När planerar ni semestern?
När börjar ni planera vad ni vill göra under semestern? Är det samma destinationer eller olika år till år?
Nu har jag aldrig haft någon riktig semester, det senaste jag hade var väl sommarlov i gymnasiet. Jag tar mig ledigt från studiet eller vikariat när det behövs.
Det finns bara en enda destination som är stående varje år, och det är sommarmarknaden på hemorten som är varje juli.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag har alltid den sk. Industri semestern. Min man försöker fixa så vi har 2-3 v ihop. Är alltid minst 1 v ute vid stugan. Sen blir det dagsturer med båten. Kvällsdopp för barnen o oss. I år hoppas jag på långa härliga promenader. Förra semestern tillbringade jag med en skadad hund i väntan på en diagnos o tillslut avlivning. Grillkvällar med vår xtra familj. Bara njuta
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
4v under sommaren är vi i sommarstugan vi har ansökt om industrisemestern inte helt av egen vilja tåget stängs av under de veckorna och vi bor långt bort från jobbet så det blir väldigt långa resor med ersättningstrafik ifall vi blir tvungna jobba den perioden. Just den semestern planerar vi faktiskt inte så mycket för utan vi planerar redan våran utlandssemester i oktober min man fyller 50 i sommar och han vill åka till Malta (lustigt eftersom han gnällde så mycket när vi var där för 4år sedan) och vi lutar åt ett lite mera avsides och lugnare boende nu som inte är lika strategiskt ur resesynpunkt men så himla långt är det inte till en busshållplats vi klarar av att gå nån kilometer och det kan bli trevligt se nått nytt.
Inget planerande nu . Det får bli när det blir , men ev, 4 v i Juli , sammanhängande så man kan njuta av sommar och värme + avkoppling . Bara njuta och ta det lugnt är mitt motto , nu. 😀
HH 🙂

Både jag och min man är ju hemma på heltid så antingen har vi semester alltid eller aldrig beroende på hur man ser det.Sommartid blir det dagsturer med segelbåten.Hörst och vinter blir det en resa till Thailand och en kortare resa inte fullt lika långt bort.
Vi försöker att resa så mycket vi bara kan nu medans vi kan. Min mamma och pappa planerade att resa när de blivit pensionärer tyvärr blev det inte så eftersom att min mamma blev sjuk och dog ganska snart efter pensionen.
Stolt ägare till tre La permer