plusgrader så nu smälter snön.

Farwuq
1

Varmt väder och kortbyxor är bara bra, jag bär sådana så ofta jag kan på sommaren. Sedan så kan jag sova åtminstone två nätter i veckan på kolonin när det är sommar, det är friskt och skönt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cireea
1

Saknar att kunna gå ut i t-shirt, ser fram emot lite ordentlig värme så man kan "göra premiär" 😍

MonicaLagerquist
1

Sommardäcken på bilen!

Soligajag1
0

Äntligen! Johooo !!
Ska få vaccin i nästa vecka , Tisdag d 27 April !! 😊👍

HH 🙂

Cireea
1

Jag gick ut i t-shirt idag, äntligen! 😎

MonicaLagerquist
1

Den 10 maj får jag min första spruta.

MonicaLagerquist
1

Nu är det inte många dagar kvar tills dess att långbyxorna åker av.1 maj är stora shortsdagen.

Soligajag1
0

#144:

Va härligt!!!
Jag har haft shorts och kjol länge , sen värmen kom till oss .

Jag får min första spruta vaccin den 27:e klockan 13:10 .

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

Nej nu får det vara nog.Ge mig VÄRME!

Cireea
1

Det var några riktigt sköna dagar för någon vecka sen men nu har temperaturen sjunkit en del 😕

Soligajag1
0

#146:

Håller med dig ! Vill ha sol 🌞 !

HH 🙂

Soligajag1
0

#147:
Precis !
Hoppas värmen kommer tillbaka snart ! 😊🌞🌹

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

Nu är det riktigt skönt ute.

MonicaLagerquist
0

Glömde mina tomater i uterummet i natt.Hoppas att de inte farit allt för illla.

Farwuq
1

Jag vill ha +25°C.

Soligajag1
0

#152:

Hahah, , jadu , , det brukar inte komma förrän i Juni , , Ha en fin Måndag , nu är det +9 här, ,någorlunda skönt!!!

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

Ja lite värme skulle ju inte skada

Cireea
1

Jaaa nu får värmen slå till. Är trött på mellanläget som är just nu 🙈

• Redigerat 2021-05-06 15:29 av Cireea
Soligajag1
0

#155 Håller med , min syster kom förbi en sväng och när ja gick ut till bilen så hade hon en mössa på sig!!! Jag bara , , va sjutton syrran , har du mössa på dig??
-Ja , va sjutton , det är svinkallt sa hon.

Var är sommaren??

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

En vecka in i maj och det är minusgrader.

Soligajag1
0

Godmorgon den 8 Maj , ,
Var är värmen ??
Hoppas kunna sitta i solen idag .

HH 🙂

MonicaLagerquist
0

Nu har vi masten på båten

MonicaLagerquist
1

Jag klantade mig igår så nu har jag illröda överarmar och samma färg på axlarna.

Cireea
0

#160 Aj då! 😱

Soligajag1
0

#160:

Ajaja, , då , , inte bra ,
låter som mig . Men denna gång tog jag det lugnt .

Hoppas det är bra nu . Kram

HH 🙂

MonicaLagerquist
0

Funderar fram och tillbaka på om jag ska våga plantera ut tomaterna.

MariaG
1

Nu är våran stuga ute på försäljning. Mamma tycker det är för mkt jobb (fastän jag brukar hjälpa till) och sen är jag inte intresserad av att ta över.

MonicaLagerquist
0

#164 Förstår att det är lite blandade känslor.

Cireea
1

Aj aj.. brände mig över hela armarna idag när jag satt ute i solen.

Soligajag1
0

#166:

Ojojoj, , då kan vi ta varandra i hand , jag njöt i solen 🌞😊 Så skönt ute , satt o lyssnade på min bok 📕

Nu har jag smörjt in mig , så man kan sova ,

Hur mår du ??

HH 🙂

Cireea
1

#167 Det svider en del, mest på armarna men jag tog lite aloe vera och det svalkade skönt 🥰

Soligajag1
0

#168:

Ojoj, , hoppas det känns bättre idag .
Perfekt med aloe vera , smörjde in med samma .

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

Två härliga buketter

Soligajag1
0

#170:

Så fina ! 🌹🌷

HH 🙂

MonicaLagerquist
0

Jag älskar vårblommor.

MonicaLagerquist
0

Änterligern sol och lite värme.

Cireea
1

Helgen har varit helt fantastisk 🥰
Bränt mig på benen idag så måste köpa hem solkräm 😂

Soligajag1
0

#174:

Ojojoj, då, . Känner jag igen detta ??

Hoppas det blev bra efter insmörjning.

Kramar 🥰 om 🥰

HH 🙂

Cireea
1

#175 har en toppen aloeverakräm som jag använder. Den svalkar skönt så det ska nog gå bra.

Aldrig varit såhär känslig mot sol förr men gissar på att det är graviditeten och alla hormoner som gör det extra känsligt 😅

Soligajag1
0

#176:

Toppen , har du någon bild på din kräm , eller namn ? tack !!

Skulle behöva något svalkande nu på armarna!

HH 🙂

Cireea
1

#177 Den är från Yves Rocher så jag länkar till den:

https://www.yves-rocher.se/kropp/kroppsvard/body-lotion/kroppslotion-fuktgivande-normal-hud-aloe-vera-390-ml/p/75156

Sååå skönt att smörja med den när man bränt sig. Den återfuktar bra så det sticker och drar inte lika mycket i den brända huden.

Kroppslotion - Fuktgivande, normal hud, Aloe vera, 390 ml - köp dina skönhetsprodukter online till bästa pris på <a href="https://www.yves-rocher.se/"> Yves-Rocher.se </a> och upplev fördelarna med Botanical Beauty.
MonicaLagerquist
1

Så skönt.sitter ute på verandan och njuter av sol och värme. Slösurfar och lyssnar på en bok.

MonicaLagerquist
0

Sippar på en sommardrink ute på verandan medans mannen lagar mat.

Cireea
0

#180 den såg god ut, vad är det i den?

Soligajag1
0

#178:

Tack så mycket!! Ska testa .

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

#181 1 del vitt vin 2/3 delar tonic water en lime skiva och is. Det går under namnet sommardrink här hemma.

Cireea
0

#183 lät smaskens!
Får vänta med sånt tills jag fött 😅

MonicaLagerquist
0

Lika härligt vader idag.jag njuter i fulla drag.

MonicaLagerquist
1

Plötslig började det regna så nu bakar jag och mannen brygger öl.

MonicaLagerquist
2

Äntligen

Cireea
0

#187 Underbart 😍

Soligajag1
0

#187:

Så härligt för er!!! Njut!!

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

Jag Älskar värmen

MonicaLagerquist
1

Började dagen med en promenad.Blir det lika varmt idag som igår så gäller det att ta promenaden på morgonen innan det blir för varmt.

MonicaLagerquist
1

Nu är jag fiskeänka. Mannen har farit till fjälls för att fiska.

Soligajag1
0

#192:

Så skönt det låter . Hoppas du har tagit tillvara på tiden, kopplat av själv.

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

#193 Jo jag kopplar av,Mannen äter inte pölsa så det ska jag äta ikväll.

Cireea
0

Pölsa 😍 det saknar jag!

MonicaLagerquist
0

Det var så gott. Har en bit kvar i frysen

MonicaLagerquist
1

Glöm inte att dricka rikligt nu i värmen. Jag sitter och dricker hemgjord vätskeersättning. Fått i mig 5 dl nu.

MonicaLagerquist
0

Plockat kantareller idag .
Det här är en liten del av det vi plockade idag

Cireea
0

Åh kantareller redan 🤩

MonicaLagerquist
0

#199 Vi har ett ställe där det alltid finn kantareller runt midsommar.

MonicaLagerquist
0

Så skönt ute på sjön

Cireea
0

#200 underbart 😍

MonicaLagerquist
0

Vad heter blomman i mitten?

Cireea
0

#203 Men du, det där är ju en sån där Kattktus

MonicaLagerquist
1

Lite vemodigt att börja skörda.
Häromdagen skördade vi ängssyra
Idag har jag skördat persilja.

MonicaLagerquist
0

Badat från båten. Så skönt.

Cireea
0

#206 Hur varmt har ni i vattnet?

MonicaLagerquist
1

207 Det var 22 grader

Cireea
0

#208 Underbart! 😍

Sambon jobbar mycket nu så är svårt att ta sig ut och bada dagtid (han har bilen och jag har ingen badplats nära). Får bli kvällsdopp ikväll eller så får jag vänta till på onsdag när han är ledig.

MariaG
1

Nu har semestern börjat, skönt.
Blir att vara i stugan och röja. Ska vara fixat till den 28 juli, då nya ägaren tar över.
Den 2 - 4 augusti åker jag och mamma till Karlshamn. Aldrig varit där innan, ska bli kul. Någon som varit där?

Var hos läkaren i måndags. Misstänkte astma, så har fått inhalator. Till hösten skulle det bli noggrannare undersökning.

MonicaLagerquist
1

Årets första fästing på mig.Nu har mannen plockat bort den och jag hoppas att jag inte blir dålig.

MonicaLagerquist
1

Diskat undan i köket. Fixat lunchen som ska med ut på sjön. Förberett för kvällsmaten så nu sitter jag och väntar på att mannen ska bli klar så att vi kan åks ut på sjön.

MonicaLagerquist
1

Äntligen på väg.

MonicaLagerquist
1

Tre dopp i sjön.
Nu på väg hem.

Cireea
0

Ser ut som att det ska komma in åskoväder över oss inatt.

MonicaLagerquist
0

#215 Fick ni någon åska?

MonicaLagerquist
0

Nu är tomaterna i ena växthusen vattnade och tjuvade.

Cireea
0

#216 Nej tyvärr missade det oss. Det hade behövts för luften är så fuktig och kvav att man känner sig svettig och äcklig efter bara någon minut utomhus.

MonicaLagerquist
0

Vi är ensamma ute på sjön

MonicaLagerquist
0

Det är 25 grader i vattnet

MonicaLagerquist
1

Sista doppet avklarat nu far vi hemåt

• Redigerat 2021-07-15 17:02 av MonicaLagerquist
[[eskils_]]
0

#219: Underbart!

MonicaLagerquist
0

Idag har vi för andra gången i sommar skördat ängssyra.Nu ska den förvällas ,kylas och paketeras för att sen hamna i frysen.

MonicaLagerquist
1

På väg ut på sjön

MonicaLagerquist
1

Tog nyss ett bad. Det känns på vattentempen att nätterna är svalare Betydligt svalare idag än förr a veckan

Cireea
1

Jag blir så avis på att ni kan vara ute med båten, önskade att jag hade samma möjlighet 🌸

MonicaLagerquist
1

Jag är så glad i vår båt.

MonicaLagerquist
1

Hej då båten. Vi syns en annan dag

Soligajag1
0

#224:

Så mysigt !
Klart man är avundsjuk , så mysigt med båt !!!

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

Nu är vi här igen

MonicaLagerquist
1

Vi har haft en underbar dag ute på sjön
idag tillsammans med yngste sonen och hans flickvän

Soligajag1
0

#231:
Så mysigt för er 😊
Njut av denna fina dag ni haft tillsammans!
Kram 🥰

HH 🙂

MonicaLagerquist
0

Nu åskar det gör fullt. Dragit ut alla sladdar till datorn och tv-en

MonicaLagerquist
0

Det blir en tur ut på sjön idag.Det gäller att passa på.

MonicaLagerquist
1

Nu så

Soligajag1
0

#235:

***Va mysigt!!! Hoppas ni njöt av eran tur!!! ***

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

#236 Ja vi hade en härlig tur.Inget bad men sol och god mat.

MariaG
0

Är det någon som har semester nu?
Har haft 4 veckor semester innan, inne på andra veckan jobb nu.

MonicaLagerquist
1

Jag tillhör ju dem som alltid eller aldrig har semester .Det beror ju på hur man ser det.

Cireea
0

Har ingen semester utan gått på universitet hela sommaren. Men blir väl en form av "semester" i höst då jag avbryter studier då bebis kommer.

MonicaLagerquist
1

Mannen hade planerat att åka till fjällen och fiska men det regnar så mycket där nu att det är för mycket vatten för att det ska gå att fiska.

MariaG
0

Var några dagar i Karlshamn på semestern. Underbart ställe, där hade jag kunnat stanna längre.

MonicaLagerquist
0

#242 Jag var där sommaren 1981 Svärmor bodde utanför och vi var där och hälsade på.

MonicaLagerquist
1

Fiskeänka igen. Vad skönt nu rår jag mig själv en tid

Soligajag1
0

#244:
Så skönt för dig, att ha en ’egen dag ’ 😊❤️

HH 🙂

MonicaLagerquist
0

Vi får väl se när han dyker upp igen Ett par dagars robblir det nog.
Jag älskar honom men visst är det skönt med egentid

MonicaLagerquist
1

Lerigt och rejält strömmt i ån. Det kommer att bli svårt att lägga till vid bryggan senare idag

MonicaLagerquist
1

Nu tuffar vi ut

MonicaLagerquist
1

Vi är helt ensama även idag

Cireea
1

Så härligt det ser ut!
Badar du än eller har vattnet blivit lite för kallt för det?

MonicaLagerquist
1

#250 hopar överbadet idag

MonicaLagerquist
1

Packar för en skogsutflykt

Soligajag1
0

#252: Va mysigt för er!

Hade själv velat gått ut i solen!
Får göra det imorgon !

Njut nu . Kram

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

En annan del av Mälaren idag

Soligajag1
0

#254:

Underbart!! 😊🥰❤️

HH 🙂

Cireea
1

Har varit ute lite idag på ärenden och fick njuta en del av solen. Vill inte sitta för mycket i den med tanke på hur lätt jag bränner nu under graviditeten. Men skönt är det!

Denna kommentar har tagits bort.
MonicaLagerquist
1

En tur till Hårsbäcksdalen.

MonicaLagerquist
0

Blä min man fick just plocka bort en fästing från min arm.

MonicaLagerquist
0

Nu ska jag göra druvjuice

MonicaLagerquist
1

Nu pressar vi druvorna

Cireea
0

#260 #261 Mums!

Soligajag1
0

#261:

WOW!! Häftigt!!!

HH 🙂

Denna kommentar har tagits bort.
MonicaLagerquist
1

Masten avplockad andra växthuset tömmt på tomater.Hösten närmar sig.

MonicaLagerquist
1

Nu är spreyhooden till båten inlämnat för renovering.

MonicaLagerquist
1

plockade av grannens gröna druvor häromdagen.Gav grannen en flaska av den pressade juicen .Hon tyckte att den var så god så nu får vi se om vi får plocka druvor någon mer gång.on har bara ätit av druvorna men det är alltid vi som plockar av dem.Tidigare år har vi bara gjort vin men i år blev det både vin och juice.

MonicaLagerquist
0

Nu är trädgården avslutad för det här odlingsåret.

Cireea
0

Hua, har blivit sååå mörkt ute bara den senaste veckan. Saknar redan ljuset.

MonicaLagerquist
0

#269 Instämmer.Mörkret tar på mig.

MonicaLagerquist
0

Hämtat 400 liter välbrunnen kompost hos grannen och imorgon ska vi hämta lika mycket till

MonicaLagerquist
0

Hämtat hem de sista 400 lite kompostjord från grannen.

MonicaLagerquist
1

Vemodigt idag är det sista utomhusloppisen vid Ulva kvarn.

Soligajag1
0

#273:

Förstår det . Men har dem ingen lada där, där dem kan ha Loppiset inne istället . Det skulle väl fungera .

HH 🙂

MonicaLagerquist
0

#273 Nej det är bara bakluckeloppiis ute på Ulva.

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 1 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Uppsala 06:25. Solen går upp klockan 07:09 och ner klockan 15:55 . Det mörknar vid 16:39.

I Uppsala blir dagen 5 minuter och 10 sekunder kortare. Dagen har blivit 10 timmar och 3 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 50 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:49 i Uppsala. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

Cireea
0

Så deprimerande att det mörknar så fort 🥺

MonicaLagerquist
0

#277 Jo visst är det så.

MonicaLagerquist
0

TISDAG 2 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Uppsala 06:27. Solen går upp klockan 07:12 och ner klockan 15:52 . Det mörknar vid 16:37.

I Uppsala blir dagen 5 minuter och 7 sekunder kortare. Dagen har blivit 10 timmar och 8 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 49 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:46 i Uppsala

MonicaLagerquist
0

ONSDAG 3 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Uppsala 06:29. Solen går upp klockan 07:15 och ner klockan 15:49 . Det mörknar vid 16:35.

I Uppsala blir dagen 5 minuter och 7 sekunder kortare. Dagen har blivit 10 timmar och 15 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 48 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:42 i Uppsala. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

Cireea
0

Nu kan det vända och bli sommar tycker jag 😅🌸

MonicaLagerquist
0

Instämmer

MonicaLagerquist
0

FREDAG 5 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Uppsala 06:34. Solen går upp klockan 07:20 och ner klockan 15:44 . Det mörknar vid 16:30.

I Uppsala blir dagen 5 minuter och 3 sekunder kortare. Dagen har blivit 10 timmar och 25 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 46 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:36 i Uppsala. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 6 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Uppsala 06:36. Solen går upp klockan 07:23 och ner klockan 15:42 . Det mörknar vid 16:28.

I Uppsala blir dagen 5 minuter och 6 sekunder kortare. Dagen har blivit 10 timmar och 30 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 45 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:33 i Uppsala. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 7 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Uppsala 06:39. Solen går upp klockan 07:25 och ner klockan 15:39 . Det mörknar vid 16:26.

I Uppsala blir dagen 4 minuter och 59 sekunder kortare. Dagen har blivit 10 timmar och 35 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 44 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:29 i Uppsala. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 8 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 06:42. Solen går upp klockan 07:28 och ner klockan 15:40 . Det mörknar vid 16:27.

I Enköping blir dagen 4 minuter och 48 sekunder kortare. Dagen har blivit 10 timmar och 31 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 43 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:31 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 11 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 06:49. Solen går upp klockan 07:36 och ner klockan 15:33 . Det mörknar vid 16:21.

I Enköping blir dagen 4 minuter och 45 sekunder kortare. Dagen har blivit 10 timmar och 46 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 40 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:21 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

Nej vi får omprogramera dagens utflykt till svärmor.Inser att båda jag och mannen är snoriga och jag har nog även lite feber.

MonicaLagerquist
0

SverigeSverigeUppsala länEnköping
Soluppgång och solnedgång i Enköping

Fredag, 12 November 2021
Soluppgång 07:40, Astronomiska klockan tolv: 11:35, Solnedgång: 15:30, Varaktighet dag: 07:50, Längd natt: 16:10.

MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 14 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 06:55. Solen går upp klockan 07:43 och ner klockan 15:27 . Det mörknar vid 16:15.

I Enköping blir dagen 4 minuter och 38 sekunder kortare. Dagen har blivit 11 timmar och 0 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 37 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:12 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 15 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 06:58. Solen går upp klockan 07:46 och ner klockan 15:25 . Det mörknar vid 16:13.

I Enköping blir dagen 4 minuter och 37 sekunder kortare. Dagen har blivit 11 timmar och 5 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 36 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:09 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TISDAG 16 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:00. Solen går upp klockan 07:48 och ner klockan 15:23 . Det mörknar vid 16:11.

I Enköping blir dagen 4 minuter och 33 sekunder kortare. Dagen har blivit 11 timmar och 9 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 35 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:06 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

ONSDAG 17 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:02. Solen går upp klockan 07:51 och ner klockan 15:21 . Det mörknar vid 16:09.

I Enköping blir dagen 4 minuter och 27 sekunder kortare. Dagen har blivit 11 timmar och 14 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 34 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:03 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

Fryser så nu värmer jag mig med lite glögg

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 18 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:04. Solen går upp klockan 07:53 och ner klockan 15:19 . Det mörknar vid 16:08.

I Enköping blir dagen 4 minuter och 28 sekunder kortare. Dagen har blivit 11 timmar och 18 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 33 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:00 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

Tog en kattpromenad häromdagen.

MonicaLagerquist
0

FREDAG 19 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:06. Solen går upp klockan 07:55 och ner klockan 15:17 . Det mörknar vid 16:06.

I Enköping blir dagen 4 minuter och 23 sekunder kortare. Dagen har blivit 11 timmar och 22 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 32 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:56 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 20 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:08. Solen går upp klockan 07:58 och ner klockan 15:15 . Det mörknar vid 16:04.

I Enköping blir dagen 4 minuter och 15 sekunder kortare. Dagen har blivit 11 timmar och 27 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 31 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:53 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 21 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:10. Solen går upp klockan 08:00 och ner klockan 15:13 . Det mörknar vid 16:03.

I Enköping blir dagen 4 minuter och 19 sekunder kortare. Dagen har blivit 11 timmar och 31 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 30 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:50 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 22 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:12. Solen går upp klockan 08:03 och ner klockan 15:11 . Det mörknar vid 16:01.

I Enköping blir dagen 4 minuter och 6 sekunder kortare. Dagen har blivit 11 timmar och 35 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 29 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:47 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TISDAG 23 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:14. Solen går upp klockan 08:05 och ner klockan 15:09 . Det mörknar vid 16:00.

I Enköping blir dagen 4 minuter och 8 sekunder kortare. Dagen har blivit 11 timmar och 39 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 28 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:45 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

ONSDAG 24 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:16. Solen går upp klockan 08:07 och ner klockan 15:08 . Det mörknar vid 15:59.

I Enköping blir dagen 3 minuter och 55 sekunder kortare. Dagen har blivit 11 timmar och 43 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 27 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:42 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 25 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:18. Solen går upp klockan 08:09 och ner klockan 15:06 . Det mörknar vid 15:57.

I Enköping blir dagen 3 minuter och 53 sekunder kortare. Dagen har blivit 11 timmar och 47 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 26 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:39 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

Fredag, 26 November 2021
Soluppgång 08:14, Astronomiska klockan tolv: 11:39, Solnedgång: 15:04, Varaktighet dag: 06:50, Längd natt: 17:10.

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 27 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:22. Solen går upp klockan 08:14 och ner klockan 15:03 . Det mörknar vid 15:55.

I Enköping blir dagen 3 minuter och 43 sekunder kortare. Dagen har blivit 11 timmar och 55 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 24 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:33 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TISDAG 30 NOVEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:27. Solen går upp klockan 08:20 och ner klockan 14:58 . Det mörknar vid 15:51.

I Enköping blir dagen 3 minuter och 26 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 5 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 21 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:25 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

ONSDAG 1 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:29. Solen går upp klockan 08:22 och ner klockan 14:57 . Det mörknar vid 15:50.

I Enköping blir dagen 3 minuter och 13 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 8 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 20 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:22 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

FREDAG 3 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:32. Solen går upp klockan 08:26 och ner klockan 14:55 . Det mörknar vid 15:49.

I Enköping blir dagen 2 minuter och 57 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 15 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 18 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:17 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 4 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:34. Solen går upp klockan 08:28 och ner klockan 14:54 . Det mörknar vid 15:48.

I Enköping blir dagen 2 minuter och 56 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 18 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 17 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:14 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

Söndag, 05 December 2021
Soluppgång 08:32, Astronomiska klockan tolv: 11:42, Solnedgång: 14:53, Varaktighet dag: 06:21, Längd natt: 17:39.

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 6 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:37. Solen går upp klockan 08:32 och ner klockan 14:52 . Det mörknar vid 15:47.

I Enköping blir dagen 2 minuter och 37 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 23 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 15 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:09 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TISDAG 7 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:39. Solen går upp klockan 08:33 och ner klockan 14:51 . Det mörknar vid 15:46.

I Enköping blir dagen 2 minuter och 30 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 26 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 14 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:07 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

SOLUPPGÅNG OCH SOLNEDGÅNG FÖR ENKÖPING

ONSDAG 8 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:40. Solen går upp klockan 08:35 och ner klockan 14:50 . Det mörknar vid 15:45.

I Enköping blir dagen 2 minuter och 25 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 28 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 13 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:05 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 9 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:41. Solen går upp klockan 08:37 och ner klockan 14:50 . Det mörknar vid 15:45.

I Enköping blir dagen 2 minuter och 16 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 30 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 12 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:03 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

FREDAG 10 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:43. Solen går upp klockan 08:38 och ner klockan 14:49 . Det mörknar vid 15:45.

I Enköping blir dagen 2 minuter och 2 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 32 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 11 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:01 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 11 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:44. Solen går upp klockan 08:39 och ner klockan 14:49 . Det mörknar vid 15:44.

I Enköping blir dagen 1 minuter och 55 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 34 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 10 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 12:59 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

Kvällens drink

MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 12 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:45. Solen går upp klockan 08:41 och ner klockan 14:48 . Det mörknar vid 15:44.

I Enköping blir dagen 1 minuter och 50 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 36 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 9 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 12:57 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 13 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:46. Solen går upp klockan 08:42 och ner klockan 14:48 . Det mörknar vid 15:44.

I Enköping blir dagen 1 minuter och 36 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 38 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 8 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 12:56 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TISDAG 14 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:47. Solen går upp klockan 08:43 och ner klockan 14:48 . Det mörknar vid 15:44.

I Enköping blir dagen 1 minuter och 22 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 39 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 7 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 12:55 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

ONSDAG 15 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:48. Solen går upp klockan 08:44 och ner klockan 14:48 . Det mörknar vid 15:44.

I Enköping blir dagen 1 minuter och 19 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 40 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 6 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 12:53 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 16 DECEMBER
I dag gryr dagen i Linköping 07:48. Solen går upp klockan 08:41 och ner klockan 15:04 . Det mörknar vid 15:57.

I Linköping blir dagen 0 minuter och 56 sekunder kortare. Dagen har blivit 11 timmar och 55 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 5 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:27 i Linköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene

MonicaLagerquist
0

FREDAG 17 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:50. Solen går upp klockan 08:47 och ner klockan 14:48 . Det mörknar vid 15:44.

I Enköping blir dagen 1 minuter och 0 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 42 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 4 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 12:52 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 18 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:51. Solen går upp klockan 08:47 och ner klockan 14:48 . Det mörknar vid 15:44.

I Enköping blir dagen 0 minuter och 43 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 43 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 3 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 12:51 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 19 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:52. Solen går upp klockan 08:48 och ner klockan 14:48 . Det mörknar vid 15:45.

I Enköping blir dagen 0 minuter och 35 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 44 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 2 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 12:51 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 20 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:52. Solen går upp klockan 08:49 och ner klockan 14:48 . Det mörknar vid 15:45.

I Enköping blir dagen 0 minuter och 22 sekunder kortare. Dagen har blivit 12 timmar och 44 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 1 dagar.

MonicaLagerquist
0

TISDAG 21 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:53. Solen går upp klockan 08:50 och ner klockan 14:49 . Det mörknar vid 15:45.

I Enköping blir dagen 0 minuter och 14 sekunder kortare. Dagen har blivit 0 timmar och 0 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 182 dagar.

MonicaLagerquist
0

ONSDAG 22 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:53. Solen går upp klockan 08:50 och ner klockan 14:49 . Det mörknar vid 15:46.

I Enköping är dagen lika lång som igår. Dagen har blivit 0 timmar och 0 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 181 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 12:52 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 23 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:54. Solen går upp klockan 08:51 och ner klockan 14:50 . Det mörknar vid 15:46.

I Enköping blir dagen cirka 0 minuter och 4 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 0 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 180 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 12:52 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

FREDAG 24 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:54. Solen går upp klockan 08:51 och ner klockan 14:51 . Det mörknar vid 15:47.

I Enköping blir dagen cirka 0 minuter och 21 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 0 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 179 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 12:53 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 25 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:55. Solen går upp klockan 08:51 och ner klockan 14:51 . Det mörknar vid 15:48.

I Enköping blir dagen cirka 0 minuter och 29 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 0 minuter kortare sedan sommarsolståndet. Vintersolstånd om 178 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 12:54 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 26 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:55. Solen går upp klockan 08:51 och ner klockan 14:52 . Det mörknar vid 15:49.

I Enköping blir dagen cirka 0 minuter och 43 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 1 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 177 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 12:56 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 27 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:55. Solen går upp klockan 08:51 och ner klockan 14:53 . Det mörknar vid 15:49.

I Enköping blir dagen cirka 0 minuter och 52 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 2 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 176 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 12:58 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

TISDAG 28 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:55. Solen går upp klockan 08:51 och ner klockan 14:54 . Det mörknar vid 15:50.

I Enköping blir dagen cirka 0 minuter och 54 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 3 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 175 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 12:59 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

ONSDAG 29 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:55. Solen går upp klockan 08:51 och ner klockan 14:55 . Det mörknar vid 15:51.

I Enköping blir dagen cirka 1 minuter och 17 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 4 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 174 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:02 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 30 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:55. Solen går upp klockan 08:51 och ner klockan 14:56 . Det mörknar vid 15:52.

I Enköping blir dagen cirka 1 minuter och 18 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 5 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 173 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:04 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

FREDAG 31 DECEMBER
I dag gryr dagen i Enköping 07:55. Solen går upp klockan 08:51 och ner klockan 14:58 . Det mörknar vid 15:53.

I Enköping blir dagen cirka 1 minuter och 34 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 7 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 172 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:06 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 1 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:55. Solen går upp klockan 08:51 och ner klockan 14:59 . Det mörknar vid 15:55.

I Enköping blir dagen cirka 2 minuter och 8 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 9 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 171 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:09 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 2 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:55. Solen går upp klockan 08:50 och ner klockan 15:01 . Det mörknar vid 15:56.

I Enköping blir dagen cirka 1 minuter och 57 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 11 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 170 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:12 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 3 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:54. Solen går upp klockan 08:50 och ner klockan 15:02 . Det mörknar vid 15:58.

I Enköping blir dagen cirka 2 minuter och 2 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 13 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 169 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:14 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

TISDAG 4 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:54. Solen går upp klockan 08:49 och ner klockan 15:04 . Det mörknar vid 15:59.

I Enköping blir dagen cirka 2 minuter och 12 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 15 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 168 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:17 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

ONSDAG 5 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:53. Solen går upp klockan 08:48 och ner klockan 15:06 . Det mörknar vid 16:00.

I Enköping blir dagen cirka 2 minuter och 18 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 18 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 167 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:20 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 6 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:53. Solen går upp klockan 08:47 och ner klockan 15:07 . Det mörknar vid 16:02.

I Enköping blir dagen cirka 2 minuter och 34 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 20 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 166 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:23 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

Börjat med att plocka undan julen.
När åker era julsaker ut?

MonicaLagerquist
0

FREDAG 7 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:52. Solen går upp klockan 08:47 och ner klockan 15:09 . Det mörknar vid 16:03.

I Enköping blir dagen cirka 2 minuter och 38 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 23 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 165 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:27 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 8 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:51. Solen går upp klockan 08:46 och ner klockan 15:11 . Det mörknar vid 16:05.

I Enköping blir dagen cirka 2 minuter och 50 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 26 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 164 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:30 i Enköping. Då står solen lå

MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 9 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:51. Solen går upp klockan 08:45 och ner klockan 15:13 . Det mörknar vid 16:06.

I Enköping blir dagen cirka 2 minuter och 53 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 29 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 163 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:33 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 10 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:50. Solen går upp klockan 08:43 och ner klockan 15:15 . Det mörknar vid 16:08.

I Enköping blir dagen cirka 3 minuter och 1 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 32 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 162 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:37 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

En tredjedel av januari avklarad.

MonicaLagerquist
0

TISDAG 11 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:49. Solen går upp klockan 08:42 och ner klockan 15:17 . Det mörknar vid 16:10.

I Enköping blir dagen cirka 3 minuter och 9 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 35 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 161 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:40 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

ONSDAG 12 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:48. Solen går upp klockan 08:41 och ner klockan 15:19 . Det mörknar vid 16:12.

I Enköping blir dagen cirka 3 minuter och 20 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 38 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 160 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:44 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 13 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:47. Solen går upp klockan 08:40 och ner klockan 15:21 . Det mörknar vid 16:13.

I Enköping blir dagen cirka 3 minuter och 22 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 41 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 159 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:47 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

FREDAG 14 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:46. Solen går upp klockan 08:38 och ner klockan 15:23 . Det mörknar vid 16:15.

I Enköping blir dagen cirka 3 minuter och 33 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 45 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 158 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:50 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

Milde tid så halt det är.Åkte i backen två gånger under dagens promenad.

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 15 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:45. Solen går upp klockan 08:37 och ner klockan 15:25 . Det mörknar vid 16:17.

I Enköping blir dagen cirka 3 minuter och 35 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 49 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 157 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:54 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 16 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:44. Solen går upp klockan 08:35 och ner klockan 15:27 . Det mörknar vid 16:19.

I Enköping blir dagen cirka 3 minuter och 47 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 52 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 156 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 13:58 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 17 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:42. Solen går upp klockan 08:34 och ner klockan 15:30 . Det mörknar vid 16:21.

I Enköping blir dagen cirka 3 minuter och 49 sekunder längre. Dagen har blivit 0 timmar och 56 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 155 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:01 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TISDAG 18 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:41. Solen går upp klockan 08:32 och ner klockan 15:32 . Det mörknar vid 16:23.

I Enköping blir dagen cirka 3 minuter och 53 sekunder längre. Dagen har blivit 1 timmar och 0 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 154 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:05 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

ONSDAG 19 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:40. Solen går upp klockan 08:31 och ner klockan 15:34 . Det mörknar vid 16:25.

I Enköping blir dagen cirka 4 minuter och 5 sekunder längre. Dagen har blivit 1 timmar och 4 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 153 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:08 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 20 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:38. Solen går upp klockan 08:29 och ner klockan 15:37 . Det mörknar vid 16:27.

I Enköping blir dagen cirka 3 minuter och 59 sekunder längre. Dagen har blivit 1 timmar och 8 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 152 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:12 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

FREDAG 21 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:37. Solen går upp klockan 08:27 och ner klockan 15:39 . Det mörknar vid 16:29.

I Enköping blir dagen cirka 4 minuter och 13 sekunder längre. Dagen har blivit 1 timmar och 12 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 151 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:15 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 22 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:35. Solen går upp klockan 08:25 och ner klockan 15:42 . Det mörknar vid 16:31.

I Enköping blir dagen cirka 4 minuter och 20 sekunder längre. Dagen har blivit 1 timmar och 17 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 150 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:19 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene lju

MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 23 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:34. Solen går upp klockan 08:23 och ner klockan 15:44 . Det mörknar vid 16:33.

I Enköping blir dagen cirka 4 minuter och 17 sekunder längre. Dagen har blivit 1 timmar och 21 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 149 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:23 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 24 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:32. Solen går upp klockan 08:21 och ner klockan 15:46 . Det mörknar vid 16:35.

I Enköping blir dagen cirka 4 minuter och 21 sekunder längre. Dagen har blivit 1 timmar och 25 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 148 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:26 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TISDAG 25 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:30. Solen går upp klockan 08:19 och ner klockan 15:49 . Det mörknar vid 16:38.

I Enköping blir dagen cirka 4 minuter och 30 sekunder längre. Dagen har blivit 1 timmar och 30 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 147 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:30 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

ONSDAG 26 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:29. Solen går upp klockan 08:17 och ner klockan 15:51 . Det mörknar vid 16:40.

I Enköping blir dagen cirka 4 minuter och 31 sekunder längre. Dagen har blivit 1 timmar och 34 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 146 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:33 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 27 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:27. Solen går upp klockan 08:15 och ner klockan 15:54 . Det mörknar vid 16:42.

I Enköping blir dagen cirka 4 minuter och 33 sekunder längre. Dagen har blivit 1 timmar och 39 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 145 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:37 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

FREDAG 28 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:25. Solen går upp klockan 08:13 och ner klockan 15:56 . Det mörknar vid 16:44.

I Enköping blir dagen cirka 4 minuter och 41 sekunder längre. Dagen har blivit 1 timmar och 44 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 144 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:40 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 29 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:23. Solen går upp klockan 08:11 och ner klockan 15:59 . Det mörknar vid 16:46.

I Enköping blir dagen cirka 4 minuter och 41 sekunder längre. Dagen har blivit 1 timmar och 48 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 143 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:44 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 30 JANUARI
I dag gryr dagen i Linköping 07:23. Solen går upp klockan 08:08 och ner klockan 16:14 . Det mörknar vid 16:59.

I Linköping blir dagen cirka 4 minuter och 26 sekunder längre. Dagen har blivit 1 timmar och 45 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 142 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:04 i Linköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 31 JANUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:19. Solen går upp klockan 08:07 och ner klockan 16:04 . Det mörknar vid 16:51.

I Enköping blir dagen cirka 4 minuter och 51 sekunder längre. Dagen har blivit 1 timmar och 58 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 141 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:51 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TISDAG 1 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:17. Solen går upp klockan 08:04 och ner klockan 16:07 . Det mörknar vid 16:53.

I Enköping blir dagen cirka 4 minuter och 49 sekunder längre. Dagen har blivit 2 timmar och 3 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 140 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:54 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

ONSDAG 2 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:15. Solen går upp klockan 08:02 och ner klockan 16:09 . Det mörknar vid 16:56.

I Enköping blir dagen cirka 4 minuter och 52 sekunder längre. Dagen har blivit 2 timmar och 8 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 139 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 14:57 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 3 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:13. Solen går upp klockan 08:00 och ner klockan 16:12 . Det mörknar vid 16:58.

I Enköping blir dagen cirka 4 minuter och 54 sekunder längre. Dagen har blivit 2 timmar och 12 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 138 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:01 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

FREDAG 4 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:11. Solen går upp klockan 07:57 och ner klockan 16:14 . Det mörknar vid 17:00.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 0 sekunder längre. Dagen har blivit 2 timmar och 17 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 137 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:04 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 5 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:09. Solen går upp klockan 07:55 och ner klockan 16:17 . Det mörknar vid 17:03.

I Enköping blir dagen cirka 4 minuter och 57 sekunder längre. Dagen har blivit 2 timmar och 22 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 136 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:08 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 6 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:07. Solen går upp klockan 07:52 och ner klockan 16:20 . Det mörknar vid 17:05.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 1 sekunder längre. Dagen har blivit 2 timmar och 27 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 135 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:11 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

Fy 17 vilken ishalka det är ute nu.

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 7 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:05. Solen går upp klockan 07:50 och ner klockan 16:22 . Det mörknar vid 17:07.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 4 sekunder längre. Dagen har blivit 2 timmar och 32 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 134 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:14 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TISDAG 8 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:02. Solen går upp klockan 07:47 och ner klockan 16:25 . Det mörknar vid 17:10.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 6 sekunder längre. Dagen har blivit 2 timmar och 38 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 133 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:18 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

ONSDAG 9 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 07:00. Solen går upp klockan 07:45 och ner klockan 16:27 . Det mörknar vid 17:12.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 3 sekunder längre. Dagen har blivit 2 timmar och 43 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 132 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:21 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 10 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:58. Solen går upp klockan 07:42 och ner klockan 16:30 . Det mörknar vid 17:14.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 11 sekunder längre. Dagen har blivit 2 timmar och 48 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 131 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:24 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

FREDAG 11 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:55. Solen går upp klockan 07:40 och ner klockan 16:33 . Det mörknar vid 17:17.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 12 sekunder längre. Dagen har blivit 2 timmar och 53 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 130 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:27 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 12 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:53. Solen går upp klockan 07:37 och ner klockan 16:35 . Det mörknar vid 17:19.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 9 sekunder längre. Dagen har blivit 2 timmar och 58 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 129 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:31 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 13 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:51. Solen går upp klockan 07:35 och ner klockan 16:38 . Det mörknar vid 17:21.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 12 sekunder längre. Dagen har blivit 3 timmar och 3 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 128 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:34 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 14 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:48. Solen går upp klockan 07:32 och ner klockan 16:40 . Det mörknar vid 17:24.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 9 sekunder längre. Dagen har blivit 3 timmar och 8 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 127 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:37 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

TISDAG 15 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:46. Solen går upp klockan 07:29 och ner klockan 16:43 . Det mörknar vid 17:26.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 19 sekunder längre. Dagen har blivit 3 timmar och 14 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 126 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:40 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

Visst känns det av att det är ljusare ute nu?

Cireea
0

#388 Helt klart! 🤩

MonicaLagerquist
0

SOLUPPGÅNG OCH SOLNEDGÅNG FÖR ENKÖPING

ONSDAG 16 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:43. Solen går upp klockan 07:27 och ner klockan 16:45 . Det mörknar vid 17:29.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 16 sekunder längre. Dagen har blivit 3 timmar och 19 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 125 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:43 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 17 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:41. Solen går upp klockan 07:24 och ner klockan 16:48 . Det mörknar vid 17:31.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 13 sekunder längre. Dagen har blivit 3 timmar och 24 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 124 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:46 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

FREDAG 18 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:38. Solen går upp klockan 07:21 och ner klockan 16:51 . Det mörknar vid 17:33.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 17 sekunder längre. Dagen har blivit 3 timmar och 30 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 123 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:49 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 19 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:36. Solen går upp klockan 07:18 och ner klockan 16:53 . Det mörknar vid 17:36.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 20 sekunder längre. Dagen har blivit 3 timmar och 35 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 122 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:52 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

Attans idag gick solen upp före mig.

MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 20 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:33. Solen går upp klockan 07:16 och ner klockan 16:56 . Det mörknar vid 17:38.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 17 sekunder längre. Dagen har blivit 3 timmar och 40 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 121 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:55 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 21 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:31. Solen går upp klockan 07:13 och ner klockan 16:58 . Det mörknar vid 17:41.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 16 sekunder längre. Dagen har blivit 3 timmar och 45 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 120 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 15:58 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

Tur att jag inte ska ha katthemmet idag.Alla bussar är inställda pga vädret.

MonicaLagerquist
0

TISDAG 22 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:28. Solen går upp klockan 07:10 och ner klockan 17:01 . Det mörknar vid 17:43.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 20 sekunder längre. Dagen har blivit 3 timmar och 51 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 119 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 16:01 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 24 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:23. Solen går upp klockan 07:05 och ner klockan 17:06 . Det mörknar vid 17:48.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 18 sekunder längre. Dagen har blivit 4 timmar och 1 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 117 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 16:07 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

Inte min dag idag.Efter att ha varit runt och handlat i en massa olika affärer skulle vi avsluta med att handla mat på Willys.Det går bra fram tills dess att jag skulle betala då hade jag tappat mitt Willyskort.
Jag brukar stoppa det i fickan när jag hämtat ut scannermojängen.
Vi letade runt i affären och kollade mina fickor tusen gånger men inget kort.Det blev till att betala i kassan och sen fick jag hjälp att radera från mitt konto så att det fanns registrerat att jag har betalt.De hade slut på kort i affären så nu får jag fixa det nästa gång jag handlar-Det tog 30 minuter extra

MonicaLagerquist
0

FREDAG 25 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:20. Solen går upp klockan 07:02 och ner klockan 17:08 . Det mörknar vid 17:50.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 24 sekunder längre. Dagen har blivit 4 timmar och 7 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 116 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 16:10 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

Farwuq
0

I dag söndagen 2022-02-27
Solen går upp över Lund: 07:02 och ner: 17:35

• Redigerat 2022-02-27 04:19 av Farwuq
MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 27 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:14. Solen går upp klockan 06:56 och ner klockan 17:13 . Det mörknar vid 17:55.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 23 sekunder längre. Dagen har blivit 4 timmar och 18 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 114 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 16:16 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

#402 Jag trodde att solen skulle gå upp tidigare i Lund än i Enköping

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 28 FEBRUARI
I dag gryr dagen i Enköping 06:12. Solen går upp klockan 06:53 och ner klockan 17:16 . Det mörknar vid 17:57.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 21 sekunder längre. Dagen har blivit 4 timmar och 23 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 113 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 16:18 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TISDAG 1 MARS
I dag gryr dagen i Enköping 06:09. Solen går upp klockan 06:50 och ner klockan 17:18 . Det mörknar vid 18:00.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 21 sekunder längre. Dagen har blivit 4 timmar och 28 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 112 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 16:21 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

ONSDAG 2 MARS
I dag gryr dagen i Enköping 06:06. Solen går upp klockan 06:47 och ner klockan 17:21 . Det mörknar vid 18:02.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 24 sekunder längre. Dagen har blivit 4 timmar och 34 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 111 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 16:24 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

Det blommar i min rabatt

Cireea
0

#408 Underbart!

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 3 MARS
I dag gryr dagen i Enköping 06:03. Solen går upp klockan 06:45 och ner klockan 17:23 . Det mörknar vid 18:05.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 21 sekunder längre. Dagen har blivit 4 timmar och 39 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 110 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 16:27 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

FREDAG 4 MARS
I dag gryr dagen i Enköping 06:00. Solen går upp klockan 06:42 och ner klockan 17:26 . Det mörknar vid 18:07.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 25 sekunder längre. Dagen har blivit 4 timmar och 44 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 109 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 16:29 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 5 MARS
I dag gryr dagen i Linköping 06:03. Solen går upp klockan 06:43 och ner klockan 17:36 . Det mörknar vid 18:15.

I Linköping blir dagen cirka 5 minuter och 8 sekunder längre. Dagen har blivit 4 timmar och 32 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 108 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 16:42 i Linköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene

MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 6 MARS
I dag gryr dagen i Enköping 05:55. Solen går upp klockan 06:36 och ner klockan 17:31 . Det mörknar vid 18:12.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 25 sekunder längre. Dagen har blivit 4 timmar och 55 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 107 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 16:35 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

ONSDAG 9 MARS
I dag gryr dagen i Enköping 05:46. Solen går upp klockan 06:27 och ner klockan 17:38 . Det mörknar vid 18:19.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 22 sekunder längre. Dagen har blivit 5 timmar och 11 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 104 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 16:43 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

LÖRDAG 12 MARS
I dag gryr dagen i Enköping 05:37. Solen går upp klockan 06:18 och ner klockan 17:45 . Det mörknar vid 18:26.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 21 sekunder längre. Dagen har blivit 5 timmar och 27 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 101 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 16:51 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

SÖNDAG 13 MARS
I dag gryr dagen i Enköping 05:34. Solen går upp klockan 06:15 och ner klockan 17:48 . Det mörknar vid 18:29.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 25 sekunder längre. Dagen har blivit 5 timmar och 33 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 100 dagar.

MonicaLagerquist
0

Tänk att nu är vi i mitten på mars.

Cireea
0

Tiden flyger iväg

MonicaLagerquist
0

TISDAG 15 MARS
I dag gryr dagen i Enköping 05:28. Solen går upp klockan 06:09 och ner klockan 17:53 . Det mörknar vid 18:34.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 26 sekunder längre. Dagen har blivit 5 timmar och 44 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 98 dagar.

MonicaLagerquist
0

FREDAG 18 MARS
I dag gryr dagen i Enköping 05:19. Solen går upp klockan 06:00 och ner klockan 18:00 . Det mörknar vid 18:41.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 25 sekunder längre. Dagen har blivit 6 timmar och 0 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 95 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 17:06 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
1

Så skönt att det är ljust på morgonen.

Cireea
0

#421 och ljust länge på kvällarna 😍

Soligajag1
0

#421:

Håller med dig .

HH 🙂

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 21 MARS
I dag gryr dagen i Enköping 05:10. Solen går upp klockan 05:51 och ner klockan 18:07 . Det mörknar vid 18:48.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 21 sekunder längre. Dagen har blivit 6 timmar och 16 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 92 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 17:13 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
1

Det ser så skönt ut men går man ut i solen så blåser det nordanvind och är inte alls skönt.

MonicaLagerquist
0

Nu är jag trött på kylan.

MonicaLagerquist
0

😱

Cireea
0

Ja nu får värmen komma! 🥶

MonicaLagerquist
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

En som gillar att snön vräker ner

MonicaLagerquist
0

😨🥶

Vixxen
1

#429: Åh vad roligt han hade! 🤗

MonicaLagerquist
0

Ja där har vi en som älskar snö.

MonicaLagerquist
0

Nu vräker snön ner.

MonicaLagerquist
1

Om 26 dagar är det dags för dhorts.

Soligajag1
0

#434:

Ha ha . . Säkert . . 😱😀🌞

Shorts . . Ja , ibland så hade jag på mig det sista April . .

HH 🙂

MonicaLagerquist
0

Det kom en hagelskur på mig och hunden när vi var i skogen

MonicaLagerquist
0

ONSDAG 6 APRIL
I dag gryr dagen i Enköping 05:20. Solen går upp klockan 06:03 och ner klockan 19:45 . Det mörknar vid 20:29.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 23 sekunder längre. Dagen har blivit 7 timmar och 42 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 76 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 18:51 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus

MonicaLagerquist
0

TORSDAG 7 APRIL
I dag gryr dagen i Enköping 05:17. Solen går upp klockan 06:00 och ner klockan 19:48 . Det mörknar vid 20:31.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 22 sekunder längre. Dagen har blivit 7 timmar och 48 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 75 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 18:53 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 11 APRIL
I dag gryr dagen i Enköping 05:04. Solen går upp klockan 05:49 och ner klockan 19:57 . Det mörknar vid 20:42.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 23 sekunder längre. Dagen har blivit 8 timmar och 9 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 71 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 19:02 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

TISDAG 12 APRIL
I dag gryr dagen i Enköping 05:01. Solen går upp klockan 05:46 och ner klockan 20:00 . Det mörknar vid 20:45.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 19 sekunder längre. Dagen har blivit 8 timmar och 14 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 70 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 19:05 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

Kommunen har påskpyntat nere i byn

MonicaLagerquist
0

FREDAG 15 APRIL
I dag gryr dagen i Enköping 04:51. Solen går upp klockan 05:37 och ner klockan 20:07 . Det mörknar vid 20:53.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 17 sekunder längre. Dagen har blivit 8 timmar och 30 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 67 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 19:11 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

Minus fyra grader mitt i april.Det här är inte kul!

MonicaLagerquist
0

☀️+14

MonicaLagerquist
0

MÅNDAG 18 APRIL
I dag gryr dagen i Enköping 04:42. Solen går upp klockan 05:28 och ner klockan 20:14 . Det mörknar vid 21:01.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 18 sekunder längre. Dagen har blivit 8 timmar och 46 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 64 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 19:18 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
0

Så varmt och skönt

MonicaLagerquist
0

TISDAG 19 APRIL
I dag gryr dagen i Enköping 04:39. Solen går upp klockan 05:25 och ner klockan 20:17 . Det mörknar vid 21:04.

I Enköping blir dagen cirka 5 minuter och 17 sekunder längre. Dagen har blivit 8 timmar och 52 minuter längre sedan vintersolståndet. Sommarsolstånd om 63 dagar.

Missa inte gyllene timmen som börjar klockan 19:20 i Enköping. Då står solen lågt och kastar ett fint gyllene ljus.

MonicaLagerquist
1

Den eviga frågan. Vad ska vi äta för soppa till lunch.

MonicaLagerquist
1

Det blev en tomatsoppa med kikärtor och makaroner

MonicaLagerquist
1

När man köper ett hus eller en lägenhet så brukar man få en flaska vin av mäklaren
Får man ett flnare vin om man köpt eller sålt ett dyrare hus 🏠

Soligajag1
0

Dagens babbel handlar om vår och värme .

Kan det bli bättre . Jag njuter varje dag av sol och värme.

Myser i lekparken med mina kissar och ibland kommer grann tanten på fika .

Livet leker .

HH 🙂

Cireea
0

#450 Jaså är det så? Aldrig hört 😁

MonicaLagerquist
0

Shortsen på första maj är en tradition sen många år så även i år

Soligajag1
0

#453:

WOW!!

Jag har nog blivit förkyld på grund av att jag hade shorts på mig när jag tyckte det va varmt , idag blir det t-shirt och mjukbrallor + en tjock tröja.

Njut av dagen med shortsen.

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

Tack. Nu blir det shorts fram till sista september.

MonicaLagerquist
1

Sängen bäddad med sommar lakan

Soligajag1
0

#455:

Så härligt !!! Njut!!!

HH 🙂

Soligajag1
0

#456:

Så härligt!!

Jag har fortfarande mitt tjocka täcke och vinter påslakan.

Byter senare i Maj .

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

Jag har bara bytt lakan har vintertäckena kvar.

MonicaLagerquist
1

När det blåser nordanvind fr man dricka glögg

MonicaLagerquist
1

Imorgon ska båten i sjön.

Cireea
1

Mysigt 😍

MonicaLagerquist
1

Trix önskar er alla en trevlig helg

MonicaLagerquist
1

Nu ligger båten i sjön.

MonicaLagerquist
2

Tänk att han redan är fyra månader

Soligajag1
0

Tänk va denna gryta är god 😋 nu lagar jag den igen , fransk köttgryta 😊
Till grytan blir det brödet jag bakade , doppar brödet i den goda skyn 😊👍😋

HH 🙂

Soligajag1
0

#465:

Han är så gullig , , tiden går fort.

HH 🙂

MonicaLagerquist
0

Fredag den trettonde
Hunden har bajsat på golvet,
Jag höll på att svimma när jag gick upp,
Jag blöder näsblod.
Klockan är inte en sju p morgonen
Det här blir en intressant dag

Soligajag1
0

#468:

Ojoj , , Ingen bra början på dagen , hoppas den blev bra sen.

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

Nu är tomaterna i lillaväxthuset planterade

MonicaLagerquist
1

Nu har mina pelargoner fått flytta ut på glasverandan

MonicaLagerquist
1

Regnar lite idag men inte alls så mycket som jag ville.

Cireea
1

Här har vi haft lite mulet och för någon dag sedan regn, men som du säger Monica så är det inte ens i närheten av så mycket som man önskade. Vi har lågt grundvatten så vi behöver egentligen ett par dagar med ordentligt regn.

MonicaLagerquist
0

En av sönerna ska gifta sig och han har beställt dricka till det. Nu är de första åtta flaskorna på flaska.

Cireea
0

Åh vad kul med bröllop!

MonicaLagerquist
0

Ja det ska bli kul.

MonicaLagerquist
0

Nu är alla tomater planterade i växthusen.

• Redigerat 2022-05-30 10:54 av MonicaLagerquist
MonicaLagerquist
0

Nu badas det i grannens pool

MonicaLagerquist
0

Grön och vacker ramslöksolja fixad idag.

Cireea
0

På den här Sommar-sidan diskutera vi allt från sommartraditioner, miljöer, grillning, insektsbett - listan kan göras hur lång som helst. Vi kan dela med oss av våra smultronställen, förslag på sommaraktiviteter eller varför inte våra vackra sommarbilder.
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer