Sommar iFokus

Sommar

Etiketttraditioner
Läst 427 ggr
Cireea
6

Blir påskfirandet annorlunda?

Läget i Sverige och världen är minst sagt utöver det vanliga just nu. Jag läste i tidningen att man i Norge utlyst "hytteförbud", alltså  man inte får åka till sin stuga om den ligger i en annan kommun. 

Kommer ert påskfirande bli annorlunda i år på grund av coronaviruset?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Lussan20
1

Vi brukar ha Påskmiddag med barn och barnbarn, roliga middagar. Men i år blir det inget. Vi har varit sjuka nu i snart 20 dagar och är precis på benen själva, så det får bli en Påskhälsning över nätet. Men jag tar det med ro, har gjort detta alla år så om man hoppar ett år , vad gör det? Sill, ägg och lite spenat blir det för oss två. Allt går, man får ta en dag i sänder. Det finns de som har det värre. Mvh/WL🌺

MonicaLagerquist
1

Vet ännu inte hur det blir. Nu väntas det 14 dagars karantän sen får vi se hur läget är.

Stolt ägare till tre La permer

flocken
1

Ingen skillnad pga corona. Den största skillnaden är väl att jag fått diabetes. Min kost är annorlunda. Så mkt jag plockat bort ur min kost.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Dioramabyggare
0

Jag har dels aldrig varit mycket för att fira "våra" olika högtider, och dels har jag mina närmaste släktingar omkring 25 mil bort, så av de anledningarna kommer jag att vara hemma i påskhelgen. För min personliga del oroas jag inte av Coronaviruset, men jag är ändå noga med att göra mitt yttersta för att inte föra smittan vidare.

sp0ngeb0b
0

Jag har aldrig firat påsk, förutom kanske något enstaka år om jag följt med på någon pojkväns firande eller så. Men detta året är jag nybliven sambo och min sambo brukar fira påsk, det kommer dock inte bli av i år på grund av corona så det blir nog bara en mysig långhelg hemma tillsammans i stället. Jag gillar inte påskmat men får se om vi kanske lyxar till det med något annat gott.

Soligajag1
0

Ja , vi får se. Fortsätter det såhär får man flytta fram ’påsk middagen ’ 😀🐥🐔 Det tråkiga i min situation just nu är att ägaren till Restaurangen jag jobbar på har bestämt att avsluta den. Förlorar för mycket pengar . Så jag får kämpa och spara nu . Tar en dag i taget .

HH 🙂

Sindri
0

Har inte firat påsk hemma på många år, så på det sättet blir det annorlunda. Men någon härlig påskbuffé med ungdomarna kan man ju  glömma. Är så glad att jag får hem maken! Eventuellt har dottern en väldigt mild Covid-flunsa så kanske man kan umgås med henne i alla fall.

Cireea
0

#1 Skönt att ni är på bena igen 🌺

#6 Nej vad tråkigt! 😕Är jättetufft för företag just nu, allra helst de mindre. 

#7 Förlåt för min nyfikenhet, var har din man varit? Hoppas det inte är något allvarligt! 🌺

Cireea
0

Det var längesen vi firade en "traditionell" påsk med påskmat och påskpynt. Numer brukar vi kanske äta något lite extra gott under påskhelgen. 

I år åker vi inte till föräldrarna, annars brukar vi vara där. Om dagarna är fina brukar vi alltid gå ut,  grilla och bara mysa allihopa. I år blir det att hålla sig hemma och spendera tiden bara vi två, vilket är lika fint det såklart ❤️

Eda
1

Påsk brukar vi oftast fira med familjen, men i år får det bli uppkoppling med Skype eller liknande och var och en får fira på sitt håll!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Sindri
1

#8 av: Cireea
I Spanien, ensam i ett hus på landet för att arbeta, har inte träffat någon. I den pyttelilla staden finns ännu inte enda smittad rapporterad, men han får för säkerhets skull hålla sig lite på sin kant när han kommer hem. Ser flygresan som själva nålsögat.

Cireea
0

#11 Så härligt att han äntligen får komma hem! 🤗
Hoppas att han klarar sig undan smittor.

Sindri
0

Tack, ja vi får hålla tummarna, och han får hålla sig undan. ✊

JMW
0

Påsken blir inte annorlunda i år. Vi brukar inte "fira" påsk på något särskilt sätt. Kanske lite extra gott att äta. En och annan fjäder (inte från fågel) sätter jag väl upp i lite ris annars inget speciellt.

Åsa S
0

Åker bil till sommarstugan den ligger nära där vi bor och vi kommer inte umgås med så mycket folk ev. kommer syrran och hennes barn på besök nån dag ifall alla känner sig friska så att det kan bli lite firande av påsk med lite godis och det står redan 2 påskkycklingar i fönstret som pynt men annars blir det nog mest pysslande i trädgården det stärker  både kropp och själ det är ju bra hålla immunförsvaret i topp. Vi kommer dock inte åka till kyrkan under påsken som vi brukar.

monstermash
0

Nej, för min del blir det ingen skillnad, jag firar inte påsk.

MonicaLagerquist
0

Vi kommer inte att fira påsk med ungarna i år. Vi håller oss i karantän ett tag till för säkerhetsskull.

Vi får äta vår sill och vårt lamm för oss själva i år.

Stolt ägare till tre La permer

MariaG
0

Kommer att åka till stugan, ligger inte långt från mig. Det ska bara vara jag och mamma.

/ Maria. med-arbetare på Sommar