Annons:
Etikettprylar
Läst 861 ggr
MariaG
5/14/16, 11:49 AM

Loppisar/second hand-affärer

Brukar ni gå på loppisar/second-hand affärer?

Har ni varit på någon trevlig loppis eller secondhand affär så tipsa gärna här.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Annons:
vendelay
5/14/16, 12:33 PM
#1

I Sjödalsparken, Huddinge centrum, är det varje år en enorm loppis med otroligt mycket olika grejer till bra priser. Jag har bland annat köpt ett par oanvända skor för 20kr, en fin kappa med ett litet hål (som var lätt att sy igen) för 30kr och muggar för ca 5kr styck. >Här< finns mer info.

I Hågelbyparken, Botkyrka, är det en loppis med enormt mycket saker. Har inte varit här så många gånger men har bland annat köpt billiga böcker och små prydnadssaker. >Här< finns mer info.

Hela Människan är en second hand-butik några minuters gång från Tumba station. De har massor med olika saker, det är ganska stort. De har dessutom ett café med bland annat smörgåsar. Här har jag nog mest köpt större saker som t.ex. en lampa.

Södertörnkyrkans second hand-butik ligger i Huddinge centrum och är bland mina allra största favoriter. De har allt möjligt, och allt är väldigt billigt. Överskottet från försäljningen går även till bl.a. socialt arbete.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

parsley
5/14/16, 1:17 PM
#2

Brukar gilla bakluckeloppisar bättre än fasta loppisar, speciellt roligt är det om man kan hitta bär, svamp, ägg och hembakat. Har börjat gilla det mer än prylar. 😉

Östgötamarknader arrangerar ett antal bakluckeloppisar  i Östergötland. Dessutom brukar det finnas ett antal fristående arrangörer.  http://www.ostgotamarknader.se/

Gillar man butiker så finns det mycket i trakterna kring Vadstena-Skänninge.

Askersund har en trevlig antikmässa eller utomhusmarknad i början av augusti.

MariaG
5/15/16, 10:22 AM
#3

I Gnosjö finns det en stor second hand affär jag brukar besöka en del. 

http://www.gnosjohjalper.se/secondhandbutiken-2157709

/ Maria. med-arbetare på Sommar

Upp till toppen
Annons: